Gå til innhold

Tallinn...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal til Tallinn! Det er bestemt, men det er stort sett bare det også.... :)

Atså; hvem flyr billigst til Tallinn? Hva ca bør en t/r koste. Vil det lønne seg å dra til Sverige og så fly over?

Hva skal jeg shoppe? GOde steder å spise? Når på året bør vi IKKE dra, og hvorfor ikke?

Etc. Alle tips mottas med stor takk. Hilsen en som gleder seg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leonora (ikke innlogget)

Jeg tok båten fra Stockholm så hva en fly bilett koster vet jeg ikke.

Hva du skal kjøpe. mmmmm vanskelig å si spørs hva du liker....

Nå går det mot Jul og alle trenger vel noen fine linduker. De får du i alle farger og de koster lite. Krystall er også billig. Strikkede jakker og gensere selger de overalt. Ellers er det meste billig der.

Når det gjelder mat så var jeg i byen bare 1 døgn så noe sted kan jeg ikke anbefale. Der jeg spiste middag bestilte jeg en anbefalt rett som var spesielt fra Estland. Det var grov hjemmelaget potetmos med stekt bacon over. I potetmosen hadde de masssse fersk dill og fløte. Den var veldig god. Har laget den hjemme flere ganger etterpå.

GOD TUR :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Jeg tror faktisk du må fly via Stockholm eller Helsinki. Jeg tror ikke det går noe direktefly fra Oslo til Tallinn. Alternativet er ferje fra Stockholm eller Helsinki.

Tallinn er en kjempekoselig by. Særlig er det koselig å rusle rundt i gamlebyen. Mange koselige butikker med brukskunst av forskjellige slag.

Jeg husker ikke navnene på restaurantene vi spiste på, men vi spiste god mat på restaurantene i gamlebyen hver kveld vi var i byen. Det er særlig en middelalderrestaurant som er veldig spesiell. Jeg mener den lå rett ved et torg slik at man finner den lett, men jeg husker ikke helt.

Tallinn er ihvertfall en by jeg anbefaler. Det er ikke så langt unna i kilometer, men man føler seg langt hjemmefra likevel. Det er tross alt en del av det gamle Sovjetunionen. Men Estland er det mest vestlige av de baltiske landene, så man får ikke akkurat kultursjokk. En tredel av innbyggerne i Estland er russere, så befolkningen snakker enten estisk eller russisk. Ikke alle er like gode i engelsk, men blant yngre er det ikke noe problem.

Når bør du dra? Estland har omtrent det samme klimaet som vi har i Norge. Du kan godt dra til Estland når som helst, men om vinteren er det kaldt der. Jeg var der i mars og det var snø og iskaldt. Hvis jeg skulle dratt til Estland igjen, ville jeg gjort det senere på våren eller tidlig høst. God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kom på litt mer, jeg.

Jeg kjøpte forresten flotte luer og strikka votter fra boder på gata i Tallinn. Veldig billig. Ellers har de veldig mye annet fint, men hvis det er moteklær du er ute etter, er det kanskje ikke riktig by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk!

Men hva koster en båttur fra Stockholm eller Helsinki da? Evt hvilket fergeselskap er det, slik at jeg kan søke på nettet selv? Har hørt at det går en speedbåt fra Helsinki som bare tar en time ca. Stemmer det? Hva koster i såfall denne og hvor kan jeg finne noe informasjon om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...