Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #1 Skrevet 25. april 2002 Hvordan er det å bruke vanlig sol olje i solarium ? Vil jeg bli brunere av det ? Noen som vet hva som skjer ??? Lola
ivanka Skrevet 26. april 2002 #2 Skrevet 26. april 2002 ja, du får tre ganger så stor sjanse til å få hudkreft.
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2002 #3 Skrevet 27. april 2002 ????? Hva ???? Hvorfor det ???? Det er jo farligere å sole seg ute, enn i solarium.. (det har jeg snakket med min hud lege om) Så hvorfor gjør sololjen skade der ??
Gjest KAB Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Jeg ville tippe at Sololje var bra å ta i solarium da? Spesielt sånn tanning oil, som man får kjøpt i syden med faktor 2. Det beskytter jo litt? Samtidig som det hjelper deg å bli fortere brun, sånn at du slipper å ta så utrolig mye sol. Eller tar jeg helt feil nå? Isåfall, kan noen forklare meg hvordan Sololje fungererer negativt med solarium?
Gjest Bolledeig Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Sololje kan få huden din til å "koke" dersom temperaturen blir høy nok. Da får du små fine hvite bobler på huden og flass... lekkert
Gjest høø? Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Sololje kan få huden din til å "koke" dersom temperaturen blir høy nok. Da får du små fine hvite bobler på huden og flass... lekkert HVA ER SOLOLJE???
Gjest Kriola Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Jeg vil ikke si at det er så varmt i et solarium at huden begynner og "boble" og flasse.. Man kan ta solarium for og bygge opp hudens tykkelse og imunfosvar før man skal ut i solen, om man bruker sololje eller ikke trur jeg ikke har stor betydning. du får tak i kremer som er spesiallaget for solarium og som reagerer på strålene.. blir fin og jevn farge ambefales.
Gjest meg Skrevet 2. juni 2011 #8 Skrevet 2. juni 2011 du må aldri bruke sololje som er beregnet på vanlig sol i solarium, sololje er kreftfremkallende og blablabla nok fra før av. det finnes vel noe sololje som er beregnet for solarium(?) men om du velger å bruke vanlig sololje, så husk at en time i solarium tilsvarer tolv timer norsk sol noe som betyr at du kan få heftige forbrenninger om du bruker olje for lenge!
Djungelvrål Skrevet 2. juni 2011 #9 Skrevet 2. juni 2011 (endret) Solarium inneholder flere uva stråler enn naturlig sol. A står for AGING/ALDRING. De forårsaker altså rynker. Disse strålene går dypere ned i huden og er også mer kreftfremkallende enn uvb (b står for burning). Ville aldri i verden brukt olje i solarium nr jeg vet hvor mye skade disse strålene kan gjøre. Bruker faktor 10 og 15 i solarium jeg. Har ikke solet meg uten faktor i solarium på årevis (tar litt solarium på våren, sjelden ellers.) Endret 2. juni 2011 av Liquorice
FrkFotball Skrevet 2. juni 2011 #10 Skrevet 2. juni 2011 Eg kan hvertfall gi deg et tips! Ikkje bruk babyolje Hvertfall ikkje før du har fått bra grunnlag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå