Iset Skrevet 27. august 2003 #1 Skrevet 27. august 2003 jeg elsker pasta med fisk eller reker, men synes ikke det passer med tomatbaserte sauser til det. noen som har oppskrift på en god ostesaus feks? eler lys fløtesaus til pasta? er så godt med reker oppi. klem Iset 27+5
Gjest Brunhilde Skrevet 27. august 2003 #2 Skrevet 27. august 2003 En utrolig god pasta(salat) med reker kan du lage slik: Pillede reker 1 avocado Ruccola salat Agurk Sukkererter Pesto Grønn tagliatelle (Mengde etter behov...) Kutt alle grønnsakene i passe biter. La rekene renne godt av (hvis du bruker ferdigpillede i lake). Kok pasta etter anvisning. La pastaen renne av og bland pesto og grønnsaker i. Serveres sammen med ferskt brød og smør... Eller.... Kok opp 1/3 fløte og la den trekke til passe sausekonsistens. Bland i 2-3 ss revet parmesan og 2-3 ss annen ost. Krydder etter smak... Utrolig enkelt ogutrolilg godt.
punkyB Skrevet 27. august 2003 #3 Skrevet 27. august 2003 Jeg har en knallgod oppskrift på pastagryte - steker bacon , sopp , squash , løk , evnt. litt kylling - sausen er en mix av fløte og creme fresh. Kjempenkel og veldig god !
Felicia Skrevet 27. august 2003 #4 Skrevet 27. august 2003 Min favorittsaus til pasta er som følger: (Til 2 pers) Del opp 2 kyllingfiléter, gni de inn med nyhakket rosmarin og pepper og stek de. Ha kyllingen over i gryte. Deretter varmer du rødløk, en bit rød chili og noen fedd hvitløk i stekepanna til det er "blankt" og ha i gryta sammen med kyllingen. Hakk opp en neve soltørkede tomater, fersk basillikum smat litt hakket gressløk og sleng det i gryta. Hell over fløte (ca 1 og en halv pakke) og kok til det har blitt en tykk saus. Smak til med salt underveis. Serveres med båndpasta og en liten salat av rucola, tomat og sukkererter. *smatte* :smile:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå