Gå til innhold

finner ikke kvitteringen til nintendo ds :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

På juleaften klikka ds'n til datteren, kjøpt i august 09 på BR leker. Har gått igjennom skuffer og skap, men finner ikke kvitteringen. :cry:

Lurer på om det i hele tatt er noen vits i å gå innom butikken med maskina?

Skal sjekke i nettbanken i tilfelle jeg betalte med kort, kan det hjelpe tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sjekka nettbanken nå, og jeg betalte med kort.

Skrevet

Vet hvertfall at på IKEA blir alle kvitteringer lagret.

Om du har utskrift av nettbanken hvor det står dato og total sum handlet for, så ville jeg prøvd meg.

Skrevet
Vet hvertfall at på IKEA blir alle kvitteringer lagret.

Om du har utskrift av nettbanken hvor det står dato og total sum handlet for, så ville jeg prøvd meg.

Ja, jeg får prøve meg. *ut og låne skriver*

Skrevet

Utskrift fra nettbank er gyldig kvittering i følge kjøpsloven

Skrevet

(Et tips: Jeg putter alle viktige kvitteringer i en konvolutt som jeg har i dokumentmappe. Særlig småkvitteringer blir lett borte!)

Skrevet

Alle butikker er pliktige å ta vare på kvitteringen, det er ikke du. Tar du med deg utskrift fra nettbanken har du sannsynliggjort kjøpet, og de skal kunne søke deg opp i sine registre. Når de vet klokkeslett, dato og sum er det ikke spesielt mye arbeid for dem, da skal de også kunne skrive ut ny for deg.

Skrevet
Utskrift fra nettbank er gyldig kvittering i følge kjøpsloven

Er det virkelig sant? Gjelder dette også klær?

Gjest Gjest_mam_*
Skrevet

Kontoutskrift/kvittering går begge deler som dokumentasjon for at produktet er kjøpt i den enkelte butikk. Butikken kan likevel la være å godkjenne kontoutskrift som gyldig dokumentasjon, da de bare har kvittering som originalbevis.

Skrevet

For å kunne reklamere på en vare må det sannsynliggjøres (ikke bevises) at den er kjøpt i den butikken man går tilbake med den i. Butikken kan ikke kreve kvittering som eneste gyldige bevis, det har forbrukerombudet slått fast (og det kommer rimelig greit fram av lovteksten også, men noen skal jo alltid prøve seg).

Dersom varen er betalt med kort og man kan vise til en kontoutskrift som forteller når kjøpet er gjort, og dette stemmer overens med butikkens arkiv, så kan ikke butikken nekte en reklamasjon på grunnlag av manglende "bevis".

Og husk at det er forbrukerkjøpsloven som gjelder, kjøpsloven er noe annet.

Skrevet

Under over alle under - jeg fant kvitteringen, knøvlet sammen i en BR-pose. :flau:

Nytt angstmoment: jeg måtte be om en kvittering på at jeg hadde levert fra meg DS'n...er ikke det litt rart? Håper bare det går i orden nå da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...