Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 i forbindelse med beregning av belåningsgrad, hvilken bruttolønn er det bankene skal ta hensyn til? Er det bruttolønn inkludert skifttillegg og overtidstillegg eller er det bruttolønn uten overtid men inkludert skifttillegg eller er det bruttolønn uten overtid og skifttillegg Jeg har prøvd å finne lover eller forskrifter som antyder i den ene eller andre retningen, men jeg finner ikke noe. Dette gjelder et ekstremt tilfelle der bruttolønn inkludert alle tilleggene er 100 % større enn bruttolønn ekskludert alle tilleggene og der belåningsgraden i verste fall er 12x inntekten og i beste fall 5,5x inntekten. Håper noen kan hjelpe meg eller peke meg i riktig retning for å finne svar på dette.
Alison Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 i forbindelse med beregning av belåningsgrad, hvilken bruttolønn er det bankene skal ta hensyn til? Er det bruttolønn inkludert skifttillegg og overtidstillegg eller er det bruttolønn uten overtid men inkludert skifttillegg eller er det bruttolønn uten overtid og skifttillegg Jeg har prøvd å finne lover eller forskrifter som antyder i den ene eller andre retningen, men jeg finner ikke noe. Dette gjelder et ekstremt tilfelle der bruttolønn inkludert alle tilleggene er 100 % større enn bruttolønn ekskludert alle tilleggene og der belåningsgraden i verste fall er 12x inntekten og i beste fall 5,5x inntekten. Håper noen kan hjelpe meg eller peke meg i riktig retning for å finne svar på dette. Du vil ikke finne noen fasit på dette. Det er opp til hver enkelt bank hva de ønsker å ta med som inntekt. I utgangsppunktet er det grunnlønnen som blir tatt med. Jobber du i et yrke der du må jobbe turnus, f.eks. som sykepleier eller lege, tas disse tilleggene med. Overtid tas vanligvis ikke med da dette er noe som kan variere veldig, men igjen kommer det an på hva du jobber med. Ta kontakt med banken for å finne ut hvor mye du har mulighet til å få i lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå