Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 har ordnet med en toastmaster som også står for musikken. keyboard og sang. men begynner å bli litt usikker på dette... jeg har så mange sanger jeg vil ha i bryllupet. hvordan er det å spille cd i bryllup istedet for livemusikk? aner virkelig ikke hva som er normalt, har ikke vært i mange bryllup...
Mara Jade Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 (endret) Jeg synes sånne "enmannsorkestere" er litt pinlige, så vi skal ha cd-spiller. En cd-spiller koster ikke noe, krever ingen oppmerksomhet og spiller akkurat den musikken vi vil ha sånn som vi er vant til å høre den. Veldig trygt med tanke på brudevalsen også, siden vi kan øve til akkurat den sangen vi skal ha, i riktig tempo og uten overraskelser. Band er jo stilig, men hvis det skal bli ordentlig (ikke synth med trommeboks) koster det masse penger. Synes også at band tar veldig mye oppmerksomhet, sånn at det kanskje blir rart å sitte og skravle. Et bryllup jeg var i var rene konserten, ikke særlig sosialt... Er spent på hva andre synes om dette, siden det er en ting vi har tenkt mye på. Endret 27. desember 2009 av Mara Jade
maradonna Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Jeg synes sånne "enmannsorkestere" er litt pinlige, så vi skal ha cd-spiller. En cd-spiller koster ikke noe, krever ingen oppmerksomhet og spiller akkurat den musikken vi vil ha sånn som vi er vant til å høre den. Veldig trygt med tanke på brudevalsen også, siden vi kan øve til akkurat den sangen vi skal ha, i riktig tempo og uten overraskelser. Band er jo stilig, men hvis det skal bli ordentlig (ikke synth med trommeboks) koster det masse penger. Synes også at band tar veldig mye oppmerksomhet, sånn at det kanskje blir rart å sitte og skravle. Et bryllup jeg var i var rene konserten, ikke særlig sosialt... Er spent på hva andre synes om dette, siden det er en ting vi har tenkt mye på. Vi har vaert utrolig mye frem og tilbake paa dette. Synes det er veldig fint med live musikk, men det er saa utrolig avhening av at de er flinke og har den stilen man vil ha. Vi har sett utallige videoklipp og sett noen band live som vi har fatt varmt anbefalt, men ingen av de har vaert "oss". Synes en del av bandene lett blir ganske harry.. Saa vi endte tilslutt opp med en akustisk gitar og sang under vielsen og velkomstdrinkene og DJ til festen etterpaa. DJen gir vi en liste over sanger vi vil han skal spille men synes det er greit aa ha noen til aa ta seg av musikken. Mye billigere enn band er det og..
Smårips Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Vi kommer til å bruke Spotify og lage en god liste der. Da har man tilgjengelig det meste man trenger av sanger. Slipper å bytte cd gjør man også. Vi kommer til å bruke betalversjonen, så slipper man "Hi, I'm Jonathan from Spotify" hvert 5. minutt.
MellonCollie Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Vi hadde band, og det ble utrolig bra stemning ut av det. Men det skal nevnes at broren min er proff musiker, så det var endel av kompisene hans som stilte opp og gjorde jobben for en rimeligere penge enn hva det vanligvis ville kostet. Ble ikke noe konsert-tendenser ut av det, men bare flere som danset enn hva som er vanlig i våre familiebryllup med lite danseglade mennesker til vanlig Når det er sagt, så er jeg enig i at type "enmannsorkester" kan bli litt pinlig - så da ville jeg kanskje heller satset på musikk fra eget anlegg. Det eneste som da er viktig å passe på er at noen har ansvar for å styre musikken! Var i et bryllup en gang hvor flere av gjestene tok på seg ansvar for dette, som resulterte i stort sett bare halvspilte sanger før noen byttet. Litt hjemme-alene-fest-preg, som ikke jeg synes et bryllup bør være....
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 kan flere svare på hva de mener om musikk i bryllup, please? :-) hvordan er det å spille cd i bryllup? eller gjerne en jukebox? har som sagt ennmannsorkester, men har en vond følelse ang det. aner ikke hvordan vi skal få tak i band som kan spille, så det blir enten han spilleren eller cd/spotify/jukebox. gi meg råd! jeg trenger det. føler alt står helt stilt i planleggingen. tenker og tenker på ALT som må gjøres, men ingenting blir gjort..
siljeda Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 vi har leid inn dj til å styre med musikken.... gir han bare beskjed om hvilke type musikk vi vil ha.... jeg gifter meg for andre gang og første gang hadde vi enmannsorkester.... dette fungerte helt fint men er litt avhengig av typen mennesker som kommer i bryllupet.... Syns enmanns fort blir litt mere danseband aktig :D og da er det greit med mange gjester som liker å danse til sånn musikk... er det mye yngre gjester ville jeg heller gått for dj....
-Englefjes- Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 (endret) Jeg synes enmannsorkester fort blir en pinlig affære. Vi hadde ikke mulighet til å ha band der vi giftet oss (og band ville jeg bare hatt om jeg visste de var skikkelig flinke), så vi hadde bra anlegg og spillelister på mp3, omhyggelig planlagt. Det fungerte fint, selv om det selvfølgelig var en del gjester som absolutt skulle bort og skifte sanger etc. Vi hadde en som var ansvarlig for musikken, men mange klarer ikke holde fingrene av fatet likevel. Uansett; det ble bra stemning og mange som danset natten gjennom. Endret 6. januar 2010 av -Englefjes-
Gjest Idnar på jobb Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Vi skal mest sansynlig ha band. Jeg leitet mye også, men fikk høre om en kollega som spiller i band. Skal høre de før vi bestemmer oss, men jeg antar at de er flinke! Jeg lurte litt på sånn enmannsopplegg også, men tror vi heller hadde gått for mp3. Har hørt om flere som har hatt med seg laptop, der de hadde mye musikk på. De hadde med usb kabel, sånn at når gjestene skulle gå, kunne de laste opp bildene sine! Synes dette var så lurt at jeg ville nevne det!
lilleGrethe Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er enig i at en-mannsband blir litt rart. Et ordentlig band er flott hvis de er flinke, men selv da må man ha musikk på CD/mp3 i tillegg - ingen kan spille hele kvelden. Vi planlegger en spilleliste, og håper vi klarer at gjestene holder seg unna.. Har ikke detaljplanlagt dette ennå, men har ikke tenkt å investere i band.
Solstrålejenta Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Vi brukte syngende servitører med tilhørende pianist som underholdning fra middagen startet og frem til kakene. Synes det fungerte veldig bra og det var ikke minst et artig overraskelsesmoment for gjestene. Dette kom på en måte istedenfor det egenkomponerte sangheftet. Utover kvelden brukte vi anlegget deres til å spille av spillelister fra pc. Det var egentlig helt greit med spillelister. Da får man iallefall den musikken man ønsker. Er heller ingen stor entusiast av ennmanns-band, men et skikkelig godt band er jo selvfølgelig det helt optimale om man klarer å få tak i det
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Vi kommer til å bruke Spotify og lage en god liste der. Da har man tilgjengelig det meste man trenger av sanger. Slipper å bytte cd gjør man også. Vi kommer til å bruke betalversjonen, så slipper man "Hi, I'm Jonathan from Spotify" hvert 5. minutt. Genial ide!! Bare dere har et oppegående internett da vil jo det funke kjempe bra! He he hadde vært gøy med Jonathan innimellom,alle hadde hsuket bryllupet deres for det:D
Christal Skrevet 11. januar 2010 #13 Skrevet 11. januar 2010 Vi kommer til å bruke Spotify og lage en god liste der. Da har man tilgjengelig det meste man trenger av sanger. Slipper å bytte cd gjør man også. Vi kommer til å bruke betalversjonen, så slipper man "Hi, I'm Jonathan from Spotify" hvert 5. minutt. Hørte faktisk noen som hadde glemt å kjøpe spotify, brukte gratisversjonen.. gud som jeg lo.. men dette var på en stor bursdagsfest på lokalet.. ikke i bryllup.. men likevel.. GUD så pinlig! Vi har vært inne på tanken å leie et helt band.. men egentlig så liker jeg DJ best.. vi får se.. mannen vil ha band og jeg DJ.. får vel komme til et kompromiss.
