Gjest KateW Skrevet 7. januar 2010 #81 Del Skrevet 7. januar 2010 Enig i definisjonen, Ella. Jeg tror jeg utvidet begrepet til å gjelde nettdater også, tidlig i min karriere, da jeg syns det var så pinlig å innrømme at jeg hadde profil på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_E_* Skrevet 7. januar 2010 #82 Del Skrevet 7. januar 2010 Nei, noen spesialist er jeg nok ikke akkurat. Jeg mener at det vil være helt individuelt i begge tilfeller. Altså prøve å finne på noe som hun har lyst til. Og det blir sikkert best hvis begge syns det er trivelig. Drømmedate er spørsmålet, Steinar. Hva er din drømmedate? 1) Blind-date 2) Ei du kjenner Men Steinar... Du må da vite hva som er DIN type drømmedate. Hva ville du at en dame skulle ha tatt deg med på? Når vi jenter forteller om VÅR drømmedate så går jo det mye i at vi forestiller oss hva HAN vil invitere oss med på. Hva ville vi likt at han fant på for meg liksom. Så, Steinar, hva ville du ha likt å gjøre? Jeg er ikke helt sikker på definisjonen av blind-date, men hvis det betyr å treffe ei dame som jeg ikke har sett og ikke vet noe som helst om, så blir det aldri aktuelt. Det blir som et skudd i blinde, eller som å vinne i Lotto. Det er ikke seriøst. Poenget med daten er jo å få et positivt resultat. Jeg tror det lettest oppnåes ved å finne på noe hun vil. Selv kunne jeg godt tenkt meg f.eks å gå en tur i naturen. Men er hennes favoritt å gå på et shopping-senter så gjerne for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 7. januar 2010 #83 Del Skrevet 7. januar 2010 Men Steinar... Du må da vite hva som er DIN type drømmedate. Hva ville du at en dame skulle ha tatt deg med på? Når vi jenter forteller om VÅR drømmedate så går jo det mye i at vi forestiller oss hva HAN vil invitere oss med på. Hva ville vi likt at han fant på for meg liksom. Så, Steinar, hva ville du ha likt å gjøre? Ja, det lurer jeg også på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. januar 2010 #84 Del Skrevet 7. januar 2010 Men Steinar... Du må da vite hva som er DIN type drømmedate. Hva ville du at en dame skulle ha tatt deg med på? Når vi jenter forteller om VÅR drømmedate så går jo det mye i at vi forestiller oss hva HAN vil invitere oss med på. Hva ville vi likt at han fant på for meg liksom. Så, Steinar, hva ville du ha likt å gjøre? Hmmmmmmm - må faktisk bare innrømme at så likestilt har jeg aldri tenkt før engang hehe Det jeg drømmer om akkurat nå er i hvert fall sol og varme, så drømmen måtte vel hatt noe med det å gjøre Et varmt sted med fin natur, god mat og drikke hadde ikke vært feil. Bare man ikke må reise i en evighet. Det er jo problemet med det da. Og det passer sannsynligvis ikke helt bra som en første-date Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Liv_* Skrevet 11. januar 2010 #85 Del Skrevet 11. januar 2010 Hmmmmmmm - må faktisk bare innrømme at så likestilt har jeg aldri tenkt før engang hehe Det jeg drømmer om akkurat nå er i hvert fall sol og varme, så drømmen måtte vel hatt noe med det å gjøre Et varmt sted med fin natur, god mat og drikke hadde ikke vært feil. Bare man ikke må reise i en evighet. Det er jo problemet med det da. Og det passer sannsynligvis ikke helt bra som en første-date Har det noe med likestilthet å gjøre? De fleste har da fantasier om hva de ønsker å gjøre / hva som skal skje på en første date? Vi kvinner (ihvertfall jeg) setter pris på å kunne gjøre noe som gjør mannen glad. Så om vi hadde mailet litt først (kanskje truffet hverandre på nettet) og så skulle ut på den første daten, og det var jeg som inviterte så ville jo jeg ha likt å kunne legge opp til en date som var i tråd med det du hadde gitt uttrykk for at du likte i tidligere samtaler/mails. Eller kanskje du er som mannfolk flest. Det er ok med en hyggelig middag og blir det noe på deg etterpå så er det kult? Har vært på mange førstedater med menn hvor det virker som om det er det de har tenkt... Mange kvinner også som tenker sånn så det er ikke noe galt i det i og for seg. Men noe mer fantasi må man vel ha!! Låne en båt og spise picknick på en hyggelig strand. (det ordnet en som ble kjæresten min for meg på første date) Litt risikabelt, for om man ikke helt finner tonen så er man litt låst... Jeg foretrekker en uformell første date jeg. Gjerne bare en lunch på en lørdagsformiddag. Finner man tonen så blir daten lang og sklir kanskje over i en rusletur, og middag senere på kvelden. (har opplevd det også). Min ideelle førstedate har ikke så mye med romantikk og locations og gjøre egentlig. Det viktigste er å være på et hyggelig sted hvor man kan prate litt og bli kjent. Også kan man ha en plan B som gjør at man kan finne på noe videre ut over kvelden hvis kjemien er rett! Jeg og min nåværende hadde en helt enkel og god middag som førstedate og da middagen var slutt ville ingen av oss gå hjem så vi danset hele natten på et latino-sted i Oslo. Danset og lo og hadde det kjempegøy!!! Drømmedate!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. januar 2010 #86 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg foretrekker en uformell første date jeg. Gjerne bare en lunch på en lørdagsformiddag. Finner man tonen så blir daten lang og sklir kanskje over i en rusletur, og middag senere på kvelden. (har opplevd det også). Min ideelle førstedate har ikke så mye med romantikk og locations og gjøre egentlig. Det viktigste er å være på et hyggelig sted hvor man kan prate litt og bli kjent. Også kan man ha en plan B som gjør at man kan finne på noe videre ut over kvelden hvis kjemien er rett! Ja, dette syns jeg høres fornuftig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 12. januar 2010 #87 Del Skrevet 12. januar 2010 Ja, dette syns jeg høres fornuftig ut Sorry Steinar, men du virker litt tafatt og kjedelig. Du har ingen egne ønsker (drømmer eller fantasier) og vil gå for det som er fornuftig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. januar 2010 #88 Del Skrevet 12. januar 2010 Sorry Steinar, men du virker litt tafatt og kjedelig. Du har ingen egne ønsker (drømmer eller fantasier) og vil gå for det som er fornuftig..... Og du virker da litt over-romantisert som sikkert de fleste kvinnemennesker er. Menn flest har ikke det store behovet for romantikk som det kvinner føler at de har. Menn oppfører seg romantisk i hovedsak bare for å tekkes kvinner. Det er altså skuespill. Sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 12. januar 2010 #89 Del Skrevet 12. januar 2010 Og du virker da litt over-romantisert som sikkert de fleste kvinnemennesker er. Menn flest har ikke det store behovet for romantikk som det kvinner føler at de har. Menn oppfører seg romantisk i hovedsak bare for å tekkes kvinner. Det er altså skuespill. Sånn er det. Er det virkelig over-ramintiserende å sette spørsmålstegn ved at en mann ikke har noen fantasier eller drømmer for en date med en dame? Jeg sier ikke at fantasiene eller drømmene må være romantiske eller skuespill! Jeg stiller deg spørsmålet fordi du har hatt følgende innlegg hvor du kun sier at du kan gjøre det hun har lyst til (gå på shopping hvis hun vil det). Eller du kan selv ha lyst til å gå en tur i naturen. Nei, noen spesialist er jeg nok ikke akkurat. Jeg mener at det vil være helt individuelt i begge tilfeller. Altså prøve å finne på noe som hun har lyst til. Og det blir sikkert best hvis begge syns det er trivelig. Poenget med daten er jo å få et positivt resultat. Jeg tror det lettest oppnåes ved å finne på noe hun vil. Selv kunne jeg godt tenkt meg f.eks å gå en tur i naturen. Men er hennes favoritt å gå på et shopping-senter så gjerne for meg Jeg synes det er rart at en mann ikke har noen egne behov eller ting han liker som han har lyst til å ta med en dame på når det er snakk om en date. For min mann ville drømmedaten vært en fotballkamp eller runde på go-cart før vi gikk og spiste en real biffmiddag. Hvis han var singel ville han nok ha sagt at dette var ønsket for en førstedate, for da kunne han få sjekket ut om dama likte det samme som han selv. Har du ingen slike tanker Steinar40? Ingenting DU liker? Hva svarer du om en dame spør hva du har lyst på? Det er vanvittig kjedelig med menn som bare svarer "vi kan gjøre det du har lyst til". Man vil jo ha en mann med litt initiativ! (hva som evnetuelt er romantisk handler om følelsene mellom to mennesker - og da kan det oppstå romantikk i alle settinger! Du trenger ikke stearinlys og romantisk musikk for å få romantikk!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 12. januar 2010 #90 Del Skrevet 12. januar 2010 Og du virker da litt over-romantisert som sikkert de fleste kvinnemennesker er. Menn flest har ikke det store behovet for romantikk som det kvinner føler at de har. Menn oppfører seg romantisk i hovedsak bare for å tekkes kvinner. Det er altså skuespill. Sånn er det. Du har nok rett i at kvinner har større behov for romantikk enn menn. Men du har vel noen ideer for hva du ville likt å gjøre om du skulle planlagt en date fra A til Å? På dine premisser. Altså ikke bare gjøre det du tror at damen vil. Hvis en mann inviterer på date så blir man jo smigret om man blir tatt med på noen som mannen har forstått at man som kvinner liker. Samtidig så liker vi å få være med på det mannen bryr seg om. Det er jo slik man blir kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. januar 2010 #91 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg er ikke spesielt romantisk av meg, jeg syns ofte "romantikk" blir platt og strebete. Da er det bedre med noe som viser noe av mannen jeg treffer, snarere enn hva han tror jeg vil like å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. januar 2010 #92 Del Skrevet 12. januar 2010 Er det virkelig over-romantiserende å sette spørsmålstegn ved at en mann ikke har noen fantasier eller drømmer for en date med en dame? Jeg sier ikke at fantasiene eller drømmene må være romantiske eller skuespill! Drømmen min ved en første-date hadde rett og slett bare vært at den gikk bra. At vi likte hverandre og ble bedre kjente osv. Altså at det ikke bare ble bortkastet tid. Her ser du et eksempel på den praktisk orienterte mannen vs den romantiske kvinnen Jeg stiller deg spørsmålet fordi du har hatt følgende innlegg hvor du kun sier at du kan gjøre det hun har lyst til (gå på shopping hvis hun vil det). Eller du kan selv ha lyst til å gå en tur i naturen. Jeg synes det er rart at en mann ikke har noen egne behov eller ting han liker som han har lyst til å ta med en dame på når det er snakk om en date. For min mann ville drømmedaten vært en fotballkamp eller runde på go-cart før vi gikk og spiste en real biffmiddag. Hvis han var singel ville han nok ha sagt at dette var ønsket for en førstedate, for da kunne han få sjekket ut om dama likte det samme som han selv. Har du ingen slike tanker Steinar40? Ingenting DU liker? Jeg liker fotball men kunne jo ikke drømt om å ta med ei dame på date på fotballkamp. Kvinner flest liker ikke fotball. Samtidig ønsker jeg meg egentlig ikke ei dame med nøyaktig mine interesser heller. Jeg vil ha ei feminin dame som kan komplementere meg og mine egenskaper. Da blir det et bedre samarbeide. Men noe felles må det selvfølgelig være også. Eller i hvert fall at man gjør litt for hverandre og blir med på hva den andre måtte være interessert i. Altså senere, når man lever i et parforhold. Hva svarer du om en dame spør hva du har lyst på? Det er vanvittig kjedelig med menn som bare svarer "vi kan gjøre det du har lyst til". Man vil jo ha en mann med litt initiativ! Ettersom kjønnsrollene fortsatt tilsier at mannen er jeger og kvinnen er byttet, så vil ikke mitt fokus ligge på hva jeg vil under selve datinga. Da mener jeg det er viktigere hva hun vil så jeg kan få lurt henne i fella hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. januar 2010 #93 Del Skrevet 12. januar 2010 Fotballkamp topper lista mi over gode dater, fordi han da slipper meg innenfor og viser meg en del av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. januar 2010 #94 Del Skrevet 12. januar 2010 Men du har vel noen ideer for hva du ville likt å gjøre om du skulle planlagt en date fra A til Å? På dine premisser. Altså ikke bare gjøre det du tror at damen vil. Som sagt, damens behov er det fokuset en mann har i denne sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. januar 2010 #95 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg er ikke spesielt romantisk av meg, jeg syns ofte "romantikk" blir platt og strebete. Da er det bedre med noe som viser noe av mannen jeg treffer, snarere enn hva han tror jeg vil like å gjøre. Jepp, og grunnen er at det er et skuespill der man ikke oppfører seg "normalt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. januar 2010 #96 Del Skrevet 12. januar 2010 Fotballkamp topper lista mi over gode dater, fordi han da slipper meg innenfor og viser meg en del av seg. Det blir for langt å reise til England på en først-date. Hvis du ikke vil sitte i TV-sofaen da så klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. januar 2010 #97 Del Skrevet 12. januar 2010 Jepp, og grunnen er at det er et skuespill der man ikke oppfører seg "normalt". Øh, ja, og forskjellen på deg jeg sier og det du presiserer her er da? Gi meg noe ekte. Vi spør forøvrig ikke hva du vil at kvinnen vil, men hva du Steinar vil. Ting tyder på at du er uten ryggrad og andre avstivede områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. januar 2010 #98 Del Skrevet 12. januar 2010 Øh, ja, og forskjellen på deg jeg sier og det du presiserer her er da? Gi meg noe ekte. Vi spør forøvrig ikke hva du vil at kvinnen vil, men hva du Steinar vil. Ting tyder på at du er uten ryggrad og andre avstivede områder. Ingen forskjell - jeg bare sa det samme med andre ord Altså, hvis vi snakker om romantikk, så klarer ingen å gi noe fullstendig "ekte" på en første-date. Da dreier det seg bare om å få et inntrykk og bli bedre kjente. Det som vil være ekte er å bli bedre kjente. That's it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 12. januar 2010 #99 Del Skrevet 12. januar 2010 Drømmen min ved en første-date hadde rett og slett bare vært at den gikk bra. At vi likte hverandre og ble bedre kjente osv. Altså at det ikke bare ble bortkastet tid. Her ser du et eksempel på den praktisk orienterte mannen vs den romantiske kvinnen Vi kvinner vil også at det skal gå bra! Men nå er spørsmålet i denne tråden hvordan du ser for deg den perfekte kveld på første-date'n. Men du Steinar har altså ingen personlige preferanser for hvor og hvordan du vil ha en date. Fair enough! Men du må ikke automatisk tro at det er romantisk vas bare fordi man har noen ønsker for settingen en første date skal ha! Det er faktisk hyggelige å møtes på et sted hvor man føler seg vel og kanskje har noe å vise frem eller hvor det skjer noe, enn å bare møtes på en steril kafe. Jeg liker fotball men kunne jo ikke drømt om å ta med ei dame på date på fotballkamp. Kvinner flest liker ikke fotball. Samtidig ønsker jeg meg egentlig ikke ei dame med nøyaktig mine interesser heller. Jeg vil ha ei feminin dame som kan komplementere meg og mine egenskaper. Da blir det et bedre samarbeide. Men noe felles må det selvfølgelig være også. Eller i hvert fall at man gjør litt for hverandre og blir med på hva den andre måtte være interessert i. Altså senere, når man lever i et parforhold. Du! Det er mange kvinner som liker fotball!! Jeg er en av dem. For meg ville det vært topp å blitt tatt med på fotballkamp på en date! Nå var det ikke nødvendigvis slik at jeg mente at fotballkamp burde være en ting for din date. (det var bare et eksempel på min manns interesse). Og det handler jo ikke om at man må ha samme interesser - du og damen - men at man skal vise frem hvem man selv er! Hvis ditt interessefelt er arkitektur og du på første date tar meg med til et spennende bygg, så ville jeg syntes at det var flott. Fordi dette var noe du brente for (selv om det ikke er min interesse). Om du var interessert i planter og blomster og tok meg med til botanisk hage så ville jeg også ha blitt sjarmert (selv om det ikke var min interesse). Igjen bare eksempler... Ettersom kjønnsrollene fortsatt tilsier at mannen er jeger og kvinnen er byttet, så vil ikke mitt fokus ligge på hva jeg vil under selve datinga. Da mener jeg det er viktigere hva hun vil så jeg kan få lurt henne i fella hehe Nemlig! Du vil vel heller jatte med henne for å lure henne i "fella" - en å by på deg selv og vise hvem du er. I min verden kan jeg også "jaktes på" av mannen. Men jeg faller lettere i "fellen" når en mann byr på seg selv enn ved at han "jatter med meg". Det jeg prøver å si er at slikt ofte blir veldig kjedelig! Noen kvinner liker kanskje bare å sole seg i mannens beundring, men de fleste av oss er nok også veldig interessert i å vite hvem mannen er og hva det er han liker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. januar 2010 #100 Del Skrevet 12. januar 2010 Vi kvinner vil også at det skal gå bra! Men nå er spørsmålet i denne tråden hvordan du ser for deg den perfekte kveld på første-date'n. Men du Steinar har altså ingen personlige preferanser for hvor og hvordan du vil ha en date. Fair enough! Men du må ikke automatisk tro at det er romantisk vas bare fordi man har noen ønsker for settingen en første date skal ha! Det er faktisk hyggelige å møtes på et sted hvor man føler seg vel og kanskje har noe å vise frem eller hvor det skjer noe, enn å bare møtes på en steril kafe. Du! Det er mange kvinner som liker fotball!! Jeg er en av dem. For meg ville det vært topp å blitt tatt med på fotballkamp på en date! Nå var det ikke nødvendigvis slik at jeg mente at fotballkamp burde være en ting for din date. (det var bare et eksempel på min manns interesse). Og det handler jo ikke om at man må ha samme interesser - du og damen - men at man skal vise frem hvem man selv er! Hvis ditt interessefelt er arkitektur og du på første date tar meg med til et spennende bygg, så ville jeg syntes at det var flott. Fordi dette var noe du brente for (selv om det ikke er min interesse). Om du var interessert i planter og blomster og tok meg med til botanisk hage så ville jeg også ha blitt sjarmert (selv om det ikke var min interesse). Igjen bare eksempler... Nemlig! Du vil vel heller jatte med henne for å lure henne i "fella" - en å by på deg selv og vise hvem du er. I min verden kan jeg også "jaktes på" av mannen. Men jeg faller lettere i "fellen" når en mann byr på seg selv enn ved at han "jatter med meg". Det jeg prøver å si er at slikt ofte blir veldig kjedelig! Noen kvinner liker kanskje bare å sole seg i mannens beundring, men de fleste av oss er nok også veldig interessert i å vite hvem mannen er og hva det er han liker! *stående applaus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå