Gå til innhold

STRIPING BLEKING fra brunette til blondine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Chandra_*
Skrevet

Jeg har hatt halvlangt brunt hår som jeg farget selv hver fjerde uke med Garnier Capuccino (farge) fordi jeg fikk stadig flere grå hår. Sommeren 2009 synetes jeg tuppene var blitt alt for mørke i fohold til resten av håret, og jeg irriterte meg over de grå hårene i etterveksten.

Jeg søkte på nett samtidig som jeg gikk innom flere frisørsalonger for å søke råd, og bestemte meg for å lysne håret. Konklusjonen ble at jeg valgte bort "avfarging" til fordel for striper. Jeg ble enig med frisøren om å gjøre prosessen i flere omganger, og hun valgte hettestriper som ble utført i tre omganger. Etterhvert ble jeg ganske lys med gulskjær og litt "gulrotfarge". Frisøren kalte det karamell..

Min polske vaskehjelp kommenterte håret mitt og hvordan fargen (blekingen) kunne forbedres. Hun er utdannet frisør og har jobbet 11 år som frisør i Polen. Hun kom til meg med sin frisørbag og foliestripet hele håret mitt med veldig tynne striper. Hun brukte "silver" i blekingen (jeg aner ikke om silver er noe som alltid brukes i bleking eller om det er ulike metoder) og det svakeste "vannet" uten at jeg vet hva det innebærer. Resultatet ble utrolig pen og jevn lys blond farge, men med nyansespill. Endene har fortsatt gulskjær, noe hun vil bleke igjen for å få bort dette. Jeg har aldri vært så fornøyd med håret og fargen.

Etterveksten min er brun/mørk brun (fargekode 4/3) ispedd 25% grått. Jeg lurer på om det er en ide å lysne etterveksten gjennom farging med nyanse av ask for å få en kald nyanse istedet for bare foliebleking fremover. Så kan jeg kanskje foliestripe etterveksten annenhver gang og farge håret lysere annen hver gang. Jeg har lest at det er mulig å farge håret inntil fire nyanser lysere. Jeg antar at jeg må bruke permanent farge og ikke toning siden jeg har såpass mye grått.

Hvilken farge anbefales for å lysne mørk brun ettervekst ispedd grått? Er dette en metode som er å anbefale, og blir det eventuelt pent å foliestripe håret ca hver tredje måned og farge det hver tredje måned, altså vil en av metodene bli gjort hver sjette uke.

Jeg vil selvfølgelig bruke min polske frisør til prosessen siden hun virker mer profesjonell en min tidligere frisør samtidig som jeg ble veldig fornøyd med klippen hun utførte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...