Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte i høst ei jente jeg har hengt en del sammen med, gått trilleturer (vi har begge småbarn), vært på hyttetur, gått i byen og lignende med. Veldig koselig jente, en god del mer utadvendt og festglad enn meg og veldig pratsom, men alt i alt en hyggelig person.

Siden jeg har vært på kurs og både hun og mannen min har vært hjemme med barna har de gått tur sammen nå og da, koselig for de og koselig for barna. Mannen har også hjulpet henne med en del ting, alt fra hjulskift, til dataproblemer og elektriske utfordringer.

Vi var på tur sammen tidligere i høst, mannen, jeg, gutten vår, hun og de to barna hennes. Det var veldig koselig, helt til vi sent på lørdagskvelden ble uenige. Kort fortalt reagerte hun negativt på noe jeg sa, som var en helt uskyldig bemerkning, og så ble det full krangling. Vi snakket egentlig aldri ut om dette, for jeg mente hun overreagerte og hun mente vel jeg gjorde det samme. Siden jeg ikke tok på meg all skyld så ble vi ikke enige. Dagen etter snakket vi rett og slett ikke om den krangelen, og har ikke gjort det siden.

Tidligere skrev hun melding og ville finne på noe med oss ofte, men etter turen så svarte hun ikke engang på meldingen min da jeg spurte om hun ville finne på noe. Eller, jeg fikk vel svar en eller to dager etterpå, uten noen som helst forklaring på hvorfor hun ikke svarte. Vi hadde en avtale en lørdag, men jeg hørte bare ikke noe mer fra henne og fant senere ut at hun hadde dratt ut med noen andre. Greit nok, var ikke så farlig for meg- men det var jo litt teit da ...

Vi har møttes et par ganger etter hytteturen, og alt har vært som før, men da jeg sendte takkesms for gaven og det fine julekortet hun skrev så fikk jeg ikke noe svar! Har ikke hørt noe fra henne, selv om jeg sendte melding 1.juledag ...

Tidligere fikk jeg alltid svar på meldingene mine innen rimelig tid, altså én time eller noe sånt. Hun klaget over at eksen hennes ikke svarte henne da det var gått én time, så jeg vet hun ikke liker at folk ikke svarer på sms. Nå får jeg ikke svar om jeg skriver melding, men plutselig kan hun skrive melding om det er noe hun vil. Jeg vet jo ikke hvor jeg har henne lengre, og det er slitsomt, og jeg gidder jo ikke ta kontakt om hun ikke engang svarer meg.

Noen som forstår hva hun driver med? Vet ikke om det er noen vits å ha kontakt med henne om hun skal behandle meg slik ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er sur for den krangelen. Og hun kommer ikke til å endre seg før du evnt tar det opp og legger deg flat.

Skrevet

Er noen ignorante nok til å velge deg bort som venn bare på grunn av bagateller så gi dem full frihet til å gjøre akkurat det, for ingen er vi like, og venner oppfører seg ikke slik i mot hverandre...

Gjest Bianca26
Skrevet
Hun er sur for den krangelen. Og hun kommer ikke til å endre seg før du evnt tar det opp og legger deg flat.

Tror også hun fortsatt er sur for krangelen. Tror du bør snakke med henne om det. Blir dumt å bare late som ingenting for da bare gnager det på deg.

Skrevet

Sånt er barnslig...!

du får tenke deg godt om før du velger neste steg, vil du virkelig ta på deg 'skylden' etter krangelen eller ikke.

personlig tror jeg hadde tatt avstand når noen viser seg sånn.

Skrevet

Sikker på at du ikke overanalyserer situasjonen?

Du skriver jo at du fikk fin julegave og fint kort. At hun er sløv med sms behøver ikke å bety noe.

Faktisk mener jeg at for mange er opptatt av SMS vanene til folk, og legger alt for mye i både innhold og graden av respons på SMS.

Besøk henne, eller ta en telefon, kanskje det ikke er så galt som du tror?

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke nødvendigvis du trenger å ta på deg skylden, men spør hva det var hun reagerte på og hvorfor. Nå vet ikke jeg hva slags kommentar du kom med, men kommentarer som menes som uskyldige og som man ikke tenker over selv, kan oppfattes sårende av en annen person

Endret av Bianca26
Skrevet
Jeg synes ikke nødvendigvis du trenger å ta på deg skylden, men spør hva det var hun reagerte på og hvorfor. Nå vet ikke jeg hva slags kommentar du kom med, men kommentarer som menes som uskyldige og som man ikke tenker over selv, kan oppfattes sårende av en annen person

Hun og mannen satt og spilte poker, jeg var ikke med siden jeg ikke kan spille poker og ikke gadd å lære meg. Vi drakk litt vin og bare sløvet. Jeg var rimelig trøtt, men ville jo holde meg oppe litt til. Hun snakker om at vi ikke kan legge oss enda, og at vi må kose oss nå når vi kan og er på tur. Da sier jeg at man må jo ikke nødvendigvis sitte oppe lenge for å kose seg, og at når man har små barn som våkner tidlig (barna var som sagt med på turen) så kan det være greit å legge seg slik at man får litt søvn. Dette sa jeg på en helt normal måte, og var ikke ment som kritikk eller noe som helst slik. Da klikker det nærmest for henne, sier jeg er frekk og hun blir skikkelig sur. Jeg sier jo at jeg ikke mente noe mer med det enn at man må ikke sitte oppe halve natta, men hun reagerte veldig på det der. Mannen valgte å gå og legge seg, siden det ble så dårlig stemning, og vi ble sittende og "snakke" i noen minutter før vi fant ut vi ikke ble enige og la oss vi også. Mannen min sier i ettertid at han mener hun overreagerte. Jeg vet ærlig talt ikke hva som var galt med det jeg sa, og det var som sagt ikke vondt ment på noen som helst måte.

Skrevet

Kanskje du traff et alvorlig ømt punkt, kanskje hun følte at hun ikke var en spesielt god mor når en annen mor påpekte at pga små barn trenger man nødvendigvis ikke å sitte oppe, spesielt ikke når de våkner tidlig også. Kan være så enkelt, at den kommentaren der trigget løs noe som var der fra før av, for slik reagerer man sjelden ellerrs.

Gjest Bianca26
Skrevet
Hun og mannen satt og spilte poker, jeg var ikke med siden jeg ikke kan spille poker og ikke gadd å lære meg. Vi drakk litt vin og bare sløvet. Jeg var rimelig trøtt, men ville jo holde meg oppe litt til. Hun snakker om at vi ikke kan legge oss enda, og at vi må kose oss nå når vi kan og er på tur. Da sier jeg at man må jo ikke nødvendigvis sitte oppe lenge for å kose seg, og at når man har små barn som våkner tidlig (barna var som sagt med på turen) så kan det være greit å legge seg slik at man får litt søvn. Dette sa jeg på en helt normal måte, og var ikke ment som kritikk eller noe som helst slik. Da klikker det nærmest for henne, sier jeg er frekk og hun blir skikkelig sur. Jeg sier jo at jeg ikke mente noe mer med det enn at man må ikke sitte oppe halve natta, men hun reagerte veldig på det der. Mannen valgte å gå og legge seg, siden det ble så dårlig stemning, og vi ble sittende og "snakke" i noen minutter før vi fant ut vi ikke ble enige og la oss vi også. Mannen min sier i ettertid at han mener hun overreagerte. Jeg vet ærlig talt ikke hva som var galt med det jeg sa, og det var som sagt ikke vondt ment på noen som helst måte.

Hmm. Hørtes som en utrolig overreaksjon fra hennes side. Må jo tyde på usikkerhet fra henne. Virker somn at hun på en merkelig twisted måte ble oppfattet som kritikk av henne fordi hun ville sitte oppe lenger?

Skrevet

jeg hadde nok synes kommentaren din var litt unødvendig - hadde selv tolket det som om du la deg oppi min leggetid, og at "andre som har småbarn holder ikke på slik".

men utover det hadde jeg gitt blaffen.

kan det hende at du har en tendens selv til å komme med slike kommentarer innimellom uten å tenke på det selv?

jeg bare tenker på at jeg har hatt et par venninner som kom med slike småkommentarer hele tiden - tror ikke de tenkte på det selv, men jeg blir ekstremt irritert av alt som kan virke fordømmende - og selvfølgelig dersom man føler seg "truffet".

jeg ville nå uansett spurt henne rett ut, og ikke gå i forsvar.

si at ok, kommentaren din kunne kanskje oppfattes annerledes enn du mente det - men at du lurer på hvorfor hun reagerte så kraftig.

Skrevet

Alle her vil antakeligvis være 100% enig i at venninna di overreagerte kraftig.

Uansett så må du gjøre et valg om du vil snakke med henne for å få denne saken ut av verden, eller om du skal kutte henne ut. Ingen kan hjelpe deg med det valget.

Gjest Bianca26
Skrevet
Alle her vil antakeligvis være 100% enig i at venninna di overreagerte kraftig.

Uansett så må du gjøre et valg om du vil snakke med henne for å få denne saken ut av verden, eller om du skal kutte henne ut. Ingen kan hjelpe deg med det valget.

Jeg syns ikke det er grunn for å kutte henne ut. Hun ble sint og såret. Det er egentlig bare synd på henne når hun så lett oppfatter en slik kommentar sopm støtende. dantyder det på usikkerhet. Dumt å kutte ut en venninne fordi hun er usikker

Skrevet

Haren:

Jeg tror ikke jeg kommer med slike kommentarer hele tida, spurte mannen min og han sa jeg ikke gjør det. :vetikke:

Mulig hun tok den "kommentaren" veldig ille opp, men jeg skjønner ikke hvordan hun greide det ... Godt mulig jeg var festbrems, men det var ikke med vilje og for å være ekkel. Jeg er bare uenig i at man må være oppe til langt på natt for å kose seg, spesielt ikke når jeg må ha en viss mengde med søvn for å klare å fungere med en unge hele dagen.

Jeg vil jo ikke kutte henne ut, men det er ikke så veldig gøy å være den som sender melding men som aldri får svar, men at jeg plutselig får melding når det er noe hun vil meg. :roll: Godt mulig hun synes jeg er dårlig til å ta kontakt, det har vært hun som har tatt mest kontakt her, men da kan hun jo ikke bare ignorere meldingene mine!

Gjest Bianca26
Skrevet
Haren:

Jeg tror ikke jeg kommer med slike kommentarer hele tida, spurte mannen min og han sa jeg ikke gjør det. :vetikke:

Mulig hun tok den "kommentaren" veldig ille opp, men jeg skjønner ikke hvordan hun greide det ... Godt mulig jeg var festbrems, men det var ikke med vilje og for å være ekkel. Jeg er bare uenig i at man må være oppe til langt på natt for å kose seg, spesielt ikke når jeg må ha en viss mengde med søvn for å klare å fungere med en unge hele dagen.

Jeg vil jo ikke kutte henne ut, men det er ikke så veldig gøy å være den som sender melding men som aldri får svar, men at jeg plutselig får melding når det er noe hun vil meg. :roll: Godt mulig hun synes jeg er dårlig til å ta kontakt, det har vært hun som har tatt mest kontakt her, men da kan hun jo ikke bare ignorere meldingene mine!

Men har du snakket med henne om det eller skrevet noe om det på meldingene? Hun er kanskje sur fordi du later som ingenting?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vet en ting av erfaring Knøttet og det er at når noen er sær på slike områder - dvs at de tar en ting ille opp og flere dager senere fremdeles er sur for det så blir det ikke bedre. Det hun forventer er at du kryper på kne og beklager. Det kan jo være at du burde gjort det, eller det kan godt være at det ikke er noe å beklage.

Uansett: hvis du fortsatt skal være venn med en som er så nærtagende og i tillegg surer i dagesvis på tross av forsøk på å skvære opp så må du være forberedt på at du enten spaserer rundt på eggeskall eller du må være klar for flere sånne episoder.

Ditt valg i grunnen.

Skrevet
Men har du snakket med henne om det eller skrevet noe om det på meldingene? Hun er kanskje sur fordi du later som ingenting?

Nei, det har jeg ikke gjort. Det kan godt hende det, men kan ikke hun også ta det opp da? Det virker ikke som hun er sur på meg egentlig, for hun skrev et veldig koselig julekort, og vi har møttes noen ganger etter den turen, men så var det de meldingene jeg ikke får svar på da ...

Jeg vet en ting av erfaring Knøttet og det er at når noen er sær på slike områder - dvs at de tar en ting ille opp og flere dager senere fremdeles er sur for det så blir det ikke bedre. Det hun forventer er at du kryper på kne og beklager. Det kan jo være at du burde gjort det, eller det kan godt være at det ikke er noe å beklage.

Uansett: hvis du fortsatt skal være venn med en som er så nærtagende og i tillegg surer i dagesvis på tross av forsøk på å skvære opp så må du være forberedt på at du enten spaserer rundt på eggeskall eller du må være klar for flere sånne episoder.

Ditt valg i grunnen.

:Nikke: Jeg kjenner til typen, jeg hadde ei venninne som var lignende dette. Hun ble sur på meg for noe jeg hadde gjort eller sagt, og som jeg ikke ante jeg hadde såret henne med. Derfor gikk hun to-tre dager uten å ta kontakt, mens jeg var lykkelig uvitende. Plutselig kontaktet hun meg på telefon, msn eller melding og skrev/sa at hun var veldig såret osv. Dumme meg la meg jo langflat så og si hver gang, til det til slutt ble for dumt.

Skrevet

Etter å nøye ha lest innlegget ditt, TS, må jeg få spørre:

Hvor gamle er dere?

(og da mener jeg ikke barna....)

Skrevet
Etter å nøye ha lest innlegget ditt, TS, må jeg få spørre:

Hvor gamle er dere?

(og da mener jeg ikke barna....)

Jeg er midten av 20 åra og hun er litt over 30.

Skrevet
Jeg er midten av 20 åra og hun er litt over 30.

Hjelpes....det får en si! Jeg er stum.

Slik holdt vi på da vi var 10-14 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...