Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Hei dere! Lurer bare på en ting... Jeg og typen har vært sammen snart et år, og bor sammen.. Vi er begge godt oppi 20 åra.. Men når det kommer til å snakke om følelser stopper det helt opp hos han.. 2 ganger har han sagt at han er glad i meg.. Etter at jeg sa det først(selvsagt...) Men han er flink til å gi meg en klem og et kyss i ny og ne.. Har det fint ellers, men er det et "faretegn" når vi aldri kan snakke om følelser..?
Knøttet Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Vanskelig å si, men ikke nødvendigvis. Snakk med han om det! Jeg var sammen med en som sa han var glad i meg kanskje 3-4 ganger i løpet av 3 år ... Han sa aldri at han elsket meg. Dette fordi han mente ta når han hadde sagt det én gang så visste jeg at han mente det, og han mente det jo selv om han ikke sa det igjen ... Mannfolk tenker litt annerledes enn oss, tror jeg.
vidvandre Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Hei dere! Lurer bare på en ting... Jeg og typen har vært sammen snart et år, og bor sammen.. Vi er begge godt oppi 20 åra.. Men når det kommer til å snakke om følelser stopper det helt opp hos han.. 2 ganger har han sagt at han er glad i meg.. Etter at jeg sa det først(selvsagt...) Men han er flink til å gi meg en klem og et kyss i ny og ne.. Har det fint ellers, men er det et "faretegn" når vi aldri kan snakke om følelser..? Nei, det synes jeg ikke. Menn er ofte ikke 'der', om du skjønner hva jeg mener? Så lenge du føler at dere har bra følelsesmessig kontakt ellers så er det ikke et faresignal IMO. Men vi menn kan selvfølgelig alltid bli bedre på den fronten, selvsagt
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Jeg er heller ikke noe særlig følelsemenneske, men savner liksom bekreftelse.. hehe Jeg er ikke masete i det hele tatt, men også når det kommer til komplimenter så har jeg ikke fått et eneste siden før vi ble sammen Er det slik at menn kan tenke på ting, at f.eks man er glad i kjæresten eller at hun var pen idag, uten å si det? hehe
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Jeg er heller ikke noe særlig følelsemenneske, men savner liksom bekreftelse.. hehe Jeg er ikke masete i det hele tatt, men også når det kommer til komplimenter så har jeg ikke fått et eneste siden før vi ble sammen Er det slik at menn kan tenke på ting, at f.eks man er glad i kjæresten eller at hun var pen idag, uten å si det? hehe Har en kjæreste som sier minst daglig at han er glad i meg, nesten så ofte at det føles som han sier det automatisk.. Komplimenter har jeg nesten aldri fått.. Hadde foretrukket om det var omvendt.
Gjest brutal_mann Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Kan jeg ikke si til en kvinne, hver eneste dag, helt naturlig, at jeg elsker henne så går jeg aldri inn i et forpliktende forhold med henne. Jeg vil si at dere er sammen på feil premisser om gjensidig kjærlighet er ett av premissene.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Ja, jeg må si meg enig Brutal_mann.. Jeg begynner vertfall å tenke på at vi bare er sammen fordi det ble slik..
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Ja, jeg må si meg enig Brutal_mann.. Jeg begynner vertfall å tenke på at vi bare er sammen fordi det ble slik.. Så du elsker ham ikke?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Er veldig glad i ham, men vet ikke om jeg elsker han.. Jeg er ikke den som buser frem med mest følelser, men.. Slikt kommer kanskje med tia? Jeg er vertfall veldig forvirra for tia.. Mye ant og som spiller inn, at han har svikta meg en del..
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #10 Skrevet 29. desember 2009 Er veldig glad i ham, men vet ikke om jeg elsker han.. Jeg er ikke den som buser frem med mest følelser, men.. Slikt kommer kanskje med tia? Jeg er vertfall veldig forvirra for tia.. Mye ant og som spiller inn, at han har svikta meg en del.. Vet det ikke er enkelt, men du vet at nok det beste er å gjøre det slutt. Blir garantert ikke bedre.
Gjest Gjest_siri_* Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Er veldig glad i ham, men vet ikke om jeg elsker han.. Jeg er ikke den som buser frem med mest følelser, men.. Slikt kommer kanskje med tia? Jeg er vertfall veldig forvirra for tia.. Mye ant og som spiller inn, at han har svikta meg en del.. Dette er vel noe dere burde ta opp før et "jeg er glad i deg".
Gjest Gjest_norah_* Skrevet 29. desember 2009 #12 Skrevet 29. desember 2009 Nei, det synes jeg ikke. Menn er ofte ikke 'der', om du skjønner hva jeg mener? Så lenge du føler at dere har bra følelsesmessig kontakt ellers så er det ikke et faresignal IMO. Men vi menn kan selvfølgelig alltid bli bedre på den fronten, selvsagt not my cup of tea. når det er sagt så kjenner jeg ingen av disse mennene, ei heller har jeg venninner som har det slik. dvs: jeg har et par venninner som savner mer komplimenter, og som gjerne hadde tatt imot litt mer klisse-snakk, men så har det også vært problemer i forholdet som har gjort at de nok begge to har dabbet av med slikt. jeg er nok en av de ekstra heldige som får både erklæringer og komplimenter daglig, men likevel tror jeg det er unntaket med menn og kvinner som ikke klarer å utrrykke seg følelsesmessig overhodet. men du kan jo kanskje godta det dersom han faktisk viser det med kos/berøring osv utover når dere har/skal ha/han vil ha sex?
Gjest Diane Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Hei dere! Lurer bare på en ting... Jeg og typen har vært sammen snart et år, og bor sammen.. Vi er begge godt oppi 20 åra.. Men når det kommer til å snakke om følelser stopper det helt opp hos han.. 2 ganger har han sagt at han er glad i meg.. Etter at jeg sa det først(selvsagt...) Men han er flink til å gi meg en klem og et kyss i ny og ne.. Har det fint ellers, men er det et "faretegn" når vi aldri kan snakke om følelser..? "Show it, don't tell it", er hoved"regelen" i kreativ skriving. Det er en konklusjon som gjør seg gjeldende på de fleste områder i livet, har jeg funnet ut. Man kan bruke store, vakre ord, men la være å leve etter dem. Eller man kan vise at man bryr seg, uten å si det. Selv er jeg en veldig verbal person, og forteller de som står meg nær at jeg er glad i dem. Jeg sier det blant annet hver gang jeg snakker med foreldrene mine på telefon, og jeg forteller ofte venninner hvor mye de betyr for meg. Da jeg hadde kjæreste, fortalte jeg også ofte hvor glad jeg var i ham. Men det viktigste er at jeg viser det. Siden jeg bruker mange ord selv, ville det nok vært vanskelig for meg å være i forhold med noen som aldri ga meg bekreftelser. Det viktigste er din/deres magefølelse, tenker jeg. Hvis du savner å høre at han er glad i deg, (og ikke bare føler at du 'bør' høre det, ville jeg tatt det opp med ham). Ofte kan det være fint med begge deler. Men, er han en person som har vanskelig for å si ting, godta det. Spør da heller om han kan sende søte sms/kjøpe blomster, vise det på andre måter istedet.
Kjetil S. Skrevet 29. desember 2009 #14 Skrevet 29. desember 2009 Hei dere! Lurer bare på en ting... Har det fint, men er det et "faretegn" når vi aldri kan snakke om følelser..? Alle er vi forskjellige, men unge menn har ofte ennå ikke funnet seg selv, og heller ikke sitt følelsesliv. Det er langt å gå i fra ungdommens uovervinnelighet, hvor nær sagt det å hilse på naboen er flaut, og til det å bekjenne sin kjærlighet til noen. La det bli en vane å si at "Jeg er så glad for å ha deg", og er du heldig så svarer han i alle fall "Jeg og!", etter en stund. Det er liksom mye mindre flåsete å si det enn å si "Jeg elsker deg!". :-)
Ella_Grey Skrevet 29. desember 2009 #15 Skrevet 29. desember 2009 Det er mange som ikke sier jeg er glad i/ elsker deg for det føles for uvant og for stort. Andre slenger det rundt seg i hytt og pine, for det føles komfortabelt. Jeg ville foretrekke en som viste at han var glad i meg, over en som bare sa det - uten å vise det også. Så spørsmålet er føler du at han viser at han er glad i deg - selv om han ikke er så flink til å si det? Og er det sviktet noe dere kan jobbe dere gjennom, det er ikke sånn at "jeg elsker deg er" ord som fjerner alt av svik og problemer.
Kjetil S. Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 Det er mange som ikke sier jeg er glad i/ elsker deg for det føles for uvant og for stort. Jeg ville foretrekke en som viste at han var glad i meg, over en som bare sa det - uten å vise det også. Fine og virkelig viktige ord! :-)
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #17 Skrevet 29. desember 2009 Hei dere! Lurer bare på en ting... Jeg og typen har vært sammen snart et år, og bor sammen.. Vi er begge godt oppi 20 åra.. Men når det kommer til å snakke om følelser stopper det helt opp hos han.. 2 ganger har han sagt at han er glad i meg.. Etter at jeg sa det først(selvsagt...) Men han er flink til å gi meg en klem og et kyss i ny og ne.. Har det fint ellers, men er det et "faretegn" når vi aldri kan snakke om følelser..? er vel viktigere at han viser det enn at han sier det. Irriterer meg forøvrig at det norske språk gjør det til at det høres så teit ut å si jeg elsker deg. Alt er så mye lettere å si på engelsk
LilleChili Skrevet 29. desember 2009 #18 Skrevet 29. desember 2009 Alle er forskjellige. Dere kysser jo en del og slikt, og da er det vel deres måte å vise kjærlighet på? Ingen er jo like.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #19 Skrevet 29. desember 2009 Får daglig høre komplimenter og at han elsker meg, det er veldig naturlig for oss, og vi kysser og klemmer masse. Men man kan jo lure når det vil begynne å gå automatisk? Også blir det ofte litt for lite utfordrende for meg(det er et luksusproblem, jeg vet...). Noe vinner man på det, noe taper man. Sånn vil det nok alltid være.
Gjest megvel Skrevet 29. desember 2009 #20 Skrevet 29. desember 2009 Føler du at han er glad i deg? Tror du at han elsker deg? Elsker du ham? Om ikke jeg kunne svart ja på disse spørsmålene hadde jeg tatt det opp med kjæresten. Du skriver at han har sviktet deg før. Det er kanskje det første du må ta opp og bearbeide sammen med han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå