Gjest Rettpåsak Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Blir stadig vekt av bilyder utenfor hybelen hvor jeg bor. Har prøvd øreplugger, men hører billydene ganske godt likevel. Er det mulig å støyisolere (uten at det blir for dyrt)?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Har det samme problemet jeg og det er ikke noe jeg får gjort med det annet enn å flytte. Bor ved en stor gjennomfartsvei hvor det aldri er rolig. Kan ikke ha vinduet opp om sommeren når jeg skal sove. Nei, støy som komme gjennom vinduer er umulig å gjøre noe med. Det eneste jeg kommer på er å fjerne vinduene og få hel vegg der eller flytte.
Gjest frk blå Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Kjenner til den der. Jævla studentsamskipnaden som bygger studentbyer kloss ved trafikkerte veger. Ødelegger for både søvn og lesemuligheter fra hybelen. Kunne like gjerne betalt husleie for å bo på lesesalen. Trivselen ved å bo på en hybel som fylles av trafikkstøy er lik 0. Jeg skal flytte, men har i mellomtiden prøvd å lydisolere som best jeg kan ved å stappe vatt/bomull inn i lufteventilene og teipe de igjen, samt at jeg bruker tunge gardiner og gjerne også flere lag gardiner samt et tungt pledd å henge opp foran vinduet når jeg skal sove. Det demper noe av lydene. Sov-i-ro er et must.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå