Gå til innhold

Er det bare mette marit og meg?

Anbefalte innlegg

Gjest negasjon
Skrevet

Kor mange av dokker har sett deres venner havne på psykose-kjøret og krafitg medisinert?

Selv har jeg bare møtt en.

Gjest negasjon
Skrevet

Jeg vet hva som skjer med den hasjen som kommer inn i landet. Det som blir beslaglat blir vweiet og målt. Det som skjer før ut blir blandet med andre stoffer, for å kjøle ned et miljø der alt er nesten gratis og etterpå enda billigere.

Hva tenker dere da

Jeg har ikke tentk, og ikke røyka på tre år nå.

Men jeg har.

Skrevet

Ja, hvis du bare har sett en, så er du heldig.

Det er ikke mine venner, men min søsters rusvenner jeg kjenner.

5 er psykiatriske sykehus og kommer aldri ut igjen. 8 bor i verna boliger og klarer seg ikke selv.

Søstra mi og 12-14 av hennes venner som er "rusfrie" i dag, er så skadet i hodet at de ikke lever et A4 liv. Alle er trygdede pga senskader av dop, mest hasj. Vet at noen av de har brukt sterkere stoff i korte perioder tidligere, men det var hasjrus de stort sett levde i. Hukommelse eier de ikke noen av dem. Flere lider av forfølgelsesangst i sterk grad. En har fått tilbake lappen.

Har mista oversikten over hvor mange som er døde. Noen av overdoser andre av rusrelaterte ulykker.

Og de sier at hasj ikke er farlig!

Skrevet
Jeg vet hva som skjer med den hasjen som kommer inn i landet. Det som blir beslaglat blir vweiet og målt. Det som skjer før ut blir blandet med andre stoffer, for å kjøle ned et miljø der alt er nesten gratis og etterpå enda billigere.

Hva tenker dere da

Jeg har ikke tentk, og ikke røyka på tre år nå.

Men jeg har.

Skjønner ikke bæret av hva du mener med dette innlegget her...

Om tråden dreier seg om hvor mnage som har gått på dop, som har klart seg fint, vil jeg si de aller fleste! Jeg brukte gansker mye rart i ungdommen, og det gjorde vennene mine og. Var et par stykker osm tippa over og begynte på heroin, de er ganske fucka nå, og vet om et par som har vært inn og ut av psykiatrisk med diverse diagnoser.

Om man får psykoser av å røyke hasj, så er man sannsynligvis predisponert for dette ganske kraftig allerede.

Skrevet

5 er psykiatriske sykehus og kommer aldri ut igjen. 8 bor i verna boliger og klarer seg ikke selv.

Søstra mi og 12-14 av hennes venner som er "rusfrie" i dag, er så skadet i hodet at de ikke lever et A4 liv. Alle er trygdede pga senskader av dop, mest hasj. Vet at noen av de har brukt sterkere stoff i korte perioder tidligere, men det var hasjrus de stort sett levde i. Hukommelse eier de ikke noen av dem. Flere lider av forfølgelsesangst i sterk grad. En har fått tilbake lappen.

Har mista oversikten over hvor mange som er døde. Noen av overdoser andre av rusrelaterte ulykker.

Skjedde dette som et resultat av at de røyket hasj, eller fordi de var disponerte i utgangspunktet?

Husk at mange med psykiske problemer ofte oppsøker rus nettopp av den grunn. Bevisst eller ubevisst.

Uten å ha kartlagt slike relasjoner, (årsakssammenheng), så blir det feil å forby et stoff, fordi noen tar skade av det. Blir litt som å forklare synkende fødsselstall med nedgang i storkebestanden.

Skrevet
Skjedde dette som et resultat av at de røyket hasj, eller fordi de var disponerte i utgangspunktet?

Husk at mange med psykiske problemer ofte oppsøker rus nettopp av den grunn. Bevisst eller ubevisst.

Uten å ha kartlagt slike relasjoner, (årsakssammenheng), så blir det feil å forby et stoff, fordi noen tar skade av det. Blir litt som å forklare synkende fødsselstall med nedgang i storkebestanden.

Men vet aldri hvem som er disponerte for problemer i forkant. Jo det er feil å forby et stoff dersom noen tar skade av det. Å være for fri hasj vitner bare om en ting: MANGEL PÅ KUNNSKAP.

Skrevet
Men vet aldri hvem som er disponerte for problemer i forkant. Jo det er feil å forby et stoff dersom noen tar skade av det. Å være for fri hasj vitner bare om en ting: MANGEL PÅ KUNNSKAP.

Nei, snarere det motsatte: Å være for individuell frihet og ansvarsrett, og rett til å bestemme over egen kropp. Kunnskap er noe man selv må tilegne seg.

Gjest negasjon
Skrevet
Skjønner ikke bæret av hva du mener med dette innlegget her...

Om tråden dreier seg om hvor mnage som har gått på dop, som har klart seg fint, vil jeg si de aller fleste! Jeg brukte gansker mye rart i ungdommen, og det gjorde vennene mine og. Var et par stykker osm tippa over og begynte på heroin, de er ganske fucka nå, og vet om et par som har vært inn og ut av psykiatrisk med diverse diagnoser.

Om man får psykoser av å røyke hasj, så er man sannsynligvis predisponert for dette ganske kraftig allerede.

Så du er en av dem da? De som bruker heroin beholder hodet i det minste. Hvis de har et hode fra før, men det har vel de fleste. Ikke skyld på heroin, det var party-dopet og thats it.

Noen kan få psykoser eller angst av hasj ja. Men vi debatterte ikke det.

Kun partydop. Ja jeg er vel en heldig jævel som bare kjenner en.

Skrevet
Så du er en av dem da? De som bruker heroin beholder hodet i det minste. Hvis de har et hode fra før, men det har vel de fleste. Ikke skyld på heroin, det var party-dopet og thats it.

Igjen, det er veldig vanskelig å skjønne hva du mener med det du skriver. Om jeg er en av dem? Hvem er dem? Mener du folk som driver med partydop? Jeg holdt på med det et par års tid da jeg var yngre, så ble jeg voksen og lsutta, slik som de fleste av vennene mine gjorde. Har ikke rørt noe på årevis jeg, og har heller ingen interesse av det. De eneste jeg har sett gå til grunne, er de som går på heroin.

Du nevner ikke partydop med et eneste ord i startinnlegget ditt, og i neste innlegg snakker du om hasj, og nå skriver du kun partydop. Kanskje like greit å holde sge unna alt sammen? ;)

Skrevet

Helt til jeg sjekket klokken, tenkte jeg at dette surret til Negasjon måtte være skrevet på svarteste natta når vi alle skulle sovet. Men der tok jeg feil, gitt.

Skrevet
Kor mange av dokker har sett deres venner havne på psykose-kjøret og krafitg medisinert?

Selv har jeg bare møtt en.

I og med at du har Amalie Skram i avataren din: er det deg selv eller?

Skrevet

Kjære deg, du er nok over gjennomsnittet naiv...hasj skaper ikke de konsekvensene du skisserer her. Disse vennene må ha brukt sterkere og andre stoffer enn bare hasj ja.

Hasj er vanlig blant studenter rundt i Europa.

Det du beskriver er amfetamin, heroin og annet.

Skrevet

Syns tråden ble veldig uklar: hva vil du fram til egentlig?

Skrevet

Ja, sannheten om hvor mange som har tippa over er ikke alltid grei.

Disse folka starta 1 1970 åra og var hardbarka misbrukere.

De som tippa helt over var blandingsbrukere.

Søtra mi sverger på at hun bare brukte heroin en veldig kort periode, det samme med amfetamin.

Hun bruker fremdeles "bare" hasj. Hun er skada av det. Sammenhengende daglig hasjrus er ikke bra.

Rus rammer hele familien, alle blir "syke" av det.

Egoistiske folk rusmisbrukere.

Ja, jeg vet mye om rus, har jobba med det i 30 år.

Alt for mange voksne rusmisbrukere fikk ofte feil diagnose. Ingen brydde seg med å sjekke om de hadde problemer fra før. I dag er de bevisste på at problemet er veldig sammensatt.

Tidlig i 80 åra var 85% av jentene som rusa seg og solgte kroppen sin,ble bl a utsatt for seksuelle overgrep i oppveksten.

Heldigvis for noen, så blir de fanga opp av systemet før det går så galt nå. Godt å vite at noen får det bedre, men så er det alle de andre jentene og guttene da..............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...