Gå til innhold

Tvetydig eks; vil han egentlig ha meg, eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Ny og ikke medlem ennå
Skrevet

Trodde ikke jeg skulle starte en tråd om dette emnet, tenkte egentlig jeg skulle finne ut av dette selv. Men når månedene går og en grubler seg i hjel er det greit å kanskje få noen andres synspunkter...

:)

Fram til april i år var jeg sammen med min samboer gjennom 6 år. Han ville gjøre det slutt, han har egentlig ikke kunnet gi noen forklaring på hvorfor, bare at han følte vi ikke hadde det noe bra. Det var ingen utroskap, vold eller uenighet om barn/ikke barn ekteskap/ikke eksteskap eller lignende.

Jeg flyttet ut, og etter 5 mnd tok jeg kontakt og vi hadde kontakt en måneds tid før vi ble enige om at jeg skulle besøke han ( Han hadde i mellomtida flyttet til en annen kant av landet ). Han gjorde det klart at han ikke ville bli sammen igjen, men at han ville gjerne ha besøk av meg og hunden (vår).

Var der ei uke, og det ble jo sex.... Men selvsagt med følelser fra min side.

Nå er det altså ca 1.5 mnd siden jeg var på besøk, og jeg vet ikke hvordan jeg skal greie å komme over han, eventuelt få han tilbake (helst det siste selvfølgelig)

Problemet:

1) Da jeg var på besøk, ble vi enige om at siden vi nå har sex, bør vi ikke holde på med noen andre (verken jeg eller han har hatt noen andre siden det ble slutt). Nå sier han at vi må oppheve denne "regelen", fordi det er feil å nekte meg å møte noen siden vi ikke er sammen. Han påpeker hele tida at han absolutt ikke har noen i kikkerten ( og det vet jeg 100 % at han mener) , men at det er for min del, at han føler det blir feil å ha denne regelen når vi ikke er sammen.

Jeg er knust! Jeg føler han "gir meg bort", selv om han sier at tanken på at jeg skal eventuelt ha sex med noen andre er en utenkelig og uholdbar tanke. Jeg sier at han trenger ikke si dette, at han trenger ikke oppheve "regelen", men han sier at det må være sånn siden vi ikke er sammen. Hvordan skal jeg tolke dette?

2) Han sier at han vil "se" at jeg forbedrer meg som person (får gjort ferdig utdanninga mi og få meg jobb) før vi noen sinne kan bli sammen igjen. Jeg er ferdig om 5 mnd, og dette kan jeg selvfølgelig fikse. Det har jo vært planen hele veien. Jeg ønsker å bli sammen igjen nå, ha et avstandsforhold, mens han ikke "tør", fordi han er redd han ikke er klar for å flytte sammen igjen når den tid kommer, og da blir det igjen et brudd. Jeg skjønner ikke, hvorfor tør han ikke ta sjansen? Han er veldig enig i hvor fint vi har det når vi er sammen.

3 ) Jeg syns han er så tvetydig; han sier han ikke er klar for å bli sammen igjen. Han liker å bo alene. Samtidig sier han "Men jeg sier aldri aldri". Samtidig vil han ikke bli sammen og ha et avstandsforhold nå, fordi han er redd for et nytt brudd. Og han "gir slipp på meg" ved å si at jeg må "få lov" til å være intim med andre, samtidig som han sier tanken er uholdbar. Jeg har vel uttrykt meg på en slik måte at "enten er vi sammen eller så er det alt for smertefullt for meg å ha kontakt". Men han ønsker slett ikke å bryte kontakten. Han sier til og med at han vil fortsette å møtes, prate, holde kontakten, selv om vi bor på her vår kant av landet. Vi trenger ikke en gang å ha sex, sier han. Sånn at jeg skal slippe alt det følelsesmessige. Med andre ord, han utnytter meg ikke seksuelt.

Hjelp! :tristbla:

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre, om jeg skal "kreve" at enten er vi sammen eller så kutter vi kontakt? Selv om jeg vet jeg ikke kan kreve noe, det blir også feil. Og jeg greier ikke kutte kontakten, da den betyr alt for meg i hverdagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker for meg at han vil være singel. Tror ikke du skal satse på å bli sammen med han igjen eller sitte å vente. Han sier at dere kan ha kontakt, men ikke trenger å ha sex. Dette er noe maaange gutter sier fordi de vet at når en jente har følelser for dem så er det ikke vanskelig å få dem i seng uansett. Virker dessverre som han vil ha i både pose og sekk og ikke er klare for noen forpliktelser.

Gjest Ny men ikke medlem ennå
Skrevet
Virker for meg at han vil være singel. Tror ikke du skal satse på å bli sammen med han igjen eller sitte å vente. Han sier at dere kan ha kontakt, men ikke trenger å ha sex. Dette er noe maaange gutter sier fordi de vet at når en jente har følelser for dem så er det ikke vanskelig å få dem i seng uansett. Virker dessverre som han vil ha i både pose og sekk og ikke er klare for noen forpliktelser.

Jeg vet at han mener det han sier. Og da vi var sammen i de 6 årene, respekterte han det at jeg av og til ikke ville ha sex. Så jeg tror han virkelig når han sier han vil møtes, for å treffe meg og hunden (og jeg tror nok han faktisk er veldig glad i meg OG hunden... ) Bare ikke glad NOK... :tristbla: Han her er en voksen mann, ikke som "gutter flest" på mange områder. Så jeg tror ikke han er ute etter sex, da hadde han nok flydd på damene med en gang det ble slutt mellom oss. Og han har ikke hatt noen andre, og ikke prøvd å oppsøkt noen heller.

Gjest Gjest_evy_*
Skrevet

- Han er en skikkelig vinglepetter og greier ikke bestemme seg. Han vil ha deg der i tilfelle andre ting ikke funker. Men bare vent til han treffer noen han faller for, da tenker jeg at pipa får en annen lyd.

Du må stå opp for deg selv og få en avklaring. Du kan ikke ha det slik i lengden. Forsåvidt ikke han heller. Klart at han synes dere har det fint når dere er sammen. Han får jo det han vil ha.

Hvis du setter foten ned, så får du vite hvor landet ligger, forhåpentligvis.

Gjest Ny men ikke medlem ennå
Skrevet
- Han er en skikkelig vinglepetter og greier ikke bestemme seg. Han vil ha deg der i tilfelle andre ting ikke funker. Men bare vent til han treffer noen han faller for, da tenker jeg at pipa får en annen lyd.

Du må stå opp for deg selv og få en avklaring. Du kan ikke ha det slik i lengden. Forsåvidt ikke han heller. Klart at han synes dere har det fint når dere er sammen. Han får jo det han vil ha.

Hvis du setter foten ned, så får du vite hvor landet ligger, forhåpentligvis.

Ja.. Noen gode forslag hvordan jeg skal sette foten ned? Mener du at jeg skal be om å kutte kontakten? Jeg vil jo ikke det heller :tristbla:

Skrevet

Kjøp boka "Han er faktisk ikke interessert" :)

Ellers: Nei, han virker ikke spesielt interessert. Min formening er at om en fyr virkelig vil ha deg, så gjør han alt for å få deg. Hvis ikke er han usikker, eller lat, og sånne typer samler jeg ikke på.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Du er ikke bra nok nå, men du er bra nok når du er ferdig med utdannelsen din? Unnskyld meg, men slike mannfolk er det verste som finnes.

Du er bra nok, akkurat nå, akkurat slik du er! Du skal ikke forandre deg for at en fyr skal ønske å være sammen med deg (med få unntak).

Han vil ikke ha deg, men han vil ikke at noen andre skal ha deg heller. Klassisk eks.

Gjest Gjest_evy_*
Skrevet

Du sier det jo selv på slutten av hovedinnlegget, at enten må du kreve at dere er sammen igjen, eller kutte kontakten. Og begge deler er like vanskelig. Sjølsagt.

Men vil du ha en mann som bare er halvveis interessert i deg sånn av og til? Kanskje du vegrer deg for å sette foten ned fordi du er redd for svaret?

Men tenk deg om, vil du virkelig være sammen med en som du ikke er sikker på? Det var jo han som gjorde det slutt, var det ikke?

Så mitt inntrykk er også at han vil ha både i pose og sekk, altså være fri og frank, men samtidig ha dine "goder", enn så lenge. Men spørsmålet er om du vil ha det slik?

Lett for meg å si, men jeg ville konsentrert meg om utdannelsen nå framover, og gitt beng i han. Kanskje du treffer en som bryr seg om deg på den riktige måten om en stund. Tenk på det!

Skrevet

syntes veldig synd på deg.

slik du beskriver han virker han kontrollerende. fordi han stiller krav til deg før han vil ha deg. gjør han dette for å få deg opp og frem? eller for at du skal høre på han?

det at han gir deg grønt lys til å ha deg med andre ser jeg på som at han gir seg selv grønt lys.

enten er han redd for å miste deg helt, eller så liker han bare tanken på at du fortsatt er på trynet etter han.

ikke vet jeg, men jeg håper virkelig du snur ryggen til og kommer deg videre!

dette fortjener du vel ikke?

Skrevet

Hadde han virkelig ville hatt deg så hadde dere garantert blitt sammen igjen. Han er nok dessverre ikke så interessert da....

Virker som han gjerne vil ha litt av begge deler, å både være singel men samtidig kunne ha sex med deg.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sluttet å møte han..Iallefall til du VET du har kommet over han. Det blir bare verre for deg hvis du fortsetter slikt...

Håper du finner ut av det!

Skrevet
Du er ikke bra nok nå, men du er bra nok når du er ferdig med utdannelsen din? Unnskyld meg, men slike mannfolk er det verste som finnes.

Du er bra nok, akkurat nå, akkurat slik du er! Du skal ikke forandre deg for at en fyr skal ønske å være sammen med deg (med få unntak).

Han vil ikke ha deg, men han vil ikke at noen andre skal ha deg heller. Klassisk eks.

Jeg tror kanskje litt av problemet var at jeg ble forsinket i utdanninga, og at han ble frustrert over studiesituasjonen min. Så nå vil han vel se at jeg faktisk mener alvor og vil gjøre ferdig dette, sånn at jeg kan leve av utdanninga mi, få meg en jobb :) Og det skjønner jeg jo at han vil sikre seg. Men jeg mener vi kan være sammen og ha et avstandsforhold under siste innspurt av utdanninga likevel jeg da.

Skrevet
Lett for meg å si, men jeg ville konsentrert meg om utdannelsen nå framover, og gitt beng i han. Kanskje du treffer en som bryr seg om deg på den riktige måten om en stund. Tenk på det!

Har faktisk ikke noen problemer med at det motsatte kjønn er interessert i meg (høres kvalmt ut), men hva hjelper det når jeg ikke vil ha noen andre :tristbla: Jeg vil ikke ha noen andre enn min eks. Standarden er satt for en mann...

Skrevet
syntes veldig synd på deg.

slik du beskriver han virker han kontrollerende. fordi han stiller krav til deg før han vil ha deg. gjør han dette for å få deg opp og frem? eller for at du skal høre på han?

Dette var noe jeg tok opp, og han var enig i. Så vi ble enige sammen om dette.

Skrevet

Jeg har nå bedt han om å ta et valg, og gitt han en tidsfrist. Så nå orker jeg ikke være våken og gruble&tenke, sover omtrent hele døgnet :tristbla:

Skrevet
Problemet:

1) Da jeg var på besøk, ble vi enige om at siden vi nå har sex, bør vi ikke holde på med noen andre (verken jeg eller han har hatt noen andre siden det ble slutt). Nå sier han at vi må oppheve denne "regelen", fordi det er feil å nekte meg å møte noen siden vi ikke er sammen. Han påpeker hele tida at han absolutt ikke har noen i kikkerten ( og det vet jeg 100 % at han mener) , men at det er for min del, at han føler det blir feil å ha denne regelen når vi ikke er sammen.

2) Han sier at han vil "se" at jeg forbedrer meg som person (får gjort ferdig utdanninga mi og få meg jobb) før vi noen sinne kan bli sammen igjen. Jeg er ferdig om 5 mnd, og dette kan jeg selvfølgelig fikse. Det har jo vært planen hele veien. Jeg ønsker å bli sammen igjen nå, ha et avstandsforhold, mens han ikke "tør", fordi han er redd han ikke er klar for å flytte sammen igjen når den tid kommer, og da blir det igjen et brudd. Jeg skjønner ikke, hvorfor tør han ikke ta sjansen? Han er veldig enig i hvor fint vi har det når vi er sammen.

3 ) Jeg syns han er så tvetydig; han sier han ikke er klar for å bli sammen igjen. Han liker å bo alene. Samtidig sier han "Men jeg sier aldri aldri". Samtidig vil han ikke bli sammen og ha et avstandsforhold nå, fordi han er redd for et nytt brudd. Og han "gir slipp på meg" ved å si at jeg må "få lov" til å være intim med andre, samtidig som han sier tanken er uholdbar. Jeg har vel uttrykt meg på en slik måte at "enten er vi sammen eller så er det alt for smertefullt for meg å ha kontakt". Men han ønsker slett ikke å bryte kontakten. Han sier til og med at han vil fortsette å møtes, prate, holde kontakten, selv om vi bor på her vår kant av landet. Vi trenger ikke en gang å ha sex, sier han. Sånn at jeg skal slippe alt det følelsesmessige. Med andre ord, han utnytter meg ikke seksuelt.

Hjelp! :tristbla:

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre, om jeg skal "kreve" at enten er vi sammen eller så kutter vi kontakt? Selv om jeg vet jeg ikke kan kreve noe, det blir også feil. Og jeg greier ikke kutte kontakten, da den betyr alt for meg i hverdagen...

1. Han sier dere kan ha sex med andre fordi han nå er klar for det. Han sier det er for din skyld, for at du skal kunne ha sex, men det er nok for hans egen del. Kanskje han har noen i kikkerten, eller som sagt, er klar for noen andre.

2. Han vil holde deg varm, sånn i tilfelle

3. Han vil holde deg varm, sånn i tilfelle, men vil ikke love noe som helst.

Gjest Gjest_hmm_*
Skrevet

Ja, han her er definitivt på leteren etter en annen. I mellomtiden kan han ha sex med deg for å få dekket det behovet.

Han sier at dere bør være fri for å møte andre og sier det er for din del, men det er egentlig bare for å ha ryggen fri når han har møtt en annen: han sa det jo på forhånd.

Skrevet
Ja, han her er definitivt på leteren etter en annen. I mellomtiden kan han ha sex med deg for å få dekket det behovet.

Han sier at dere bør være fri for å møte andre og sier det er for din del, men det er egentlig bare for å ha ryggen fri når han har møtt en annen: han sa det jo på forhånd.

Jeg vet han ikke er på leting etter en annen, fordi han så tydelig har fortalt og vist meg at han vil være alene. Han jobber mye, er sliten når han kommer hjem, og da chatter han med meg til han legger seg. Eller vi prater på tlf. Så han bruker fritida si på meg, så han flyr ikke ut på byen og leter etter dame. Og på de 8 mnd det har vært slutt har han ikke hatt noen andre. Dette er jeg 100 % sikker på, kan ikke si noe annet enn det.

Og før vi ble sammen hadde han ikke vært med noen på 6 år. (Altså ingen dame fra han var 20 til han var 26.)

Så dette er ikke en fyr som er særlig keen på å finne seg dame®.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

han er sikkert usikker på seg selv. kansje han føler han ikke har vert med nok jenter før han slår seg ordentlig til ro :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...