vilde Skrevet 27. august 2003 #1 Skrevet 27. august 2003 Hei, Prøver å endre innlegget mitt for å se om noen kan svare meg;) Er på jakt etter delikatesse butikker som selger fersk pasta.... lurer veldig på om de selger ferdig gnocchi på noen mat butikker i Oslo?? Jeg har vært å sett tidligere på store butikker som Centra på Majorstua uten hell.. Jeg fikk bare så lyst på dette idag.... :D vilde
Grooo Skrevet 28. august 2003 #2 Skrevet 28. august 2003 Aner ikke hva Gnocchi er engang jeg, noen som kan forklare?
Lula Skrevet 28. august 2003 #3 Skrevet 28. august 2003 Gnocchi er en slags "pasta" laget av poteter: Potetene kokes møre, og presses gjennom en potetpresse. Man tilsetter eggeplommer, mel, salt og pepper (evt. annen smak som urter, spinat etc.). Deigen formes til små boller som kokes i lettsaltet vann. Jeg synes det er best å steke gnocchiene gyldne etterpå. Har aldri sett ferdig gnocchi i matbutikken. Lager dem selv jeg :-)
vilde Skrevet 1. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2003 Er det enkelt å lage gnocchien selv? Jeg leste en oppskrift på det engang, men der stod det at det var veldig vanskelig å få det til, så jeg har aldri begitt meg ut på det:)
Gjest GreenSky Skrevet 2. september 2003 #5 Skrevet 2. september 2003 jeg har sett at de selger det på "Gutta på haugen" på St.hanshaugen (Oslo) men jeg har aldri smakt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå