Gå til innhold

gratis advokathjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke om jeg la denne tråden i rett kategori men.

men saken er det at vår alles kjære NAV har greid og rote bort hele saksmappen min, dette skjedde da jeg skulle flytte fra den ene kanten i landet til den andre kanten og jeg fikk beskjed om at saksmappen min var blitt borte.

dvs. flere år med sykdomshistorie, alt av papirer som omhandler mitt liv er på avveie!

dette skjedde for ca 1,5 år siden, og jeg ringte jevnlig de første mnd for å høre om mappen var funnet, men svaret var det samme hver gang. mitt gamle nav kontor skyldte på at nav forvaltning i nabokommunen måtte ha den og har rotet den bort, mens forvaltning skyldte på mitt gamle nav kontor at de må ha rotet den bort.

og med det så ble ingenting gjort, angrer litt i dag for at jeg ikke tok tak i det den gang da, men med tanke på situasjonen min den gang av diverse grunner så orket jeg ikke ta opp den kampen.

så da har jeg tenkt og benytte meg av fri rettshjelp eller hva det heter, for å rådhøre meg litt om hva jeg kan gjøre.

synes ikke det er akseptabelt at papirene mine er forsvunnet og bare er bortevekk, og at de ikke har anstrengt seg mere for å finne de!

men hvordan skal jeg gå frem? noen som har vært borti lignende og kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først finner du ut om det finnes gratis juridisk rådgivning i nærheten av der du bor. De vil kunne svare deg på om dette er noe å gå videre med. Så kan de henvise deg videre, eller du finner en advokat på egen hånd. Da kan advokaten søke om fri rettshjelp om du er innenfor de økonomiske grensene for dette, eventuellt hjelpe dersom du har forsikring som dette rettshjelp.

Skrevet

Om du bor i Oslo området vil jeg anbefale JussBuss. Har god erfaring med dem selv :)

Skrevet

Fri rettshjelp i Oslo: 23 48 79 00

Bor du ikke i Oslo, kan de sikkert hjelpe deg med informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...