LindaM Skrevet 11. januar 2010 #14 Skrevet 11. januar 2010 Vi stapper mac'en full av god musikk, og kobler til bra høytalere Skal ha gode spillelister, sånn at det er lett for den/de som skal styre musikken. Tipper det blir toastmaster som har ansvar for dette, eller så finner vi noen andre. Har en utrolig hjelpsom familie heldigvis!
hvitstil Skrevet 14. januar 2010 #15 Skrevet 14. januar 2010 Vi brukte syngende servitører med tilhørende pianist som underholdning fra middagen startet og frem til kakene. Synes det fungerte veldig bra og det var ikke minst et artig overraskelsesmoment for gjestene. Dette kom på en måte istedenfor det egenkomponerte sangheftet. Utover kvelden brukte vi anlegget deres til å spille av spillelister fra pc. Det var egentlig helt greit med spillelister. Da får man iallefall den musikken man ønsker. Er heller ingen stor entusiast av ennmanns-band, men et skikkelig godt band er jo selvfølgelig det helt optimale om man klarer å få tak i det så utrolig flott, dette kunne jeg virkelig tenke meg. Hvordan kom du over disse? Vi har sett oss ut et dametrio foreløpig, jeg vil ikke ha dj eller noe cd spiller. Ønsker stil og for meg er det levende musikk. Man må bare bruke nok tid på å finne de rette. Vi skal ha ute bryllup så jeg ser for meg telt med lys rundt og damene som synger under og etter mat
Solstrålejenta Skrevet 15. januar 2010 #16 Skrevet 15. januar 2010 så utrolig flott, dette kunne jeg virkelig tenke meg. Hvordan kom du over disse? Vi har sett oss ut et dametrio foreløpig, jeg vil ikke ha dj eller noe cd spiller. Ønsker stil og for meg er det levende musikk. Man må bare bruke nok tid på å finne de rette. Vi skal ha ute bryllup så jeg ser for meg telt med lys rundt og damene som synger under og etter mat Ja, vi ble veldig fornøyde med dette konseptet. Jeg kom over disse da jeg var på et arrangement på Holmenkollen Park Hotell og tenkte med en gang at disse skal jeg også bruke. Så jeg snakket med dem der og da og fikk et visittkort For oss var dette konseptet veldig riktig i og med at vi ville løse opp stemningen. De hadde 5 medleyer som de gikk gjennom som var alt fra abba, til romantiske norske sanger, beatles og artige popsanger. Og de skapte veldig god stemning. En av dem sang også 2 sanger i kirken akkompagnert av pianisten. Synes ideen din med dametrioen høres veldig flott ut! Spesielt hvis du vil ha det stilfullt og klassisk, så høres jo dette ut som et perfekt konsept :rødme: De syngende servitørene våre var jo helt supre, men de er jo mer type show og liv da... Så da spørs det hva man er ute etter...
hvitstil Skrevet 15. januar 2010 #17 Skrevet 15. januar 2010 Ja, vi ble veldig fornøyde med dette konseptet. Jeg kom over disse da jeg var på et arrangement på Holmenkollen Park Hotell og tenkte med en gang at disse skal jeg også bruke. Så jeg snakket med dem der og da og fikk et visittkort For oss var dette konseptet veldig riktig i og med at vi ville løse opp stemningen. De hadde 5 medleyer som de gikk gjennom som var alt fra abba, til romantiske norske sanger, beatles og artige popsanger. Og de skapte veldig god stemning. En av dem sang også 2 sanger i kirken akkompagnert av pianisten. Synes ideen din med dametrioen høres veldig flott ut! Spesielt hvis du vil ha det stilfullt og klassisk, så høres jo dette ut som et perfekt konsept :rødme: De syngende servitørene våre var jo helt supre, men de er jo mer type show og liv da... Så da spørs det hva man er ute etter... kan jeg spørre om du vil være så snill og dele telefonnr dems med meg?? *blunk blunk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå