Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Jeg veier 83 kilo, er 170 cm høy, ønsker å gå ned 10 kilo. (Ideelt sett vil jeg gjerne ikke veie over 70 kilo, men det er kanskje urealistisk, kroppen har forandret seg etter at jeg har fått barn, og jeg har mindre tid til å trene og spise sunt). Jeg har lest reklame for Grete Roede kurs, men timeplanen min er tettpakket så jeg føler ikke jeg har tid. Slankepiller a la 30 days osv tror jeg ikke på. De slankemidlene som legemiddelindustrien markedsfører, har jeg tenkt på, men foreløpig slått det fra meg, redd for bivirkninger. Da står jeg tilbake med: 1) spise mindre og annerledes 2) få inn mer bevegelse i hverdagen Når det gjelder pkt 1, så lurer jeg på følgende: - er det noen matvarer jeg totalt bør unngå? - har det virkelig noen betydning om jeg spiser frokost eller ikke? - bør jeg ikke spise kveldsmat? - på fredagen har jeg tenkt å skeie ut: hva er minst kaloririkt av sjokolade, gummigodterier og kaker? pkt 2) er styrketrening nødvendig?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Jeg veier 83 kilo, er 170 cm høy, ønsker å gå ned 10 kilo. (Ideelt sett vil jeg gjerne ikke veie over 70 kilo, men det er kanskje urealistisk, kroppen har forandret seg etter at jeg har fått barn, og jeg har mindre tid til å trene og spise sunt). Jeg har lest reklame for Grete Roede kurs, men timeplanen min er tettpakket så jeg føler ikke jeg har tid. Slankepiller a la 30 days osv tror jeg ikke på. De slankemidlene som legemiddelindustrien markedsfører, har jeg tenkt på, men foreløpig slått det fra meg, redd for bivirkninger. Da står jeg tilbake med: 1) spise mindre og annerledes 2) få inn mer bevegelse i hverdagen Når det gjelder pkt 1, så lurer jeg på følgende: - er det noen matvarer jeg totalt bør unngå? - har det virkelig noen betydning om jeg spiser frokost eller ikke? - bør jeg ikke spise kveldsmat? - på fredagen har jeg tenkt å skeie ut: hva er minst kaloririkt av sjokolade, gummigodterier og kaker? pkt 2) er styrketrening nødvendig?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Det spørs hva slags slanking du vil inn på da, selv har jeg prøvd det meste .Men om du vil redusere kalorier vil jeg anbefale og først og fremst kutte ut smør på brødskiva , drikke vann i stedet for brus/saft , koke ell steke i ildfast form inni stekerommet i stedet for og steke i fett i panna . Unngå fete sauser , skjær bort synlig fett og unngå farseprodukter med mye "skjult " fett. Videre bør mye av tallerkenen bestå av grønsaker og mindre av kjøtt . Spis små måltider med ca 3 timers mellomrom er også lurt . Frokost er viktig for og få forbrenningen i gang med en gang , jo fortere man får den i gang ,jo bedre . Det sier at man skal unngå mat like før sengetid , så det er nok lurt og la være . Jeg tror jeg hadde satset på gummigodter som snop jeg . Videre kan jeg anbefale kokosboller som består av masse luft og ikke så mange kalorier som man skulle tro Styrketrening er viktig for og bygge muskler , og jo mer muskler man har jo bedre går forbrenningen .)
Chanel.No5 Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Det sier at man skal unngå mat like før sengetid , så det er nok lurt og la være . Gammel myte, vanlige måltider der er kvelds inkl. så spis dette om du er sulten om kvelden!
Larsern Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Jeg veier 83 kilo, er 170 cm høy, ønsker å gå ned 10 kilo. (Ideelt sett vil jeg gjerne ikke veie over 70 kilo, men det er kanskje urealistisk, kroppen har forandret seg etter at jeg har fått barn, og jeg har mindre tid til å trene og spise sunt). Jeg har lest reklame for Grete Roede kurs, men timeplanen min er tettpakket så jeg føler ikke jeg har tid. Slankepiller a la 30 days osv tror jeg ikke på. De slankemidlene som legemiddelindustrien markedsfører, har jeg tenkt på, men foreløpig slått det fra meg, redd for bivirkninger. Da står jeg tilbake med: 1) spise mindre og annerledes 2) få inn mer bevegelse i hverdagen Når det gjelder pkt 1, så lurer jeg på følgende: - er det noen matvarer jeg totalt bør unngå? - har det virkelig noen betydning om jeg spiser frokost eller ikke? - bør jeg ikke spise kveldsmat? - på fredagen har jeg tenkt å skeie ut: hva er minst kaloririkt av sjokolade, gummigodterier og kaker? pkt 2) er styrketrening nødvendig? Mitt råd: 1. Glem slankekurs, piller og kompliserte dietter. 2. Tren tung styrke. 3. Spis normalt og variert. Gå over til å spise mer råvarer. Å legge om til et fett/karbohydratfattig kosthold (som de fleste dietter går ut på),i håp om å oppnå drømmekroppen, uten å inkludere trening er håpløst. Kroppen er skapt for aktivitet, noe som er mangelvare i dagens samfunn hvor man tilbringer omtrent halvparten av tiden man er våken i sittestilling i forbindelse med jobb/tv-titting etc. Muskulaturen brytes relativt raskt ned uten stimulans, og for å motvirke dette er styrketrening absolutt nødvendig. Med styrketrening mener jeg da tung trening med progresjon, ikke mosjon hvor målet bare er å bevege seg. Få en personlig trener eller veileder til å sette opp et program til deg, og inkluder baseøvelser (markløft, knebøy, roing mm). Styrketrening er utrolig effektivt, både mtp fettforbrenning, korreksjon, skadeforebygging osv, og gir en mye høyere gevinst enn jogging på mølle, aerobic og alle variasjoner av dette. Utrolig at så få jenter er klar over dette, all den tid de bekymrer seg for å se bra ut. Å skeie ut en dag i uka, kanskje to, er helt OK. Så lenge du har et aktivt liv resten av uka så ødelegger dette ingenting, men kan derimot bidra til å holde motivasjonen oppe.
Gjest lillym Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Jeg veier 83 kilo, er 170 cm høy, ønsker å gå ned 10 kilo. (Ideelt sett vil jeg gjerne ikke veie over 70 kilo, men det er kanskje urealistisk, kroppen har forandret seg etter at jeg har fått barn, og jeg har mindre tid til å trene og spise sunt). Jeg har lest reklame for Grete Roede kurs, men timeplanen min er tettpakket så jeg føler ikke jeg har tid. Slankepiller a la 30 days osv tror jeg ikke på. De slankemidlene som legemiddelindustrien markedsfører, har jeg tenkt på, men foreløpig slått det fra meg, redd for bivirkninger. Da står jeg tilbake med: 1) spise mindre og annerledes 2) få inn mer bevegelse i hverdagen Når det gjelder pkt 1, så lurer jeg på følgende: - er det noen matvarer jeg totalt bør unngå? - har det virkelig noen betydning om jeg spiser frokost eller ikke? - bør jeg ikke spise kveldsmat? - på fredagen har jeg tenkt å skeie ut: hva er minst kaloririkt av sjokolade, gummigodterier og kaker? pkt 2) er styrketrening nødvendig? Jeg er også 10 kg overvektig. Har slanket meg det siste året men fortsatt ikke gått ned ett kilo i vekt. DERIMOT har kroppen min endret seg svært mye, den har blitt mye fastere og smalere . Huden er blitt mye fastere og penere, men jeg har altså ennå ti kilo fettmasse å brenne av. Jeg spiser mange måltider hver dag. Fisk og kylling, grønnsaker, proteinpulver, bønner og nøtter. Har spist mye mer proteiner enn tidligere, opptil 100 g hver dag. Har kuttet mye ned på karbohydratene, spiser sjelden brød og poteter nå. Drikker kaffe og te. Dessverre er jeg hekta på mørk sjokolade og nøtter så det forklarer vel hvorfor jeg IKKE har gått ned i vekt! Dessuten har jeg begynt med lett styrketrening. det gjør underverker!!! Håper å bli slank til våren!!!!
Gjest Kuleste gjesten ever Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 JA, styrketrening er nødvendig. For dere damer også, for nei, det er ikke slik at dere blir store så fort dere tar i ei vekt. Dere har ikke hormonnivåer til å legge på dere muskler så fort som dere påstår, ser dere.. Hvorfor er det nødvendig med styrketrening? Jo, fordi musklene da kommer til å vokse littegranne, og en større muskel brenner mer fett. Du gjør med andre ord ting mye enklere for deg sjøl.. Det finnes for øvrig kosttilskudd som gjør ting enklere for deg og, med det fine navnet "slankepiller". Fint, hva? Her kan du få tak i gratis slankepiller, du betaler bare frakt. Evt kan du/dere bare Google "slankepiller" eller "gratis slankepiller" eller hva nå enn dere skulle finne på, for å finne noe som kan være til hjelp.. På reklama for Chili Burner reklamerer de forresten med at du går ned 12 kg på en måned.. Står i allefall det på sida jeg linka til.. Noen som aner om det stemmer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå