Gå til innhold

Sololje i Solarium ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan er det å bruke vanlig sol olje i solarium ? Vil jeg bli brunere av det ?

Noen som vet hva som skjer ???

Lola

Skrevet

ja, du får tre ganger så stor sjanse til å få hudkreft.

Gjest Anonymous
Skrevet

????? Hva ????

Hvorfor det ????

Det er jo farligere å sole seg ute, enn i solarium.. (det har jeg snakket med min hud lege om)

Så hvorfor gjør sololjen skade der ??

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg ville tippe at Sololje var bra å ta i solarium da? Spesielt sånn tanning oil, som man får kjøpt i syden med faktor 2. Det beskytter jo litt? Samtidig som det hjelper deg å bli fortere brun, sånn at du slipper å ta så utrolig mye sol. Eller tar jeg helt feil nå? Isåfall, kan noen forklare meg hvordan Sololje fungererer negativt med solarium?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Sololje kan få huden din til å "koke" dersom temperaturen blir høy nok. Da får du små fine hvite bobler på huden og flass... lekkert :)

• 10 måneder senere...
Gjest høø?
Skrevet
Sololje kan få huden din til å "koke" dersom temperaturen blir høy nok. Da får du små fine hvite bobler på huden og flass... lekkert :)

HVA ER SOLOLJE???

• 2 måneder senere...
Gjest Kriola
Skrevet

Jeg vil ikke si at det er så varmt i et solarium at huden begynner og "boble" og flasse..

Man kan ta solarium for og bygge opp hudens tykkelse og imunfosvar før man skal ut i solen, om man bruker sololje eller ikke trur jeg ikke har stor betydning.

du får tak i kremer som er spesiallaget for solarium og som reagerer på strålene.. blir fin og jevn farge :) ambefales.

• 1 år senere...
Skrevet

du må aldri bruke sololje som er beregnet på vanlig sol i solarium, sololje er kreftfremkallende og blablabla nok fra før av. det finnes vel noe sololje som er beregnet for solarium(?) men om du velger å bruke vanlig sololje, så husk at en time i solarium tilsvarer tolv timer norsk sol noe som betyr at du kan få heftige forbrenninger om du bruker olje for lenge! :)

Skrevet (endret)

Solarium inneholder flere uva stråler enn naturlig sol. A står for AGING/ALDRING. De forårsaker altså rynker. Disse strålene går dypere ned i huden og er også mer kreftfremkallende enn uvb (b står for burning). Ville aldri i verden brukt olje i solarium nr jeg vet hvor mye skade disse strålene kan gjøre. Bruker faktor 10 og 15 i solarium jeg. Har ikke solet meg uten faktor i solarium på årevis (tar litt solarium på våren, sjelden ellers.)

Endret av Liquorice
Skrevet

Eg kan hvertfall gi deg et tips! Ikkje bruk babyolje ;) Hvertfall ikkje før du har fått bra grunnlag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...