Gå til innhold

Hva ville du svart?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg har en god venninne. Møtte henne her om dagen, takket for julepresangene hun hadde gitt barna mine. Først sier hun at hun ikke husker hva jeg gav hennes barn (greit nok, det er mange gaver å holde styr på) Men så kom hun på hva den ene gaven var og sier "Herregud, den boka var SKIKKELIG kjedelig! Jeg prøvde å lese for XXX og jeg holdt på å kjede meg ihjel, ordentlig dårlig bok! XXX likte den heller ikke!"

Jeg mener, man takker og bytter boka senere da... Jeg har faktisk kjøpt julegaver for flere hundre kroner til barna hennes.

Jeg snakker ikke så lett "rett fra levra" og har problemer med å svare henne enkelte ganger. Dette er ikke første gang hun har vært ufin, virker som om hun føler trang til å måtte kommentere alt hun ikke ville gjort på samme måte selv. Nå begynner jeg å synes at det er nok og ønsker å gi henne svar på tiltale.

Jeg husker ikke hva jeg svarte, men vet jeg ikke gav henne svar på tiltale, for å si det slik. Hva ville dere sagt om en av deres beste venninner kom med den kommentaren til en gave dere hedde kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, om du ikke skreiv boka selv så har du vel ingen personlig grunn til å bli fornærma?

Jeg ville nok sagt at det var synd, men at det går vel an å bytte den.

Neste år ville jeg kanskje gitt noe helt annet også... :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Sånne situasjoner er best å ta der og da syns jeg, selv om du sikkert ble litt satt ut. Noe sånnt som : "Det der syns jeg var unødvendig av deg å si" kunne du sagt til henne. Neste gang hun kommer med et slikt utbrudd syns jeg du skal si fra på en hyggellig måte at du ikke syns det er nødvendig å si alt en tenker.

Skrevet

Jeg synes du har en uhøflig venninne.

Jeg synes det er helt greit om noen ikke liker mine gaver, bedre at de f.eks. bytter enn at det hoper seg opp ting de ikke ønsker hjemme hos dem.

Men man formidler da ikke dette slik som din venninne?!

Jeg tror også jeg hadde blitt så paff at jeg ikke hadde visst hva jeg skulle si. Det kan godt hende jeg i forfjamselsen hadde unnskyldt gaven. Og irritert meg grønn etterpå.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Vel, om du ikke skreiv boka selv så har du vel ingen personlig grunn til å bli fornærma?

Jeg ville nok sagt at det var synd, men at det går vel an å bytte den.

Neste år ville jeg kanskje gitt noe helt annet også... :)

Nei, har ikke skrevet boka, og det er selvfølgelig ikke bare denne episoden som gjør meg irritert. Men dette var det som fikk begeret til å flyte over.

Og det får meg ikke til å ønske å kjøpe noe annet neste år, tvert i mot, jeg har ikke lyst til å kjøpe noe i det hele tatt.

Altså, hun takker ikke for noen av julegavene, og atpåtil klarer å uttale seg slik om den boka. Morsomt å gi gaver gitt... Men hvorfor er jeg overrasket? Dun har ikke takket eller sendt takkekort til meg for dåpsgaven jeg gav barnet hennes heller :-D

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Sånne situasjoner er best å ta der og da syns jeg, selv om du sikkert ble litt satt ut. Noe sånnt som : "Det der syns jeg var unødvendig av deg å si" kunne du sagt til henne. Neste gang hun kommer med et slikt utbrudd syns jeg du skal si fra på en hyggellig måte at du ikke syns det er nødvendig å si alt en tenker.

Hun er egentlig litt "bøllete". Så dersom jeg hadde sagt det du foreslår, hadde hun totalt latterliggjort det utsagnet...

Skrevet

Spør henne hvordan hun tenker at du skal reagere på det hun sier.

Skrevet

Da ville jeg bedt henne om å slutte og prate. Fordi hvorfor gir hun den boka i gave hvis den er kjedelig?! Si det til henne at du ikke satte pris på at hun sa det.

Skrevet

"Javel, og det var siste gangen jeg kjøper gave til ungene dine. Neste år skal du få "Skikk og bruk". For vanlig folkeskikk er visst mangelvare oppi det bittelille hodet ditt. Farvel!"

Skrevet

For øvrig ville jeg ikke karakterisert en person som oppførte seg på den måten gang på gang som en god venninne. Hun hadde rimelig kjapt blitt flyttet til kategorien "perifer bekjent".

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
For øvrig ville jeg ikke karakterisert en person som oppførte seg på den måten gang på gang som en god venninne. Hun hadde rimelig kjapt blitt flyttet til kategorien "perifer bekjent".

Ja, må vel si meg enig snart i det. Hun oppfører seg sjeldnere og sjeldnere som en god venninne.

Skrevet

Hvis hun er en god venninne, hvordan er de som ikke er så gode??? Ingen god venninne oppfører seg slik!!!!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Imponert over hva folk menger seg med nå om dagen. Tilgangen på virkelige venner må være laber.

Skrevet

Jeg ville sagt: "Noen ganger er du litt for ærlig i kommentarene dine." Hun vil sikkert be om en forklaring. Du kan si: "For eksempel julegavene jeg hadde kjøpt til barna dine. Det hadde vært hyggelig om du hadde takket for gavene, og om så boka var kjedelig kunne du bare ha byttet den. Jeg legger faktisk litt omtanke i det når jeg kjøper gaver til dine barn. Det er ikke alltid nødvendig å si alt man tenker på."

Jeg har også en god venninne som noen ganger er litt for ærlig. Noen ganger sier jeg fra, andre ganger lar jeg det passere. Man må ha litt slingringsmonn når det gjelder vennene sine. :)

Skrevet

Om denne oppføselen til venninden din er noe som ikke bare skjer en gang i blandt, men er en gjenganger og du ikke liker dette så syns jeg du skal revurdere dette venneskapet. Etter min mening så kan man ikke endre og forme mennesker som man selv ønsker, selv om det hadde vært fint i blandt. Du kan selvfølgelig betro problemet ditt til henne, kanskje kommer det seg en stund ?, men vi er som vi er..

Skrevet

Om denne oppføselen til venninden din er noe som ikke bare skjer en gang i blandt, men er en gjenganger og du ikke liker dette så syns jeg du skal revurdere dette venneskapet. Etter min mening så kan man ikke endre og forme mennesker som man selv ønsker, selv om det hadde vært fint i blandt. Du kan selvfølgelig betro problemet ditt til henne, kanskje kommer det seg en stund ?, men vi er som vi er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...