hegejenta30 Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Etter en del fram og tilbake har vi kommet fram til at vi kanskje skal få en baker til å lage bryllupskaken likevel, da det er nok å lage av mat ellers... Problemet, eller utfordringen, er jo at hverken jeg eller min tilkommende kjenner til Fredrikstad så godt, så det å finne noen som kan bake en god kake er ikke så enkelt. Derfor lurer jeg på om det er noen av dere her inne som har noen gode forslag til hvor starte? Det aller beste ville jo helt klart være om dere har noen konkrete tips til hvilken baker man bør benytte!
Cæmis Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Sjekk de kjente kjedene...feks Samson, baker hansen etc. De holder til de fleste steder og lager gode kaker. Vi har bestilt fra Samson etter anbefaling fra noen venner! gå på hjemmesidene til de ulike butikkene, der burde de ha en oversikt over hvilke byer de holder til i. Ofte leverer de også selv om de kanskje ikke holder til i Fredrikstad sentrum, kan jo være de holder til i en by like ved?
hegejenta30 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2009 Baker Samson har jo noen helt fantastiske kaker! (var innom hjemmesiden nå) Oppdaget jo også at de ikke har utsalg utenfor Oslo området. Men håper de kanskje kan levere til Fredrikstad likevel uten at det blir alt for dyrt... Gjorde også et søk på Gulesider og fant ut at det rett og slett ikke er så mange bakere/konditorer i Fredrikstad... Fant Christensen Bakeri ute på Gressvik - Noen som har brukt de og er fornøyde?
Solstrålejenta Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Kjenner til problemet ditt. Jeg giftet meg også i Fredrikstad i sommer hvor min kjære er fra. Ikke alltid like lett å planlegge når man ikke er kjent med noen av tjenestene. Vi endte opp med å bruke Odds Bakeri som var et veldig sjarmerende lokalbakeri. Vi fikk anbefalt dem fordi de visstnok lagde de beste marsipankakene. Kaken vi fikk var supergod og fin og bestod av annenhver etasje maripan og annenhver etasje sjokoladekake (noe som het Odds bombe og var veldig god!). Rimelige var de også! Mener det var rundt 1500 for 2 etasjer og 1800 for 3. De har desverre ikke hjemmeside da, så vi måtte innom for å bestille. Men vi bestilte kaken kun 1 uke før bryllupet og det var ikke noe problem. Ellers er jo Råde Bakeri den kjente kjeden i området. De har denne nettsiden med alle kakene sine. Kjenner ikke til kvaliteten på kakene, men de har iallefall mye godt i utsalget sitt. Mener å huske at de er ganske dyre da...
hegejenta30 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2009 Odds bakeri har jeg hørt flere nevne, kanskje vi rekker innom der imorgen før vi reiser opp igjen til Trondheim etter juleferien. Det er så kjekt med alt som er unnagjort! Og det var så definitivt ikke noe å si på prisen der. Tusen takk for godt svar!
vana Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Hei! Odds Bakeri fikser det meste. Christensen på gressvik er også å anbefale Lykke til!
Kvist Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Odds kan jeg også anbefale. Gammeldags, traust og trygt, de lager gode produkter, men er ikke stedet du går om du vil ha noe spennende og innovativt. Beste med Odds er at de har bare et utsalg, som ligger i etasjen over deres eneste bakeri. Liker å støtte de små og uavhengige jeg da. Men skal du ha noe skikkelig deilig er det bare et alternativ i Fredrikstad: Chocoloco Websiden er litt halvveis, men sjokoladen og kakene deres er fantastiske!
hegejenta30 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2010 Var innom Odds i romjula, og selv om de sikkert lager gode kaker - ønsker hverken jeg eller minkjære å ha den tradisjonelle marsipankaken. Takker for link til Chocoloco! Får jo vann i munnen av å se på den siden! Tipper de blir besøkt når vi er nedover neste gang. Om ikke for å bestille kake - så iallfall for å prøvesmake et eller annet!
Rufus Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Ser du allerede har besøkt Odds - de lager fantastisk gode kaker! Men om du ønsker noe annet har faktisk FASVO i Fredrikstad fantastisk gode kaker!! De har en passionsfruktmousse som er utrolig god - og en kake med frukt på, som jeg desverre ikke vet hva er som er knall! Ellers er jo Chocoloco/Mormors cafe et alternativ - har ikke spist kaker derfra, men maten er veldig god!
Gjest Gjest_Miss Dolly_* Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Hei! Vi giftet oss i Sarpsborg. Fikk bryllupskaken levert fra Butterfly bakeri. Ta kontakt med de så får du tilsendt en brosjyre på mail :)Tror ikke det kostet ekstra å få levert i Fredrikstad!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå