Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Har i mange år hatt kort og lettstelt hår, men nå begynner jeg å få litt lengde på det. Er det noen som kan forklare hvordan jeg får det til og hva jeg eventuellt trenger å kjøpe for å lage krøller. Ser på bilder og tv at mange har litt små krøller bak og på sidene. Håper noen kan forklare meg det eller tipse meg om sider eller videoer.
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Du går inn på youtube og skriver "how to curl hair" i søkefeltet. Så kommer det masse tips.
Gjest Armule Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Det du tenker på er vel mere det man kaller for "fall", evt. bølger. Og det har jeg naturlig.. For at du også kan få det kan du jo prøve å: - håndkletørke håret ditt og ha i litt mousse. Deretter bøyer du deg mot gulvet på en måte, slik at håret blir hengende. Pakk så håret mens du står slik inn i et håndkle og vent til det er noenlunde tørt, eller ha det over natta - bruk en ganske stor krølltang for å få bølger bake - legg deg med vått hår. også deler du inn håret i et par-tre-fire seksjoner som du tvinner og fester i en knott med sånne hårpinner. Om morgenen når håret har tørka har du fine krøller. Håper det hjalp!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Takk til dere begge. Det er så mange hyggelige og hjelpsomme "folk" her inne. Arnøy: Den metoden du beskriver husker jeg bestemoren min brukte. Hadde ikke kommet på det av meg selv nå!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Takk til dere begge. Det er så mange hyggelige og hjelpsomme "folk" her inne. Arnøy: Den metoden du beskriver husker jeg bestemoren min brukte. Hadde ikke kommet på det av meg selv nå!
Gjest Armule Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Takk til dere begge. Det er så mange hyggelige og hjelpsomme "folk" her inne. Arnøy: Den metoden du beskriver husker jeg bestemoren min brukte. Hadde ikke kommet på det av meg selv nå! Hehe! Jeg gjorde det til julaften i år, og både mamma og mormor sa at de pleide å gjøre det når det ikke var annen måte å gjøre det på.. Jeg synes det er myyye bedre enn krølltang :D Og man får skikkelig afrohår jo flere knotter man lager xD
Gjest TS Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Nyklippet, nyvasket og fulgt bruksanvisningen til Arnøy. Ble så fin på håret! Nå blir det spennende å se hvordan det blir i morgen da, etter en natt i senga. Kan jo ikke stå opp ved kl 0530 tiden hver dag når jeg skal på jobben for å vaske håret heller. Står du når du sover eller har du noe tips for natta?
Gjest Armule Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Nyklippet, nyvasket og fulgt bruksanvisningen til Arnøy. Ble så fin på håret! Nå blir det spennende å se hvordan det blir i morgen da, etter en natt i senga. Kan jo ikke stå opp ved kl 0530 tiden hver dag når jeg skal på jobben for å vaske håret heller. Står du når du sover eller har du noe tips for natta? Hehe, hva tenker du på nå? Den tvinnemetoden eller å pakke håret inn i håndkleet? Tvinnemetoden er litt vond å ligge med om man har knotter, men går an å surre de slik at den tvinnes i seg selv også og bare halveres slik at den henger (om du skjønner?) Hvorfor står du opp halv seks for å vaske håret? :O Hehe ;p
-littleme- Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har hår som går til litt under skuldrene, og hvis jeg vil ha krøller dusjer jeg på kvelden og fletter håret (jo flere fletter jo mer krøller). Men hvis jeg kun vil ha litt fall/bølger i det setter jeg det opp i en stor kul på toppen av hodet mitt (jeg klarer og sove med det, men det er det ikke alle som klarer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå