Gå til innhold

Planlegger langferie til USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo og jeg har kjempelyst å reise til USA en måneders tid. Reisen vil være i 2010 eller 2011, i en av disse månedene september, oktober eller november. Vil vel helst dra nå i 2010 om det vil være mulig. ;)

Jeg er ute etter tips til reiseselskap til og fra og innlands (for det meste vil vi satse på å leie bil), byer å besøke, sparebeløp av penger osv osv.

Så bare kom med tips! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

......

Endret av Siiw
Skrevet

Hvor lenge vil dere være i hver by, og vil dere være i øst, vest, nord, sør eller litt av alt?

Er dere ute etter mest storbyopplevelser eller vil dere se litt hverdagsliv i suburbia eller the middle of nowhere? :)

Jeg tror faktisk jeg ville tatt en litt annen tur enn den "standard"-turen så mange tar på vestkysten. San Francisco-Los Angeles-Las Vegas er jo ganske vanlig, og uten tvil en kjekk opplevelse.

Men siden dere har tenkt å reise om høsten anbefaler jeg VELDIG østkysten. For det første fordi store deler av california er, tro det eller ei, småkaldt på den tiden uansett. For det andre fordi østkysten er helt ekstremt nydelig i fargene om høsten.

Så gjerne jeg vil foreslå å fly til New York (det er tross alt som regel det billigste) og starte der, for så å kjøre nedover mot florida, innom storbyer eller småbyer på veien, alt etter hva dere ser etter.

Det tar uten stopp 27 timer å kjøre fra NY til Miami.

Hva dere kan få med dere på den turen:

- New York City

- Washington DC med Det Hvite Hus osv

- Flere kjekke sørstater, som feks South Carolina og Georgia

- Alle øvrige storbyene og småbyene på veien

- Disney World? ;)

- Den garantert fineste høsten dere noensinne har sett

- Sol og sommer når dere kommer ned til Florida

- Miami

Da kan dere fly Norge-New York, kjøre ned til florida, og når dere skal hjem blir muligens det rimeligste å kjøpe en innenlandsbillett tilbake til New York og fly hjem derfra. Innenlandsbilletter finner dere på feks Travelocity.

Skrevet

En venninne av meg reiste nå i sommer på ca samme tur. De reiste til NY med Delta og leide bil derfra til LA hvor de reiste hjem igjen med samme selskap. Var visst Delta.com elns. Jeg for min del er ikke så opptatt av varme for øyeblikket. Vil mest ta reisen før man begynner å stifte familie. Og tenker at når man reiser på ferie for opplevelsen og se alt som er å se er det ganske likegyldig om det er 30 pluss grader.

Vil oppleve naturen der og den store kontrasten fra den ene siden til den andre. Er så spennende hele lande med så forskjellige kulturer! (minus politikken da,hehe) Har også litt familie å besøke i Seattle, så det blir spennede. :)

Skrev akkurat en liste over plasser jeg vil se, det ble litt kryssing av stater osv.

- NY

- Atlanta

- Georgia

- Orlando

- Miami

- Detroit

- Chicago

- Housten

- Dallas

- Las Vegas

- Los Angeles

- San Francisco

- Seattle

- Denver

Skrevet

Hehe, men hvilke byer vil du helst oppleve da? Er det helt set deal at dere skal til Seattle? For i så fall er jo det å kjøre nedover østkysten utelukket.

Skrevet
En venninne av meg reiste nå i sommer på ca samme tur. De reiste til NY med Delta og leide bil derfra til LA hvor de reiste hjem igjen med samme selskap. Var visst Delta.com elns. Jeg for min del er ikke så opptatt av varme for øyeblikket. Vil mest ta reisen før man begynner å stifte familie. Og tenker at når man reiser på ferie for opplevelsen og se alt som er å se er det ganske likegyldig om det er 30 pluss grader.

Vil oppleve naturen der og den store kontrasten fra den ene siden til den andre. Er så spennende hele lande med så forskjellige kulturer! (minus politikken da,hehe) Har også litt familie å besøke i Seattle, så det blir spennede. :)

Skrev akkurat en liste over plasser jeg vil se, det ble litt kryssing av stater osv.

- NY

- Atlanta

- Georgia

- Orlando

- Miami

- Detroit

- Chicago

- Housten

- Dallas

- Las Vegas

- Los Angeles

- San Francisco

- Seattle

- Denver

Her er det nord og sør og øst og vest. Hvilket utelukker å kjøre bil med mindre du har svært god tid. To turer som kan kjøres er NY- Miami og så fly til Seattle og kjøre Seattle- Los Angeles.

Houston og Dallas har dessverre ikke særlig mye og by på og kan lett droppes.

Personlig ville jeg brukt ihvertfall tre uker i California inkl. Las Vegas og evt flydd til NY og Miami.

Skrevet

Har kjente i Seattle så har lyst å dra dit. Har tenkt tanken på å kjøre noe og fly om det bli lange distanser. Kan vel ikke være så dyrt å fly der borte innenriks?

Skrevet
Har kjente i Seattle så har lyst å dra dit. Har tenkt tanken på å kjøre noe og fly om det bli lange distanser. Kan vel ikke være så dyrt å fly der borte innenriks?

Da hadde jeg kanskje flydd Norge-New York, kjørt ned til Miami, tatt fly Miami-Seattle, flydd til San Fransisco og kjørt ned til Los Angeles og tatt fly hjem til Norge derfra.

Aner ikke hvor realistisk det er i forhold til tidsspekteret deres.

Innenlands fly kan dere få ned i 500-1000kr.

Gjest asanti
Skrevet

Vi tenker å være borte 4 uker. Å fly sånn høres ganske greit ut. Prisene vil jeg tro går oppiopp med leie av bil og drivstoff. :)

Skrevet

Hvis dere ikke vil finne frem alt mulig på nettet selv vil jeg anbefale å bestille gjennom USA-spesialisten. Vi gjorde det for 5 år siden og var veldig fornøyd med servicen vi fikk der. Veldig kjappe til å komme med endrigner dersom vi hadde kommenterer osv.

God tur!

Gjest asanti
Skrevet
Hvis dere ikke vil finne frem alt mulig på nettet selv vil jeg anbefale å bestille gjennom USA-spesialisten. Vi gjorde det for 5 år siden og var veldig fornøyd med servicen vi fikk der. Veldig kjappe til å komme med endrigner dersom vi hadde kommenterer osv.

God tur!

Takk for tipset! De skal jeg sjekke ut. :)

Skrevet

Vi var 14 dager i USA for et par år siden, og tok det som av mange tydeligvis omtales som standardturen, men som var en helt utrolig opplevelse. Landet i San Fran., leide bil der og kjørte kystveien ned til L.A (dvs. vi kjørte kysten store deler av turen, men tok innlandet den siste delen for å spare litt tid). Hadde en overnatting på den strekningen, så det ble ganske lange dagsetapper på tildels smale, svingete veier. Deretter var vi i LA, før vi dro via Anaheim (Disney Land) og Palm Springs til Las Vegas. jeg synes Las Vegas var et fryktelig sted, men det var samtidig veldig artig å se det, så absolutt verdt turen dit. Vi kjørte så derfra inn til Grand Canyon, og det var turens desiderte høydepunkt. Helt ubeskrivelig!! Vi hadde to overnattinger der, men skulle gjerne vært lenger for å se andre deler av området (vi var i den delen som ligger nær Flaggstaff). Etter GC, kjørte vi tilbake til Vegas og tok fly tilbake til Norge derfra. Som sagt en helt vanvittig fantastisk tur hvor vi fikk alt fra storby, galskap i Vegas og ubeskrivelig natur. Vi hadde som sagt 2 uker, og det var et veldig stramt tidsskjema. Vi holdt oss friske og kunne følge akkurat det opplegget vi hadde planlagt (alle overnattinger bestilt på forhånd), men skulle gjerne hatt lengre tid for å kunne slappet litt mer av. I tillegg er detg amnge andre områder jeg gjerne skulle sett i nærheten (San Diego, Yosemite nasjonalpark, Death Valley etc.). Ønsker dere god tur!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...