Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for litt over 2 uker siden (1 uke før bryllupet) soppinfeksjon i ansiktet! Ikke spør meg hvordan jeg fikk det til, jeg aner ikke.

Men jeg så hvertfall ut som ei gammel pølse i hele trynet, og det var like før bryllupet ble avlyst, hadde det ikke vært for min googlende søster som fant ut at det kanskje kunne være sopp. Med fotsoppkrem og kortison ble jeg kvitt skosålehuden, men før jeg skjønte at det var sopp, så PØSTE jeg må med mine dyre Decleor og MD fuktighetskremer (trodde jo bare at jeg hadde ekstremt tørr hud)

Så nå lurer jeg på om soppen kan ha satt seg i fuktighetskremene mine siden jeg stappet fingrene nedi kremene etter å ha tatt på ansiktet mitt (jeg vet man skal bruke pinne i kremer, men noenganger så blir det ikke sånn) Må jeg nå kaste alle kremene mine, hvis jeg ikke vil få sopp i ansiktet igjen?

Håper virkelig ikke det, men jeg vil ikke ha tilbake skopølsehuden heller, så tør ikke smøre meg før jeg vet om kremene er soppinfiserte :)

Klem, Heidi :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet
Jeg fikk for litt over 2 uker siden (1 uke før bryllupet) soppinfeksjon i ansiktet! Ikke spør meg hvordan jeg fikk det til, jeg aner ikke.

Men jeg så hvertfall ut som ei gammel pølse i hele trynet, og det var like før bryllupet ble avlyst, hadde det ikke vært for min googlende søster som fant ut at det kanskje kunne være sopp. Med fotsoppkrem og kortison ble jeg kvitt skosålehuden, men før jeg skjønte at det var sopp, så PØSTE jeg må med mine dyre Decleor og MD fuktighetskremer (trodde jo bare at jeg hadde ekstremt tørr hud)

Så nå lurer jeg på om soppen kan ha satt seg i fuktighetskremene mine siden jeg stappet fingrene nedi kremene etter å ha tatt på ansiktet mitt (jeg vet man skal bruke pinne i kremer, men noenganger så blir det ikke sånn) Må jeg nå kaste alle kremene mine, hvis jeg ikke vil få sopp i ansiktet igjen?

Håper virkelig ikke det, men jeg vil ikke ha tilbake skopølsehuden heller, så tør ikke smøre meg før jeg vet om kremene er soppinfiserte :)

Klem, Heidi :)

Det er nok en stor sannsynlighet for at hva enn du hadde i ansiktet vil ha komt i krukkene også. Sopp vil trives godt i et så fuktig miljø som er der i krukkene.

Så om du er sikker på at det faktisk er sopp du hadde, så ville jeg bitt i det sure eple og kastet produkter du har tatt på direkte etter at fingrene har vore i ansiktet.

Surt å kaste dyre produkter :tristbla: Jeg måtte nettopp kaste mye øyensminke etter en infeksjon i begge øynene. Men det er bedre det, enn å få noe æsj i ansiktet igjen:D

Skrevet
Det er nok en stor sannsynlighet for at hva enn du hadde i ansiktet vil ha komt i krukkene også. Sopp vil trives godt i et så fuktig miljø som er der i krukkene.

Så om du er sikker på at det faktisk er sopp du hadde, så ville jeg bitt i det sure eple og kastet produkter du har tatt på direkte etter at fingrene har vore i ansiktet.

Surt å kaste dyre produkter :tristbla: Jeg måtte nettopp kaste mye øyensminke etter en infeksjon i begge øynene. Men det er bedre det, enn å få noe æsj i ansiktet igjen:D

Damn... Venter litt med å kaste dem... Kanskje jeg må få mannen til å gjøre det, hehe. har ikke lyst!

Skrevet

Oi, stakkars deg :tristbla: Også rett før bryllupet ditt da :(

Jeg har ikke opplevd det selv, men sopp trives i fuktige miljøer - så å slutte å bruke kremene kan være en idé. På skolen hørte vi faktisk at en dame hadde spist muggost hver dag til frokost, og brukte samme fingre (uten å vaske seg) til å påføre krem. Slik holdt hun på helt til hun fikk massivt sopputbrudd i ansiktet :haar:

Kjøp spatler :) Er det mye igjen av kremene eller? Kjedelig :(

Skrevet

Kremene er nesten helt nye alle sammen, så det blir noen tusen rett i søpla nå. Tror du jeg må kaste kremer som kommer i tube også? og renseprodukter? Oh crap.... Jeg griner... Hehe

Skrevet
Kremene er nesten helt nye alle sammen, så det blir noen tusen rett i søpla nå. Tror du jeg må kaste kremer som kommer i tube også? og renseprodukter? Oh crap.... Jeg griner... Hehe

Nei nei nei - bare kast de som har vært i indirekte kontakt med soppen. Ikke produkter du klemmer ut av beholderen. Produktene du puttet fingeren oppi krukken kaster du.

Kondolerer :dagens-rose:

Skrevet

Ok, det var jo noe positivt da! Fra nå av skal jeg alltid bruke pinner i krukkene mine, og skal slutte å pelle på ansiktet mitt! hehe. Tidenes dyreste lærepenge! Dette slår jo til og med den ganga jeg kjøpte 3000 kroners fjellsko i en størrelse for små, og ødela alle tåneglene mine på fjelltur. Hehe :D

Skrevet
Ok, det var jo noe positivt da! Fra nå av skal jeg alltid bruke pinner i krukkene mine, og skal slutte å pelle på ansiktet mitt! hehe. Tidenes dyreste lærepenge! Dette slår jo til og med den ganga jeg kjøpte 3000 kroners fjellsko i en størrelse for små, og ødela alle tåneglene mine på fjelltur. Hehe :D

Huff, vi lærer så lenge vi lever :)

Skrevet

Forresten, må jeg kaste Decleor Balmen min også? Tror jeg brukte den én liten gang under soppinfeksjonen, og tror hendene mine var rene før jeg putta dem nedi den... Den er jo en balm, så er jo ikke vann i den? Eller? Vil ikke kaste den! Hehe

Skrevet

Og hva med serumene? Har ikke pumpeflaske på dem, så jeg har holdt dem inntil ansiktet for å få ut litt produkt....

Skrevet

Hmm .. Prøv balmen på et usynlig område et par uker før du bruker den i ansiktet. Gjør det samme med serumet. Det som mest sannsynlig har skjedd er at vi har sopp som er en del av normalfloraen på huden - når dette blir overført i en krem-krukke, så er dette et miljø som soppen vokser i. Akkurat som gjær i en deig :) Varme og fukt. Oppbevarer du kremer på et varmt bad?

• Liker 1
Skrevet

Ja, det gjør jeg.... :/ *gulp* Skal få dem ut derifra med en gang! men hva i alle dager skal jeg bruke alle skapene på badet til da? Hehe :)

Skrevet
Ja, det gjør jeg.... :/ *gulp* Skal få dem ut derifra med en gang! men hva i alle dager skal jeg bruke alle skapene på badet til da? Hehe :)

Nei, ikke fjern de, haha. Bare lurte siden det kan være grunnen :)

Men bruk spatler. Jeg bruker trespatler, kjøpt pakke på 100, som jeg kjører i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Ja, jøss. Jeg fikk et massivt fotsopp utbrudd inni en RASENDE dyr tube med fuktighetskrem fordi jeg la den inntil huden og klemte på. Kom soppsporer på kanten, og nedi kremen og vips, 600 kroner til faen :tristbla: åå kjære som det sved å kaste den.....

ALT som har vært i berøring med huden må du passe deg for. ALT du har stukket soppinfiserte fingre nedi må kastes, for nedi der ligger soppen så fint og gjæret at du aner ikke. Utrolig, utrolig surt ja, men... Enten det eller ansiktssopp :tristbla:

• 1 år senere...
Skrevet

Hva med håndsåpe? Sånn såpestykke? Er det også "farlig"?

Skrevet

Nei, for det kan du jo vaske sporene av, såpa kan du uansett ha under vann. Verre med en krukke med krem, det kan ikke vaskes.

Skrevet

Ok, takk for svar! Men er det sånn at man kan få sopp i ansiktet av å rense det for mye? Jeg renser to ganger daglig, morgen og kveld. Er ikke det bra?

Skrevet

Du får ikke sopp av å rense huden to ganger om dagen nei, det hjelper mot sopp.

Skrevet

Jeg renser aldri ansiktet med spesiell rens, vasker bare i vanlig kaldt vann og mild såpe hver dag. Aldri hatt sopp heller.

Skrevet

Men hva kommer det av da?? Har kommet helt plutselig! Har vasket sminkekostene og alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...