Koriander Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Junior har fått slalåmski til jul og skal debutere i bakken. 6 år, god på langrennsski men ganske forsiktig type. Hvor bør man sette ferden for jomfruturen i slalåmbakken? Og hvis svaret er Tryvann: hvilke deler av anlegget? Mor har ikke vært der oppe på årevis, så lokalkunnskapen er minimal...
Urge Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Det er ikke en liten lokal bakke rundt der dere bor da? F.eks. den lille i Skulleruddumpa? Er flere sånne rundt Oslo, skulle jeg tro.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Det er et eget barneområde i Tryvann, det har blitt kjempestort og fint der oppe de siste årene. Spør der oppe, det er et stort servicesenter med billettsalg osv. Og istedenfor vanlig heis kan barna ta "samlebåndheis". Veldig trygt og greit.
Gjest Koriander ikke innlogget Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Takk, godt tips! Er det Tomm-kleiva (som foreløpig bare er et navn for meg) ?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Jeg tenkte tryvann med det samme. Har ikke vært der på noen år så har ikke fått sjekket det nye barneanlegget. Men den øveste bakken fra tårnet/eldste stolheis er(var?) ihvertfall bred og ganske flat. Må være ypperlig for en nybegynner på seks år. Selv lærte jeg snowboard i den bakken for en del år tilbake. Gode minner :-)
Anglofil Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Tryvann og Wüllerløpa (disse er vel slått sammen nå med en stor stolheis) ville jeg kanskje valgt, et flott anlegg for de som vil lære seg å stå på slalåm. Var selv der jeg lærte meg slalåm en gang i tiden. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå