-Englefjes- Skrevet 5. januar 2010 #21 Skrevet 5. januar 2010 Vi ba om at gavene ikke skulle pakkes inn, av samme grunn. Det er da vel bedre å gjøre noe for miljøet ved å droppe innpakningspapiret enn å ikke gjøre noen ting? Det ligger ingen umiddelbar automatikk i at miljøbevissthet må medføre kun veldedige eller immaterielle gaver til bryllupet. Bryllupsgaver er gjerne kvalitetsgjenstander som har lang varighet, og bidrar på denne måten til lavere forbruk. Kvalitetsserviser, godt bestikk og andre "standardgaver" varer jo i årevis og medfører at brudeparet slipper å kjøpe slike ting selv. Fullstendig enig. Det er så utrolig latterlig å sette slikt opp mot hverandre. Skal man la være å installere varmepumpe fordi man er nødt til å kjøre bil noen ganger i året? Skal man droppe resirkulering fordi man spiser kjøtt? Alle monner drar. Vi kan alle bli bedre når det kommer til miljøbevissthet, men det blir feil å fokusere på at man ikke gjør alt i stedet for å gjøre litt.
Wonders Skrevet 5. januar 2010 #22 Skrevet 5. januar 2010 (endret) da må vi kjøpe poser da? slike papirposer... Ville følt at gaven ble veldig rar uten, jeg elsker å pakke og llage kort... Det viser mye omtanke. Vel, om dere må ha uten får man jo bare følge på. hvitt eksempel her Endret 5. januar 2010 av Wonders
Norbertine Skrevet 5. januar 2010 #24 Skrevet 5. januar 2010 (endret) da må vi kjøpe poser da? slike papirposer... Ville følt at gaven ble veldig rar uten, jeg elsker å pakke og llage kort... Det viser mye omtanke. Jeg er i og for seg enig med deg, men det er uansett litt meningsløst i et bryllup. Vi så ingen av de innpakkede gavene vi fikk i bryllupet unntatt 1-2 som ble levert hjemme, resten ble levert i festlokalet og pakket opp etter vielsen mens vi ble fotografert. Slik er det i de aller fleste bryllup. Synes det er en fin tanke å droppe papiret jeg, skulle oppfordret til det selv også om jeg bare hadde kommet på det. Endret 5. januar 2010 av Gåsemor
Gjest Gjestina Skrevet 5. januar 2010 #25 Skrevet 5. januar 2010 Du hadde da miljøet i tankene, hadde du ikke? Eller er det slik at du gjerne er miljøvennlig bare du slipper å gi noe av deg selv? Dobbeltmoralsk og patetisk Synes ideen til Ts er fin, jeg. Til bryllup ønsker man seg gjerne ting man uansett ville ha skaffet seg og ting man har bruk for. Servise, kakefat, ting til huset... Alternativet er jo å kjøpe det selv, og da er man jo like langt. Gavepapir er derimot ikke noe som er nødvendig, så det kan man fint droppe. For å være 100% miljøvennlig burde man jo helst flyttet naken ut i en hule i skogen og levd av urter og røtter, men dette er ikke et alternativ for de fleste av oss.
Mara Jade Skrevet 5. januar 2010 #26 Skrevet 5. januar 2010 Du hadde da miljøet i tankene, hadde du ikke? Eller er det slik at du gjerne er miljøvennlig bare du slipper å gi noe av deg selv? Dobbeltmoralsk og patetisk Jeg hadde ingenting i tankene, jeg bare svarte TS jeg. Kanskje en idé å sjekke hvem som skriver hva før du åpner munnen. Jeg skulle gjerne likt å se hvordan du lever, som snakker med så store ord.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #27 Skrevet 5. januar 2010 Jeg skulle gjerne likt å se hvordan du lever, som snakker med så store ord. Sammen med Petter Stordalen, faktisk. Og han kombinerer, som meg, fint det å leve godt selv og samtidig ha hjertet i miljøvern
Christal Skrevet 9. januar 2010 #29 Skrevet 9. januar 2010 Etter å ha lest gjennom tråden må jeg bare le, tenk å svare så mye babbel på et enkelt lite spørsmål. Hvordan skulle hun formulere seg for å unngå gavepapir. Å skrive at gjesten bør heller legge mer flid i kortet, syns jeg også, som de andre som har svart er en smule småfrekt, hadde droppet den linjen. En annen ting som jeg tenkte på. Hva med annen kartong og emballasje? De fleste ting som man får å brykkup er jo enten i esker etc.. I de bryllupene jeg har vært i har det nesten vært mer tomme esker og annet slikt enn gavepapir
Grønt blad Skrevet 9. januar 2010 #30 Skrevet 9. januar 2010 Etter å ha lest gjennom tråden må jeg bare le, tenk å svare så mye babbel på et enkelt lite spørsmål. Hvordan skulle hun formulere seg for å unngå gavepapir. Å skrive at gjesten bør heller legge mer flid i kortet, syns jeg også, som de andre som har svart er en smule småfrekt, hadde droppet den linjen. En annen ting som jeg tenkte på. Hva med annen kartong og emballasje? De fleste ting som man får å brykkup er jo enten i esker etc.. I de bryllupene jeg har vært i har det nesten vært mer tomme esker og annet slikt enn gavepapir Det er veldig greit å ha esker man kan pakke ned gavene ned i når gavene skal tas med hjem, vil jeg tro...
Christal Skrevet 9. januar 2010 #31 Skrevet 9. januar 2010 Det er veldig greit å ha esker man kan pakke ned gavene ned i når gavene skal tas med hjem, vil jeg tro... Joda, men da har man vel like mye emballasje uansett, hvis det var det som var problemet med gavepapiret av hensyn til miljøet.
-Englefjes- Skrevet 10. januar 2010 #32 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Joda, men da har man vel like mye emballasje uansett, hvis det var det som var problemet med gavepapiret av hensyn til miljøet. Gavepapir kan stort sett ikke resirkuleres, mens emballasje som oftest kan det. Endret 10. januar 2010 av -Englefjes-
Christal Skrevet 10. januar 2010 #33 Skrevet 10. januar 2010 Gavepapir kan stort sett ikke resirkuleres, mens emballasje som oftest kan det. Det er sant Jeg er en person som ELSKER å pakke inn presanger og hadde jeg visst at brudeparet var opptatt av miljø ville jeg ha pakket inn gavene i gråpapir og laget fint pynt å pynte med, gjort det litt ekstra. Å gi gave uten innpakningspapir blir så kjedelig og upersonlig syns jeg, men det er jo min mening
Sunshine Skrevet 11. januar 2010 #34 Skrevet 11. januar 2010 Det er sant Jeg er en person som ELSKER å pakke inn presanger og hadde jeg visst at brudeparet var opptatt av miljø ville jeg ha pakket inn gavene i gråpapir og laget fint pynt å pynte med, gjort det litt ekstra. Å gi gave uten innpakningspapir blir så kjedelig og upersonlig syns jeg, men det er jo min mening Men hva er vitsen? Brudeparet får jo ikke sett gaven før den er pakket opp likevel.
Vulpes Skrevet 11. januar 2010 #35 Skrevet 11. januar 2010 Jeg vet i hvert fall at om jeg som gjest ble bedt om og ikke pakke inn gavene, hadde jeg bare sett på det som noe positivt. Det er bra at folk tenker på miljøet og, uansett om det er i store eller små sammenhenger
Christal Skrevet 11. januar 2010 #36 Skrevet 11. januar 2010 Men hva er vitsen? Brudeparet får jo ikke sett gaven før den er pakket opp likevel. Hva er vitsen med å pakke inn en gave?
Fluffe Skrevet 11. januar 2010 #37 Skrevet 11. januar 2010 eneste hadde kanskje noen tok ett bilde av pakka gaver. men det ser man jo på julaften også. hehe
Sunshine Skrevet 11. januar 2010 #38 Skrevet 11. januar 2010 Hva er vitsen med å pakke inn en gave? Ja hva er vitsen når de som skal få gaven ikke ser innpakningen?
Mara Jade Skrevet 11. januar 2010 #39 Skrevet 11. januar 2010 Det meste av emballasje blir vel på gavene når de stilles ut? Man pakker vel ikke ut vinglass og sånt som kommer i stilige esker?
Grønt blad Skrevet 11. januar 2010 #40 Skrevet 11. januar 2010 Det meste av emballasje blir vel på gavene når de stilles ut? Man pakker vel ikke ut vinglass og sånt som kommer i stilige esker? I de bryllupene jeg har vært i har gaveoppakkerne pakket gavene helt ut, og lagt embalasjen under bordet/i et annet rom e.l. Når bryllupet er over, så pakkes alle gavene inn igjen i embalasjen før det fraktes vidre. Vinglass o.l. har blitt tatt ut av eskene og satt fram. Dersom det er mange vinglass fra en gjest har de f.eks. stilt ut tre og skrevet på et kort at det var ni glass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå