hegejenta30 Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Tenkte kanskje det var på tide å lage en tråd for oss bruder som gifter oss på steder som ligger laaaangt unna bostedet. (f.eks vi gifter oss på vår kjæres hjemsted som ligger ca 50 mil (eller mer) der man lever) Jeg bor i Trondheim, og skal gifte meg på Hvaler (ca 84 mil avstand) og opplever nesten daglig små frustrasjoner rundt det å planlegge bryllupp som skal arrangeres så langt unnå der jeg til vanlig befiner meg. Hvilken frisør skal jeg bruke? Hvor skal jeg bestille blomster? Hvor skal jeg bestille kaker fra? Finnes det brukbart lokale som kan benyttes? Finnes det en restaurant eller catering i nærheten som lager god mat? osv osv Foreldrene til min kjære bor på Hvaler og burde jo kjenne til slike ting, men desverre har det vist seg at de ikke gjør det... Jeg regner med det er flere som er i en tilsvarende situasjon her på forumet, og det hadde vært morsomt om vi kunne utveksle erfaringer. Ser fram til svar!
Rampolina Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Vel.. jeg er fredrikstadianer ;o) Skal dere være på Hvaler og ha festen på Hvaler? Og ikke har tenkt dere til Fredrikstad bryllupsdagen? Eller? Sandbrekke på Hvaler er nyyyydelig å ha bryllupet på, hvis dere skal holde dere der. De lager mat og dekorasjon og alt, så der slipper dere unna mye. De har sikkert også kontakter til konditorer. frisører på Hvaler kjenner jeg ikke til, men om dere vil bevege dere mot sentrum kan jeg hjelpe med en del mer :o)
Sunshine Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 (endret) Jeg skal gifte meg 60 mil unna bostedet og har ikke opplevd så store problemer. Jeg har snakket litt med de som bor der oppe og fått tips og hjelp, og ellers rett og slett bare stolt min egen magefølelse. Lokale: Vår egen hage der vi setter opp stort selskapstelt Blomster: Henter fra nærmeste storforhandler og lager alt selv Kaker: Baker alt selv på forhånd og fryser ned. Bryllupskaka lager jeg 2 dager før Frisør: Jeg hadde to valg, og tok den som ble anbefalt Overnatting for gjester: Tok det jeg leste mest pent om Transport: Hadde bare et alternativ Catering: Der sjekket jeg litt anbefalinger, men endte opp med en helt annen som tok kontakt etter at jeg la ut forespørsel på mittanbud.no Det er faktisk ikke krise om alt ikke blir 100%. Endret 29. desember 2009 av Sunshine
¤flicka¤ Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Jeg bor i Oslo men giftet meg i Trondheim, men synes ikke det var noe problem. Kan hende det var enklere fordi jeg er oppvokst i Trondheim og er derfor er godt kjent der. Noen sjanser må du uansett ta, men hvis du er veldig i tvil kan du jo sette av et par dager og reise dit du skal gifte deg og møte de ulike leverandørene. Det føles ofte tryggere å ha et fjes å koble noe til, ikke bare et navn Til syvende og sist må du bare stole på magefølelsen, men det blir sikkert bra uansett!
Gjest Pippelipp Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Jeg bor i Sveits og gifter meg to ganger, først i Østerrike og så i Trondheim. Østerrike-biten er i orden. der har svigermor oversikten. Trondheim er det verre med, sånn som du sier med frisør og sånn. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvilken frisør jeg bør satse på. I tillegg må det være en som klarer å hanskes med en brudekrone. Det er noe skikkelig styr, men heldigvis er frustrasjonene få. Jeg opplever ikke det samme som deg mht. lokale og sånt. Det virker jo helt merkelig at svigerfamilien din ikke har peiling, de kan i det minste lettere sette seg inn i forholdene der nede enn du som sitter i Trondheim. Åh, har du kanskje tilfeldigvis en god frisør å anbefale i Trondheim???
hegejenta30 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2010 Jeg bor i Sveits og gifter meg to ganger, først i Østerrike og så i Trondheim. Østerrike-biten er i orden. der har svigermor oversikten. Trondheim er det verre med, sånn som du sier med frisør og sånn. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvilken frisør jeg bør satse på. I tillegg må det være en som klarer å hanskes med en brudekrone. Det er noe skikkelig styr, men heldigvis er frustrasjonene få. Jeg opplever ikke det samme som deg mht. lokale og sånt. Det virker jo helt merkelig at svigerfamilien din ikke har peiling, de kan i det minste lettere sette seg inn i forholdene der nede enn du som sitter i Trondheim. Åh, har du kanskje tilfeldigvis en god frisør å anbefale i Trondheim??? Svigers er ikke fra Hvaler - bare bodd der noen år. Og de selskapene de har arrangert eller vært i - har enten vært hjemme hos de eller de som har invitert. De gangene jeg har prøvd å få de engasjert i planleggingen skjer det ikke noe... Men fikk klargjort en hel masse nå i jula. Så nå er det mer eller mindre bare detaljer igjen. Når det gjelder frisør i Trondheim ville jeg nok anbefale Blow. Den er drevet av Norgesmester Kenneth Solbakken så de burde være dyktige. Har ikke testet de ut selv men min kollega var svært fornøyd med klipp og farge.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Vi bor i Tromsø og skal gifte oss på Lillehammer. Synes overhode ikke at dette er problematisk. Det gjelder bare å ikke ha urealistiske forventninger til en perfekt dag. Gjestene husker ikke om alt machet eller om håret og sminken din var perfekt. De husker kun stemningen. Satser på å ta et par dager nedover i forkant for prøvetime hos frisør, møte med blomsterbutikken, fotograf og de som har lokale.
lilleGrethe Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Vi bor i England, og skal gifte oss på mitt hjemsted (Oslo-området). Mine foreldre er heldigvis veldig behjelpelige, og i og med at jeg er oppvokst der, har vi ikke møtt på noen store utfordringer ennå. Men det blir vel noen ekstra turer frem og tilbake for å ordne ting. Bør vel ha prøvetimer med både sminke og frisør, og det er sikkert flere ting som vi rett og slett må gjøre selv.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Vel.. jeg er fredrikstadianer ;o) Skal dere være på Hvaler og ha festen på Hvaler? Og ikke har tenkt dere til Fredrikstad bryllupsdagen? Eller? Sandbrekke på Hvaler er nyyyydelig å ha bryllupet på, hvis dere skal holde dere der. De lager mat og dekorasjon og alt, så der slipper dere unna mye. De har sikkert også kontakter til konditorer. frisører på Hvaler kjenner jeg ikke til, men om dere vil bevege dere mot sentrum kan jeg hjelpe med en del mer :o) Hei, jeg mener IKKE å kuppe tråden til Hegejenta, men fant ut det var vel så greit å slenge seg med her, som å lage en egen tråd på det samme Jeg skal gifte meg på Hvaler til sommeren (hjelp, i år, faktisk - har hele tiden virket så lenge til, når jeg har snakket om at det er "til neste år".) Men jeg har ennå ikke bestilt frisør+sminkør - og da tenkte jeg å høre om noen har tips til meg, f.eks, du, Rampolina?
Rampolina Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Vettu.. frisøren min går ut i mammapermisjon nå og er ikke i jobb til sommeren, men jeg vet at veldig mange er innmari fornøyd med den i torvbyen - studio freestyler. Ellers så har Askepott ei som setter opp hår og der er de flinke til sminke og annen sånn behandling som en brud kan kose seg med. Det er jo en salong og ikke et kjøpesenter og liksom, kanskje litt hyggeligere.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Vettu.. frisøren min går ut i mammapermisjon nå og er ikke i jobb til sommeren, men jeg vet at veldig mange er innmari fornøyd med den i torvbyen - studio freestyler. Ellers så har Askepott ei som setter opp hår og der er de flinke til sminke og annen sånn behandling som en brud kan kose seg med. Det er jo en salong og ikke et kjøpesenter og liksom, kanskje litt hyggeligere. Har hørt mye pent om Freestyler, men det er nettopp det at salongen ligger i et kjøpesenter som gjør meg litt skeptisk. Askepott har jeg ikke hørt noe om - den skal jeg sjekke ut. Thanks
andemor Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Vi bor i Nordland og skal gifte oss i Sarpsborg. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en kjole fra Østfold brudesenter i Fredrikstad. Skummelt å skulle bestemme seg for noe sånt 7 måneder før bryllupet, men det får nå gå. Ellers får vi mye hjelp av familie på hjemplassen. Eneste utfordringa jeg føler sterkt på er at mamma tar litt vel av. Er det flere som har sånne mødre? Jeg er kanskje ikke den mest stressa bruden her, men det som stresser meg er at mamma stresser sånn! hehe. Og mye av det er vel fordi vi bor så langt unna, sånn at planlegging blir gjort litt på forskjellige kanter av landet...
MillaMilla Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 vi bor i københavn og skal gifte oss i lillehammer i desember 2010. Om et par uker tar vi en miniferie dit for å undersøke bl.a. lokaler og hotell, og så håper jeg vi finner noe.. det blir også en tur til sommeren, og da håper jeg at det er mulig å bestille frisør og catering. Ellers blir det å ta tingene som de kommer, og spørre om hjelp fra min kommende svigermor og andre kjentfolk. Hvis noen har noen lillehammer-tips er de hjertelig velkomne
lilleGrethe Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har en pappa som er veldig aktiv i planleggingen. Han er ikke stressa (ennå), men min utfordring er å involvere min kjære - jeg sitter ofte og planlegger med familien min over telefonen, og da blir det vanskeligere å få med forloveden på beslutninger. Ellers kjøper jeg kjole og sånt her i England - både billigere og enklere på den måten.
Solstrålejenta Skrevet 7. januar 2010 #16 Skrevet 7. januar 2010 Har hørt mye pent om Freestyler, men det er nettopp det at salongen ligger i et kjøpesenter som gjør meg litt skeptisk. Askepott har jeg ikke hørt noe om - den skal jeg sjekke ut. Thanks Jeg brukte Studio Freestyler da vi giftet oss i sommer og var veldig fornøyd både med service og resultat. Det er klart det er litt mindre privat å ha en frisør som ligger midt i et kjøpesenter, men synes egentlig det gikk veldig greit... Praktisk når vi var skrubbsultne og kunne rusle opp på bakeriet å kjøpe oss noen rundtstykker etterpå også Men jeg ordnet kun håret der da. Kjolen og slikt fikk jeg på senere på hotellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå