Smørblomsten Skrevet 28. desember 2009 #1 Del Skrevet 28. desember 2009 Skal lage kakao til 12 personer, hvor mange liter melk bør jeg kjøpe inn? Er det passe med 3 personer på 1 liter f.eks? Noen som har en god oppskrift forresten? TAKK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 28. desember 2009 #2 Del Skrevet 28. desember 2009 Fra Regia sin Kakao? Da står hvertfall på pakken hvordan du lager den..... En kopp pleier regnes som 2dl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 28. desember 2009 #3 Del Skrevet 28. desember 2009 Ville gått for 3 på litern - da får man et krus hver. Og så ville jeg tatt en liter ekstra - kjipt å lage for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 29. desember 2009 Ville gått for 3 på litern - da får man et krus hver. Og så ville jeg tatt en liter ekstra - kjipt å lage for lite. Ja tenkte også 3 på litern. Har tenkt å smelte kokesjokolade og evt tilsette litt kakaopulver hvis det blir nødvendig, men man regner vel med en plate sjokolade pr liter melk?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nyttig_* Skrevet 29. desember 2009 #5 Del Skrevet 29. desember 2009 Du må nok regne ca 200-300g pr liter. En plate er jo 100g......så du trenger 9stk. Kok opp melk til kokepunkt, tilsett den finhakkete sjokoladen. Rør den ut Pisk litt krem halvfast med 1 vaniljestang som du har på toppen i hver kopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuline Skrevet 29. desember 2009 #6 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg syns man får den beste kakaoen om man lager den av mørk kokesjokolade (lys er også godt i små mengder, men myyyye søtere) Jeg bruker en 100g's plate pr. liter melk. Og er enig med de som sier at det går 3 personer på 1 liter melk. Om du trenger å lage en liter ekstra kommer jo an på hvilken anledning dette er til. Om det skal nytes ute eller inne, med eller uten mat osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramello Skrevet 29. desember 2009 #7 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Når jeg lager kakao (sjokolade) bruker jeg ei plate mørk kokesjokolade per liter melk (H-melk). Heller litt melk i kasserollen, legger sjokoladeplaten oppi og venter med å helle oppi resten av melka til sjokoladen er smeltet, for så å koke opp. Tror også jeg ville ha regnet 3 personer på 1 liter melk. Et krus er jo vanligvis ca. 2 dl, men greit å ha litt ekstra dersom noen vil ha to kopper eller noe Veldig godt med krem oppi også. Tine har jo slike spraybokser med krem. Lettvint og godt Endret 29. desember 2009 av Jente85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå