Gjest uvitende Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 jeg har langt hår men får liksom aldri til å ordne håret mitt noe fint. Det er fint en en liten stund, men etter noen timer er det like kjedelig å trist igjen og ser ikke ut som jeg har fiksa meg i det hele tatt. hva bruker dere?
Gjest yojo Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Hva tenkte du på i forhold til ordning? Jeg bruker saltvannsspray/eller sånn "pudder" i hårbunnen for at det ikke skal bli flatt. Hvis jeg føner det, står jeg opp ned når jeg føner i bunnen, for å oppnå mest mulig volum. Jeg synes langt hår ofte kan bli flatt og kjedelig.
Gjest ts Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Hva tenkte du på i forhold til ordning? Jeg bruker saltvannsspray/eller sånn "pudder" i hårbunnen for at det ikke skal bli flatt. Hvis jeg føner det, står jeg opp ned når jeg føner i bunnen, for å oppnå mest mulig volum. Jeg synes langt hår ofte kan bli flatt og kjedelig. Jeg tenker alt mulig av ordning. Både hverdags, at det er litt liv i håret og til fest da man vil ha litt ekstra volum og glans. Tar i mot alle råd:)
Gjest Gjest_monica_* Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Hva tenkte du på i forhold til ordning? Jeg bruker saltvannsspray/eller sånn "pudder" i hårbunnen for at det ikke skal bli flatt. Hvis jeg føner det, står jeg opp ned når jeg føner i bunnen, for å oppnå mest mulig volum. Jeg synes langt hår ofte kan bli flatt og kjedelig. Hvilken saltvannspray bruker du da?
Gjest yojo Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Hvilken saltvannspray bruker du da? Jeg bruker den til Wella Prof. Den er jeg veldig fornøyd med, personlig synes jeg det er best å ta den i håret når det er vått, så føne det, eller at det lufttørker. Den koster ca 200 kr. Det pudderer jeg bruker, er den røde "boksen" Noe på "O"....
Gjest yojo Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 For å få glans i håret kan man jo bruke glansspray
pittie Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Saltvannspray fra H&M (når jeg har dårlig hårdag), leave-in balsam fra Tigi (daglig, demper statisk hår), mousse når jeg vil ha mer bølger og volum, glansspray fra Tigi og hårspray.
Gjest Gjest_Jeanette_* Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Tips! - Bølgete hår: flett håret før du legger deg og ta litt hårspray (ikke mye)eller få noen til å lage 2 fiskefletter på deg. Blir kjempe fine bølger. - Volum i håret: Tupper under håret og gre det over (ikke mye og bare litt hårspray) - Krøller: Krøll håret med glattetang og bruk en veldig sterk hårspray til å klemme inn i krøllene etterpå. Til fest så pleier jeg å krølle håret litt under og nederst på tuppene også tar jeg å krøller håret oppover (ikke helt øverst) Da pleier dett å gå ut litt utover kvelden, men volumet er der og er kjempe fint uansett Ellers pleier jeg å rette det helt til hverdags og bare tuppere det litt under så jeg får volum Håper det var greie tips
Gjest Gjest_Jeanette_* Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Også et tips til. Bølge tang er kjempe fint å bruke om man vil få bølger som holder lenge! Og gjerne flett det om natten. Blir enda bedre
Gjest yojo Skrevet 29. desember 2009 #10 Skrevet 29. desember 2009 Tips! - Bølgete hår: flett håret før du legger deg og ta litt hårspray (ikke mye)eller få noen til å lage 2 fiskefletter på deg. Blir kjempe fine bølger. - Volum i håret: Tupper under håret og gre det over (ikke mye og bare litt hårspray) - Krøller: Krøll håret med glattetang og bruk en veldig sterk hårspray til å klemme inn i krøllene etterpå. Til fest så pleier jeg å krølle håret litt under og nederst på tuppene også tar jeg å krøller håret oppover (ikke helt øverst) Da pleier dett å gå ut litt utover kvelden, men volumet er der og er kjempe fint uansett Ellers pleier jeg å rette det helt til hverdags og bare tuppere det litt under så jeg får volum Håper det var greie tips Jeg får ikke til å krølle med glattetang, kan du si hvordan du gjør det? Får liksom litt "kanter" på håret
Gjest yojo Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Saltvannspray fra H&M (når jeg har dårlig hårdag), leave-in balsam fra Tigi (daglig, demper statisk hår), mousse når jeg vil ha mer bølger og volum, glansspray fra Tigi og hårspray. Er den god den saltvannsprayen fra H&M? Har aldri prøvd den, men den koster vel noe mindre enn de hos frisøren Hvordan blir håret?
Gjest Gjest_Jeanette_* Skrevet 29. desember 2009 #12 Skrevet 29. desember 2009 Jeg får ikke til å krølle med glattetang, kan du si hvordan du gjør det? Får liksom litt "kanter" på håret Jeg er ikke så god til å forklare, hehe men vil prøve - Man må bruke en tynn glattetang også tar du hvor mye hår du vil bruke og begynner helt øverst eller der du vil begynne) og ruller tangen rundt håret og drar det helt nederst og ikke slipp helt opp til du bare ruller alt håret opp igjen med tangen og venter noen sek. Og slipper opp. Du kan også gjøre det samme bare å ikke krølle opp håret igjen på slutten. Jeg er ikke så flink til å forklare, men fant en film på
nynne Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Bruker hårskum i sprayform fra Tigi Bedhead (lang rosa flaske jeg ikke husker navnet på, men ett eller annet queen??) og saltvannspulver på boks fra L'anza (evt oasis). Genialt produkt!!! Eneste som funker godt i mitt glatte, tunge hår.. Mye bedre enn saltvannsspray synes jeg da. Og effekten holder lenge, håret blir ikke stivt ei heller så fort fett. Etter jeg begynte med pulver i stedet for spray kan jeg gå 3-4 dager før jeg MÅ vaske håret. Bruekr en shinespray med hold i til "fest".
miramia Skrevet 29. desember 2009 #14 Skrevet 29. desember 2009 Bruker mye rart alt etter hvordan "look" jeg er ute etter... Men til vanlig bruker jeg joico body luxe i hodebunnen og tigi superstar blowdry lotion når jeg føner håret. Etter det bruker jeg tigi rockstar spraygel eller hva det nå heter og til sist hårspray... Da holder volumet og det blir litt rufsete
Gjest Lille my - 2nd Version Skrevet 29. desember 2009 #15 Skrevet 29. desember 2009 Det pudderer jeg bruker, er den røde "boksen" Noe på "O".... Er det Osis Dust It Mattifying powder du tenker på?
Gjest Lille my - 2nd Version Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 Er den god den saltvannsprayen fra H&M? Har aldri prøvd den, men den koster vel noe mindre enn de hos frisøren Hvordan blir håret? Den er ikke bra i det hele tatt! Anbefaler den ikke! Jeg syntes ikke den ga noe forskjell på håret mitt. Da er det bedre å koke salt og vann og lage sin egen (det sliter mer på håret enn de du kjøper hos frisøren).
Gjest Gjest_Susie-aa_* Skrevet 29. desember 2009 #17 Skrevet 29. desember 2009 head and sholder shampoo og balsam Holder håret pent så det ikke blir flisete og selfølgelig tomt for flass:)
Gjest Gjest_Jeanette_* Skrevet 29. desember 2009 #18 Skrevet 29. desember 2009 Den er ikke bra i det hele tatt! Anbefaler den ikke! Jeg syntes ikke den ga noe forskjell på håret mitt. Da er det bedre å koke salt og vann og lage sin egen (det sliter mer på håret enn de du kjøper hos frisøren). Enig
pittie Skrevet 29. desember 2009 #19 Skrevet 29. desember 2009 (endret) Den er ikke bra i det hele tatt! Anbefaler den ikke! Jeg syntes ikke den ga noe forskjell på håret mitt. Da er det bedre å koke salt og vann og lage sin egen (det sliter mer på håret enn de du kjøper hos frisøren). Nei som skikkelig saltvannspray tror jeg den er noe tam, men jeg synes den funker fint på tørt hår for å rufse til hestehalen feks. Edit; legger til at den blir bedre med åra om det gir noe logikk? Den er mer klissete nå som den nærmer seg tom, og da får håret en småklissete dusj, så jeg kan knipe og rufse. Men klisset forsvinner når det tørker. Endret 30. desember 2009 av pittie
~Maja~ Skrevet 30. desember 2009 #20 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har det som jeg selv kaller ''kinahår'', altså hår uten fall og uten volum. Det henger bare rett ned egentlig. Jeg har endelig funnet en spray som funker og som holder dagen lang: Nivea Diamond Gloss. Den er rett og slett lim til håret. Før kjøpte jeg med meg 5 flasker hver gang jeg var på utenlandstur, men nå har de endelig begynt å selge dem i Norge også. For superdupervolum bruker jeg Osis Dust It. Litt dyr, men veldig drøy i bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå