Gå til innhold

Hvor ulike er vi egentlig?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Det sies at kvinner er fra Venus og menn fra Mars.

Kvinner - hva forstår dere ikke ved menn?

Menn - hva forstår dere ikke ved kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare lage en egen tråd hvor du skriver om hvor dumme du syns kvinner er, Steinar?

:ler:

Jeg forstår det meste ved menn, og er det noe jeg ikke forstår så spør jeg. Rett og slett. Er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_marianne_*

Ikke at jeg ikke forstår, men rart at menn "ser dårlig" med tanke på å lese ansiktsuttrykk, ser ikke at det trengs å støvsuge å slike ting!

"Hører dårlig" med tanke på at menn har problemer med å lese imellom linjene, men må ha det i klartekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare lage en egen tråd hvor du skriver om hvor dumme du syns kvinner er, Steinar?

:ler:

Jeg forstår det meste ved menn, og er det noe jeg ikke forstår så spør jeg. Rett og slett. Er ikke verre enn det.

Jeg vil helst være politisk korrekt her vettu ;) hehe

Neida, jeg syns forsåvidt ikke at kvinner er dumme - selv om noen sikkert er det også - men jeg syns nok at en del er naive på visse områder.

Og jeg tror egentlig ikke helt på at du forstår det meste ved menn heller. Husk at jo mer du vet desto mer vet du at du ikke vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kan det like ofte være at vi kvinner bruker for mange ord. Jeg syns også det er lettere når folk sier det rett ut akkurat hva de mener, snarere enn å pakke det inn og bruke masse ord og vendinger som bare er fyll. Tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg ikke forstår, men rart at menn "ser dårlig" med tanke på å lese ansiktsuttrykk, ser ikke at det trengs å støvsuge å slike ting!

"Hører dårlig" med tanke på at menn har problemer med å lese imellom linjene, men må ha det i klartekst.

Dette er interessant :)

Hvordan klarer egentlig kvinner å lese ansiktuttrykk? Jeg kan jo se når noen er sinte eller blide, men det er kanskje masse nyanser i mellom der som jeg ikke klarer å se?

Og hva betyr egentlig "å lese i mellom linjene". Er virkelig kvinner noe bedre til dette enn menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg kan det like ofte være at vi kvinner bruker for mange ord. Jeg syns også det er lettere når folk sier det rett ut akkurat hva de mener, snarere enn å pakke det inn og bruke masse ord og vendinger som bare er fyll. Tenker jeg.

Ja, budskapet blir faktisk ofte borte - eller glemt ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da masse damer som er elendige på dette også, er ikke lsik at har man utovertiss så blir man automatisk elendig på ansiktsuttrykk og lese imellom linjene. Derren Brown er da vitterlig en mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da masse damer som er elendige på dette også, er ikke lsik at har man utovertiss så blir man automatisk elendig på ansiktsuttrykk og lese imellom linjene. Derren Brown er da vitterlig en mann!

:ler: så enig så enig!

Jeg personlig kommuniserer best med mennesker som er tydelige og rett fram. Uavhengig av kjønn.

Forstår jeg ikke hva noen mener, eller sier, så spør jeg.

Tidvis kan jeg si; "Nå hørte jeg at du sa dette: Var det det du mente du sa?" Slike oppklaringer kan fikse mange misforståelser, og gjøre kommunikasjon mellom mennesker mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
:ler: så enig så enig!

Jeg personlig kommuniserer best med mennesker som er tydelige og rett fram. Uavhengig av kjønn.

Forstår jeg ikke hva noen mener, eller sier, så spør jeg.

Tidvis kan jeg si; "Nå hørte jeg at du sa dette: Var det det du mente du sa?" Slike oppklaringer kan fikse mange misforståelser, og gjøre kommunikasjon mellom mennesker mye enklere.

Dette var da veldig lite feminint :klø: En ungår jo timesvis med idiotiske diskusjoner ved slik oppklarende oppførsel. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Veldig mange menn jeg overhodet ikke skjønner meg på der ute, men jammen meg er det mange kvinner jeg ikke skjønner meg på også.

Har egentlig aldri skjønt dette her med å generalisere utelukkende på bakgrunn av kjønn, kan ikke se at det har noen som helst nytte når det kommer til verken kjærlighetsforhold eller andre relasjoner. Kanskje bedre om folk begynte å se på de faktiske menneskene som finnes ute i verden enn bedømme de på bakgrunn av generaliseringer :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange menn jeg overhodet ikke skjønner meg på der ute, men jammen meg er det mange kvinner jeg ikke skjønner meg på også.

Har egentlig aldri skjønt dette her med å generalisere utelukkende på bakgrunn av kjønn, kan ikke se at det har noen som helst nytte når det kommer til verken kjærlighetsforhold eller andre relasjoner. Kanskje bedre om folk begynte å se på de faktiske menneskene som finnes ute i verden enn bedømme de på bakgrunn av generaliseringer :klø:

Det kan jo være interessant å se på de generelle kjønnsforskjellene her som vi ikke ser individene, selv om individuelle forskjeller også betyr veldig mye.

F.eks samme hvor fin ei dame er når det gjelder utseendet og kropp, så er ho aldri fornøyd med seg selv. Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lise_*
Det kan jo være interessant å se på de generelle kjønnsforskjellene her som vi ikke ser individene, selv om individuelle forskjeller også betyr veldig mye.

F.eks samme hvor fin ei dame er når det gjelder utseendet og kropp, så er ho aldri fornøyd med seg selv. Hva kan det komme av?

En kombinasjon av dårlig selvbilde og behov for bekreftelse. Når en kvinner ytrer misnøye med sitt utseende sier hun egentlig: "vær uenig, si meg imot"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Kvinner - hva forstår dere ikke ved menn?

- At de blir værende i forhold de ikke trives så godt i: de lar kvinnen ta initiativet til brudd

- At de er så flinke og klarer å fokusere på det som er det relevante til enhver tid (i alle fall de jeg kjenner) - hvilket er bra!

- At de lar kvinner herse med de, og holder ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon av dårlig selvbilde og behov for bekreftelse. Når en kvinner ytrer misnøye med sitt utseende sier hun egentlig: "vær uenig, si meg imot"

Hvilket altså sannsynligvis betyr at det finnes veldig mange kvinner med dårlig selvbilde.

Og da lurer jeg på hva det kan komme av? Dagens media? Eller har kvinner alltid vært sånn opp igjennom alle tider tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bianca26

ENIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At de lar kvinner herse med de, og holder ut

Du mener altså at dette er en vanlig foreteelse - på hvilken måte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Du mener altså at dette er en vanlig foreteelse - på hvilken måte da?

Menn bare finner seg i det for de vil unngå konflikter. Da holder de bare kjeft og gjør som de får beskjed om eller så går de og "gjemmer seg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Menn bare finner seg i det for de vil unngå konflikter. Da holder de bare kjeft og gjør som de får beskjed om eller så går de og "gjemmer seg"

Det stemmer - og det verken forstår jeg eller liker jeg.

Jeg liker menn som kommuniserer og sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...