Gjest ung "stemamma" Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Jeg er i et forhold med en eldre mann, som har barn som er nære meg i alder. Det er ingen mor inne i bildet, da hun døde for nesten 10 år siden. Han er 44 og jeg er 23, barna hans er 22, 20, 19 og 14. Alle bor hjemme fortsatt pga studier. Jeg skal nå flytte inn hos dem, og lurer på om det er noe spesielt jeg må tenke på? Jeg og ene gutten hans er som dere ser ganske jevngamle og har en "kompistone" oss i mellom, og jeg ser på hans eldste datter som en venninne. Hvordan oppfører jeg meg når jeg kommer inn og ikke "bare" er kjæresten til pappa, men samboer-skal-snart-gifte-seg-med-pappan deres..?? Tanker eller erfaringer mottas med takk!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Jeg er i et forhold med en eldre mann, som har barn som er nære meg i alder. Det er ingen mor inne i bildet, da hun døde for nesten 10 år siden. Han er 44 og jeg er 23, barna hans er 22, 20, 19 og 14. Alle bor hjemme fortsatt pga studier. Jeg skal nå flytte inn hos dem, og lurer på om det er noe spesielt jeg må tenke på? Jeg og ene gutten hans er som dere ser ganske jevngamle og har en "kompistone" oss i mellom, og jeg ser på hans eldste datter som en venninne. Hvordan oppfører jeg meg når jeg kommer inn og ikke "bare" er kjæresten til pappa, men samboer-skal-snart-gifte-seg-med-pappan deres..?? Tanker eller erfaringer mottas med takk! Hvordan har dere tenkt å gjøre det økonomisk? Skal du være med å betale livsopphold for hans voksne barn/dine jevnaldrende "familiemedlemmer"?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Det første du bør gjøre er å droppe stemortittelen. Prøv heller ikke å oppføre deg som en mor for dem. Det blir bare latterlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå