Gå til innhold

Katten min "klikker" plutselig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 8 år gammel kastrert hannkatt. Han flyttet inn hos oss for et par år siden, da de tidligere eierene hans flyttet utenlands. Han er stort sett en veldig grei katt, ligger stille i en stol eller på sofaen og sover i timevis, er renslig og gjør ikke "ugangn" i huset. Han kommer også stort sett overens med hunden vår.

Problemet er følgende: Plutselig "klikker" han. Han kan for eksempel plutselig finne på å hoppe opp på hunden som ligger og sover eller sitte klar i "angrepsposisjon" og klore etter hunden når den går forbi. Han kan også ligge på fanget, maler og koser seg verre, og plutselig snur han seg rundt på ryggen, setter klørne på alle fire føttene i armen min og biter hånda.

Noen som har opplevd lignende oppførsel hos kastrerte hannkatter? Og hva gjorde dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, vi hadde en hunnkatt som oppførte seg slik før. Hun lever ikke lenger i dag da.

Men dette var fordi hun ble fratatt moren sin alt for tidlig når hun var kattunge. Enkelte ganger likte hun veldig å kose og det neste sekundet kunne hun si ifra at hun ikke ville mer ved å prøve å bite oss litt. Det var hennes måte å si ifra på. Hun var ei veldig "nervøs" katte sånn sett...

Endret av heipådeg123
Skrevet

Vi har en 10 år gammel ukastrert hankatt som gjør slikt også, han har en tendens til å legge seg i pattestilling mot sofalenet også, eller stollenet. Han ble tatt fra mamman sin altfor tidlig, han og.

Skrevet

Trist det der....!

Har en katt vi har overtatt som plutselig biter! og klorer! men han er veldig sint på andre katter og dyr generelt, fordi han har blitt behandlet som en ''unge''

og veeeeldig bortskjemt:P . men har ingen anelse om han er tatt for tidlig fra mamma'n sin. og han er vel oppi åra. men har for det meste trodd at det er fordi han er hvit og at han hørte dårlig, og muligens ser litt dårlig.

og så har vi en hannkatt til som vi vet er tatt fra tidlig fra mamma'n sin:(

men han er ikke så ille, og ei jeg kjenner har en utroooolig sint katt som angriper som pokker:( han er vel et par år og skal kastrees nå, og se om det hjelpern.

men jeg har ikke tips!! har selv prøvd og holde han hvite i skinnet men det hjalp ikke og jeg det var fælt. så når han og kattene krangler for j*vlig så har jeg flaske med vann jeg sprøyter litt på dem.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Hadde ein katt som gjorde noe lignende, gjemte seg i busker, klar i angrepsstilling og hoppa på folk som gikk forbi og klorte de til blods. Gjorde det ikkje under kos, men sånn ellers når han var utendørs. Kastrerte og det var bra i noen uker før samme dritten begynte igjen, og han blei avlivd. Han var bare "smågal" tror eg.

Ingen tips dessverre.

Endret av Syrin_Ulven
Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Akkurat slik er vår hunnkatt på 10 år også. Ute er hun livredd for fremmede og for så vidt inne og, men når vi klapper henne eller andre gjør det biter hun. Hun kan male som verst og gni seg inntil oss for plutselig og bite.

Nå har vi fått ny kattunge i hus, og hun kan løpe bort til henne bare for å snuse på henne, men noen ganger løper hun etter henne slik at kattungen blir redd. Akkurat dette håper vi at forandrer seg når de blir mer vant til hverandre for det er utrolig slitsomt og passe på hele tiden.

Desverre har jeg ikke noen tips slik du spør om, men jeg lurer på det samme! Håper noen vet hva som er årsaken. :)

Skrevet

En kompis hadde en katt som oppførte seg slik, gudbedre den katta var ustabil. En dyrlege fant ut at han hadde epilepsi (eller var det noe annet mon tro), så den ble avlivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...