Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Jeg sitter her å grubler; hvorfor er så mange, både kvinner og menn, ufine når de avslutter et forhold ? De nekter å snakke om hva som skjedde, de gidder ikke å svare på telefon osv. Hva skyldes dette ? Var dere egentlig ikke forelsket og er nå bare glad for å være kvitt den andre, eller er dere så konfliktsky at dere ikke orker å utsette dere for det ubehag som jo kan oppstå når dere sårer en annen ?
Gjest XXena Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Jeg sitter her å grubler; hvorfor er så mange, både kvinner og menn, ufine når de avslutter et forhold ? De nekter å snakke om hva som skjedde, de gidder ikke å svare på telefon osv. Hva skyldes dette ? Var dere egentlig ikke forelsket og er nå bare glad for å være kvitt den andre, eller er dere så konfliktsky at dere ikke orker å utsette dere for det ubehag som jo kan oppstå når dere sårer en annen ? Folk er feige. Samme hvordan en ser på det, blir det min konklusjon. Enten tør de ikke å møte vedkommende fordi det blir for mye, eller så unngår de vedkommende fordi det er ubehagelig, og gjør det vanskelig å gå videre. Samtidig mener jeg at man må gå videre en dag også. Hvis eksen vil ha kontakt i flere måneder etter bruddet, blir det for mye. Men å snakke ut, på en ordentlig måte, burde alle gjøre, av respekt for den andre. Må legge til at jeg går utfra at det ikke er fysisk eller psykisk misbruk/vold inni bildet når jeg skriver dette.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Det kommer vel an på hvordan det ble slutt. Da jeg gjorde det slutt med eksen min hadde han vært utro og smittet meg med en kjønnssykdom. Vil vel si at det gikk litt hardt for seg da. Kalte han ting jeg godt kunne latt være, men jeg var såret og sint. Like etter bruddet orket jeg ikke å ha noe mer med han å gjøre. Hadde det blitt slutt fordi vi hadde "vokst" fra hverandre, hadde jeg nok taklet det helt annerledes.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Det kommer vel an på hvordan det ble slutt. Da jeg gjorde det slutt med eksen min hadde han vært utro og smittet meg med en kjønnssykdom. Vil vel si at det gikk litt hardt for seg da. Kalte han ting jeg godt kunne latt være, men jeg var såret og sint. Like etter bruddet orket jeg ikke å ha noe mer med han å gjøre. Hadde det blitt slutt fordi vi hadde "vokst" fra hverandre, hadde jeg nok taklet det helt annerledes. Skjønner godt at du var sint og ikke ville ha noe med han å gjøre i en sånn situasjon. Jeg tenkte mer på forhold der den ene bare "mister følelser" e.l, ikke der det er utroskap, vold, eller mishandling.
Kosemose Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Jeg sitter her å grubler; hvorfor er så mange, både kvinner og menn, ufine når de avslutter et forhold ? De nekter å snakke om hva som skjedde, de gidder ikke å svare på telefon osv. Hva skyldes dette ? Var dere egentlig ikke forelsket og er nå bare glad for å være kvitt den andre, eller er dere så konfliktsky at dere ikke orker å utsette dere for det ubehag som jo kan oppstå når dere sårer en annen ? Noen kan vel reagere slik fordi de tror det er enklere for eksen å gå videre uten kontakt og, eller fordi de vet det blir mas om det samme om og om igjen eller fordi de vet det blir følelsesmessig press/utpresning. Kall det gjerne feighet, men i noen tilfeller skjønner jeg at man er nødt til å stenge døra og gå videre uten kontakt og at man ikke orker "oppklaringssamtale nr 4".
Gjest Emmanuelle Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Jeg ANER ikke. Men man må vel tenke at inget svar også er et svar. Jeg tror nok mange ekser som "fader ut"forholdet er usikre, og tror det er lettere å angre seg om bruddet var uskarpt. For sier man "fuck off, jeg gidder ikke mer" så er det null gråsoner. Holder man kjeft vil den dumpede lete etter tegn på at det fremdeles er noe der.
Gjest XXena Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Jeg ANER ikke. Men man må vel tenke at inget svar også er et svar. Jeg tror nok mange ekser som "fader ut"forholdet er usikre, og tror det er lettere å angre seg om bruddet var uskarpt. Ja, vi er vel ikke alene om å ha opplevd det. Feige mannfolkene.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Dersom den ene bare faker ut, kutter all forbindelse uten at den andre skjønner hvorfor og ikke vet klar beskjed, synes jeg det er innmari usympatisk gjort. Den andre parten har innvestert i et forhold og sitter igjen uten å vite hvorfor forholdet ble slutt. Rett og slett feigt. Håper bare den "forlatte" skjønner at slike personer ikke er noe å samle på. Vær glad forholdet tok slutt der og da!
Eplefe Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Den eneste eksen jeg er "ufin" med var utro med bestekompisen sin forlovede. Hans bestekompis, ikke min. Andre ekser har det bare blitt til at jeg ikke snakker med, men tre av dem har jeg fremdeles et veldig godt forhold med og snakker masse med den dag i dag. Jeg tror egentlig at det er noe med at når et forhold avsluttes er det svært sjeldent at man er enig om det, så om man er den som dumper foretrekker man å være stille for å ikke gi den dumpede håp, og det blir tolket feil etc.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Har ein del ekser, men vil ikkje si eg er ufin mot noen av de selv om eg ikkje gidder ha noe med dem å gjøre til vanlig, eller andre steder som på FB (men har heller aldri hatt "feige" brudd da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå