Gå til innhold

Han vil forlove seg - Når får han ut fingeren?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tuddelidu_*
Skrevet

Bare et lite spørsmål til dere som allerede er forlovet. Kjæresten min har den siste tiden (spesielt de siste ukene) snakket mye om barn, giftemål/forlovelse. Hvor lang tid gikk det fra mannen deres luftet tankene sinte til han gjorde alvor av det?

Kan føye til at vi er voksne begge to (begynnelsen av 30-årene), og at vi begge vet at vi har funnet vår drømmepartner i hverandre :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Fra vi begynte å snakke om at vi ønsket å dele livet sammen gikk det vel ca. 2 år før han fridde. Vi hadde da vært kjærester i 2 år og samboere i 1 år.

Jeg gikk å "venta" lenge på at han skulle fri, siden han prata så mye om det og hinta daglig om ting og tang..men er veldig glad det ikke skjedde før eller senere-det var perfekt tidspunkt når det skjedde.. :jepp: Da visste jeg det var pga. at han VILLE fri, ikke fordi han følte han måtte...;)

Gjest Gjest_tuddelidu_*
Skrevet

2 ÅR???? Vel, da må jeg virkelig smøre meg med tålmodighet..

Men sant som du skriver: Vil jo absolutt at han skal fri fordi han VIL, ikke fordi han føler han må! :rødme:

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet
2 ÅR???? Vel, da må jeg virkelig smøre meg med tålmodighet..

Men sant som du skriver: Vil jo absolutt at han skal fri fordi han VIL, ikke fordi han føler han må! :rødme:

Hvor lenge har dere vært sammen da?

Når det endelig skjer-da er det SÅÅ utrolig gøy!! Gled deg.. :yvonne:

Gjest Gjest_tuddelidu_*
Skrevet
Hvor lenge har dere vært sammen da?

Når det endelig skjer-da er det SÅÅ utrolig gøy!! Gled deg.. :yvonne:

Har ikke vært sammen så lenge, litt over 6 mnd. Men vi vet, vi bare vet at vi er skapt for hverandre! Han har sagt det kommer til å skje i 2010, så vi får se når det blir. Lurer på om det skjer før sommeren??? :yvonne:

Jeg vet han kommer til å gjøre det, er bare så himla spent på når!?!? Men det er vel hele meningen. He he.

Hvor lang tid tok det før din fridde? Hadde han luftet det på forhånd eller kom det som lyn fra klar himmel?

Skrevet

Kan du ikke bare fri selv? Du vet jo at han vil til og med. :)

Skrevet

La han fri selv du, du vet jo at det kommer til å skje i løpet av 2010, og det haster jo ikke såå mye. Dere har jo bare vært sammen et halvt år, og forskjellen på å være kjærester og å være forlovet er ikke så stor :) Du vet jo allerede at han vil dele livet sitt med deg så smør deg med tålmodighet og nyt det :)

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Forstår godt du er spent! Been there, done that.. :fnise:

Altså, vi var først kjærester i 2 år, så kjøpte vi leilighet sammen og nøyaktig 1 år (nøyaktig på den datoen faktisk :fnise: ) etter at vi flytta sammen, fridde han. (Altså var sammen i 3 år før han fridde).

Hadde mine mistanker, han hadde jo hinta og hinta i nesten 2 år..så jeg gikk egentlig bare å venta..hehe, hver gang han hadde lagd romantisk middag til meg eller noe annet koselig tenkte jeg "nå skjer det!!", men det skjedde jo ingenting.. :ler::ler::ler:

Men hele uka før han fridde virka han helt fjern og glad og småfniste og lo for seg selv, så jeg merka jo at det var noe på gang, men turde ikke å håpe, siden jeg hadde trodde det så mange ganger før.. :fnise:

Skrevet

Jeg forslo at du skulle fri selv, og det synes jeg ennå at du skal. Hvorfor skal bare kvinnen overraskes med et romantisk frieri, når hun til og med går og "lider" mens hun venter på at han skal fri? Vær litt moderne, tenk hvor hyggelig det blir for ham! Og det er sikkert gøy for deg å planlegge et flott frieri også. Synes det blir litt tullete å gå og vente i årevis når man like godt kan fri selv, man vet jo som regel at man får ja.

Skrevet

Oh kjenner meg igjen her.. Eller, vi har ikke være sammen så lenge(lr lenge nok) men vi har kjent hverandre lenge, og første gang vi så hverandre(sånn 5år siden) da falt vi begge for hverandre men vi var begge i andre sitvasjoner men fant heldigvis tilbake til hverandre.. Men tilbake til dette:

Vi har snakket en del om fremtiden og hva vi begge ønsker og hvordan vi skal gjøre det og jeg VET at han skal fri til meg, får han har lovet(thihi:p ) at han skal det, men når.. hm nei det vet jeg ikke men jeg vet(håper:p) at det ikke er lenge til da han selv sier at han/vi begynner å få dårlig tid å han vil gi meg det jeg ønsker, å oppfylle mine og hans ønsker samt vise vår kjærlighet så jeg håper det ikke blir lenge til:p

Hehe, for å si det så håper jeg det skjer på nyttår, hinta som pokker vet du:p men jeg tror det blir når vi drar på feire neste mnd siden nyttår kom litt raskt på i år:p hehe:)

Men ja, huff 2 år til... nei da hadde jeg masa meg i hel å fått ham til å få fingen ut:P

Masse lykke til:)

Skrevet
Jeg forslo at du skulle fri selv, og det synes jeg ennå at du skal. Hvorfor skal bare kvinnen overraskes med et romantisk frieri, når hun til og med går og "lider" mens hun venter på at han skal fri? Vær litt moderne, tenk hvor hyggelig det blir for ham! Og det er sikkert gøy for deg å planlegge et flott frieri også. Synes det blir litt tullete å gå og vente i årevis når man like godt kan fri selv, man vet jo som regel at man får ja.

Jeg er nok av den gammeldagse typen som vil se min kjære på knærne. Gøy at andre damer frir, men ikke min greie..

Gjest Gjest_tuddelidu_*
Skrevet
Forstår godt du er spent! Been there, done that.. :fnise:

Altså, vi var først kjærester i 2 år, så kjøpte vi leilighet sammen og nøyaktig 1 år (nøyaktig på den datoen faktisk :fnise: ) etter at vi flytta sammen, fridde han. (Altså var sammen i 3 år før han fridde).

Hadde mine mistanker, han hadde jo hinta og hinta i nesten 2 år..så jeg gikk egentlig bare å venta..hehe, hver gang han hadde lagd romantisk middag til meg eller noe annet koselig tenkte jeg "nå skjer det!!", men det skjedde jo ingenting.. :ler::ler::ler:

Men hele uka før han fridde virka han helt fjern og glad og småfniste og lo for seg selv, så jeg merka jo at det var noe på gang, men turde ikke å håpe, siden jeg hadde trodde det så mange ganger før.. :fnise:

Flott at din sin fikk ut fingeren til slutt da ;) Ja, kommer nok til å tenke "nå skjer det" ved hver eneste romantiske anledning fremover jeg også!

Vi har jo bare vært sammen i litt over 6 mnd. Men han nevnte i bisetning, etter et par drinker for mye, for litt siden at han hadde sett for seg å gjøre det på en storbyferie vi har planlagt til våren. Har ikke nevnt det for ham i etterkant, he he. Vi får se, vi får se.

Han er jo allerede er superklar for baby!! "Prøver" jo litt allerede pga medisiner som kan svekke virkningen av p-pillene. Mener det er en mye større forpliktelse enn en ring på fingeren!!

Jeg får bare vente i spenning! :rødme:

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet
Jeg er nok av den gammeldagse typen som vil se min kjære på knærne. Gøy at andre damer frir, men ikke min greie..

Veldig enig med denne...

Min samboer sa til meg veldig tydelig at HAN ville fri. Det hadde aldri falt meg inn å gjøre det selv. Noen menn føler at det er mannens jobb, og min samboer hadde rett og slett følt seg snytt for opplevelsen.

Vi damer styrer jo som regel med alt som har med selve bryllupet å gjøre, så synes godt at mennene kan få lov å ha frieriet sitt "i fred".. :gjeiper:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Siste dama jeg hadde et forhold til gjorde alvor av det snakket noen få uker etter at hun hadde dumpet meg. Så det var nok ikke til meg hun snakket mens hun snakket. Ser ikke vekk fra at det er det samme for deg.

Gjest Gjest_tuddelidu_*
Skrevet
Siste dama jeg hadde et forhold til gjorde alvor av det snakket noen få uker etter at hun hadde dumpet meg. Så det var nok ikke til meg hun snakket mens hun snakket. Ser ikke vekk fra at det er det samme for deg.

Skjønner ikke helt hva du mener? Fridde hun til en annen få uker etter at hun hadde dumpet deg?

Skrevet

Herregud, dere har vært sammen i 6 måneder. Get a grip... Å bli fridd til så tidlig ville for meg vært useriøst og turn off. Man er jo ikke kommet igjennom første forelskelsen enda, jo, og har ihvertfall ikke lært partner å kjenne både på godt og vondt!

Gjest brutal_mann
Skrevet
Skjønner ikke helt hva du mener? Fridde hun til en annen få uker etter at hun hadde dumpet deg?

Tja, om hun fridde vet jeg ikke helt. Men samboer og graviditet var på plass litt over en måned etter. Så alt snakket om mann og barn og ekteskap inkluderte i alle fall ikke meg... Men siden vi hadde et forhold var jeg jo naiv nok til å tro det :sjenert:

Gjest Gjest_tuddelidu_*
Skrevet
Tja, om hun fridde vet jeg ikke helt. Men samboer og graviditet var på plass litt over en måned etter. Så alt snakket om mann og barn og ekteskap inkluderte i alle fall ikke meg... Men siden vi hadde et forhold var jeg jo naiv nok til å tro det :sjenert:

Uffa, stor klem :klemmer:

Drømmepartneren din dukker opp! Min kom som lyn fra klar himmel!

Nå er jeg bare himla spent på når han går ned på knærne. Han har snakket MASSE om det i det siste. Både barn og giftemål. Vi får se når i 2010 det skjer :rødme:

Skrevet
Herregud, dere har vært sammen i 6 måneder. Get a grip... Å bli fridd til så tidlig ville for meg vært useriøst og turn off. Man er jo ikke kommet igjennom første forelskelsen enda, jo, og har ihvertfall ikke lært partner å kjenne både på godt og vondt!

Dette er et veldig godt poeng. Jeg synes man bør ha vært sammen i minst et år før man forlover seg

Skrevet

Vi har vært sammen ra vi var veldig unge, men tenker at det tok 2-3 år før han fridde fra vi begynte å snakke seriøst om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...