Gå til innhold

bør jeg bli sur på bestevennina mi?

Anbefalte innlegg

Gjest helene19
Skrevet

i år på nyttårsaften skulle jeg og bestevennina mi feiret den sammen. dette spurte jeg henne om for ca 4 uker siden og hun sa ja. virket som hun gledet seg.jeg har også gledet meg masse.vi har ikke planlagt så mye bare at vi skulle ned til byen og at hun skulle sove hos meg.

i dag fikk jeg plutselig en sms av henne hvor hun da skrev at hun skulle til danmark med noen i klassen! :hakeslepp:

de hadde vist planlagt lenge før jul at de skulle ta en tur til Danmark i juleferien. nyttårsaften var vist den eneste dagen i hele ferien det passet for alle,så derfor måtte de reise da. jeg må si at jeg ble ganske skuffet siden vi har planlagt å gå sammen på nyttårsaften. også kommer hun å sier at hun skal til Danmark.og nå har jeg ingen ting å gjøre! de fleste har jo allerede planer og ting de skal gjøre. jeg er redd for at jeg må sitte alene i leiligheten min til torsdag. noe jeg ikke har lyst til. men selv om jeg ikke har penger til å reise til Danmark så kunne hun i hvert fall ha spurt om jeg ville være med? jeg kjenner noen i klassen hennes så det hadde ikke vært noe problem. hun skrev bare at hun måtte til danmark og at nyttårsaften var den eneste dagen som passet. ikke noe mer.

synes dere at det er dårlig gjort av henne? har jeg rett til å bli sur på henne? jeg har ikke svart på meldinga hennes enda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke spør henne om du også kan være med da?

Skrevet

Jeg hadde blitt ganske sur, en avtale er en avtale. Utrolig dårlig gjort å avtale med flere på samme dag, ihvertfall når det gjelder dager hvor "alle har planer".

Jeg hadde nok sagt hva jeg mente og ikke snakket til henne på en god stund etter det.

Skrevet

Det virker nesten som du spør oss om lov til å bli sur på henne.

For å svare på spørsmålet ditt, så synes jeg ikke det var noe hyggelig gjort, men på det annen side så endte hun vel litt i en knipe da, siden hun hadde en avtale om å dra til danmark med vennene og være med deg på nyttårs. Personlig synes jeg ikke nyttårsaften er en spesielt stor begivenhet, men jeg synes aldri det er hyggelig å droppe avtaler fordi noe bedre dukket opp. Allikevel vil jeg si at hvis du ikke allerede føler deg sint, er det ikke noe poeng i å blåse ting opp. Ingenting blir bedre av at du blir sur, prøv heller å fortelle henne hva du føler om valget hun har tatt, kanskje hun forstår.

Gjest helene19
Skrevet
Kan du ikke spør henne om du også kan være med da?

hvis du leser så skrev jeg at jeg ikke har penger til å reise til Danmark

Skrevet
Jeg hadde blitt ganske sur, en avtale er en avtale. Utrolig dårlig gjort å avtale med flere på samme dag, ihvertfall når det gjelder dager hvor "alle har planer".

Jeg hadde nok sagt hva jeg mente og ikke snakket til henne på en god stund etter det.

Det er vel ingen av dem som vil bli lykkelige hvis de velger denne løsningen?

Skrevet
hvis du leser så skrev jeg at jeg ikke har penger til å reise til Danmark

Sorry gikk litt fort :forvirret: Du kan låne penger av meg :klø:

Gjest helene19
Skrevet
Det virker nesten som du spør oss om lov til å bli sur på henne.

For å svare på spørsmålet ditt, så synes jeg ikke det var noe hyggelig gjort, men på det annen side så endte hun vel litt i en knipe da, siden hun hadde en avtale om å dra til danmark med vennene og være med deg på nyttårs. Personlig synes jeg ikke nyttårsaften er en spesielt stor begivenhet, men jeg synes aldri det er hyggelig å droppe avtaler fordi noe bedre dukket opp. Allikevel vil jeg si at hvis du ikke allerede føler deg sint, er det ikke noe poeng i å blåse ting opp. Ingenting blir bedre av at du blir sur, prøv heller å fortelle henne hva du føler om valget hun har tatt, kanskje hun forstår.

kanskje hun er i en knipe men jeg er jo tross alt bestevenninen hennes. virker som hun heller vil reise med de til Danmark enn å feire den sammen med meg. og hun kunne ha sagt at hun hadde avtalt med meg på nyttårsaften. de hadde ikke det. de hadde bare planlagt en gang i juleferien.så jeg er utrolig skuffet

Skrevet
Det er vel ingen av dem som vil bli lykkelige hvis de velger denne løsningen?

Det går ikke på å være lykkelig, men å ikke bruke tid og energi på en person som tydeligvis driter i deg:)

Skrevet

selfølgelig kan du bli sur på ho! dere hadde avtalt så bryter hun avtalen ved å dra til Danmark. kan godt forstå at du er skuffet over ho.

Skrevet
Det går ikke på å være lykkelig, men å ikke bruke tid og energi på en person som tydeligvis driter i deg:)

Men du sa at du ikke ville snakket med henne "på en stund". Hvis de skal oppta kontakten igjen er man jo like langt. Enten får man kutte båndene helt, eller så får de ordne opp og tilgi, mellomtingen er ingen god løsning. Jeg synes som sagt hun skal ta en prat med venninnen sin. Jeg tviler på at bestevenninnen hennes driter i henne bare fordi hun velger en danmarkstur over å gjøre "ikkenoespesielt" i byen på nyttårsaften. Jeg er helt enig i at det var dårlig gjort, men ut fra innlegget til TS går jeg ut fra at hun er relativt ung, og unge tar dumme avgjørelser. Dette tilfellet er en klassiker. Er vennskapet sterkt, bør de komme seg gjennom denne.

Skrevet (endret)
Men du sa at du ikke ville snakket med henne "på en stund". Hvis de skal oppta kontakten igjen er man jo like langt. Enten får man kutte båndene helt, eller så får de ordne opp og tilgi, mellomtingen er ingen god løsning. Jeg synes som sagt hun skal ta en prat med venninnen sin. Jeg tviler på at bestevenninnen hennes driter i henne bare fordi hun velger en danmarkstur over å gjøre "ikkenoespesielt" i byen på nyttårsaften. Jeg er helt enig i at det var dårlig gjort, men ut fra innlegget til TS går jeg ut fra at hun er relativt ung, og unge tar dumme avgjørelser. Dette tilfellet er en klassiker. Er vennskapet sterkt, bør de komme seg gjennom denne.

Ja, litt avstand gjør av til og godt. Når noen gjør noe kjipt mot meg, så har jeg ikke lyst til å snakke med personen på en liten stund. Vet ikke hvorfor, men er slik jeg føler. Og da pleier jeg å si ifra at dette var dårlig gjort bla bla bla, og at jeg ikke har lyst på noe særlig kontakt med den personen for øyeblikket. Og er man gode venner så kommer kontakten alltid tilbake. For meg funker det, men kanskje ikke for deg, eller TS heller. Men så skrev hun her inne, og alle får gi de svarene de kjenner til best:)

Endret av josefin88
Gjest helene19
Skrevet

jeg kommer ikke til å kutte ut kontakten med henne. hun er bestevennina mi som jeg har hatt i 8 år nå siden jeg var 11. men jeg er veldig skuffet over at hun reiser til Danmark på nyttårsaften enn å feire den sammen med meg.som var planen. nå vet jeg ikke ha jeg skal gjøre til torsdag.

Skrevet
jeg kommer ikke til å kutte ut kontakten med henne. hun er bestevennina mi som jeg har hatt i 8 år nå siden jeg var 11. men jeg er veldig skuffet over at hun reiser til Danmark på nyttårsaften enn å feire den sammen med meg.som var planen. nå vet jeg ikke ha jeg skal gjøre til torsdag.

Må gjøre det som funker best for deg, men håper du sier ifra til henne om hva du føler:) Kanskje hun tenker seg om neste gang hun lager avtaler.

Skrevet

Ja, jeg synes du skal bli sur på henne. Om ikke annet, så skaper det litt drama. :danse:

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

det er en litt ergelig situasjon bestevennina di kom opp i da. at nyttårsaften var den eneste dagen som alle kunne reise til Danmark på. jeg er ikke uenig at det var dårlig gjort av henne bryte avtalen. jeg synes at du burde si i fra til henne hva du føler om saken.kanskje hun får dårlig sannvittighet.

Skrevet

klart du kan bli sur på henne. en avtale er en avtale. og bryter man en avtale er det dårlig gjort uansett!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Klart du skal være sur på henne. En kan jo ikke ha bestevenninner uten at en er sur på dem nå og da. Nå kan dere kose dere med litt surmuling i to tre uker og så er dere bestisser igjen innen februar.

Skrevet

Om du blir sur eller ikke er nå ditt valg. Men hadde jeg vært venninna di og endt opp med valget om Danmark eller hjemme på nyttårsaften, hadde jeg helt klart valgt Danmark. Det høres også ut som om du kan være med dersom du har lyst til det, og dermed er du også inkludert i de planene. At du ikke har råd til å reise er ikke din venninnes skyld.

Gjest helene19
Skrevet
Om du blir sur eller ikke er nå ditt valg. Men hadde jeg vært venninna di og endt opp med valget om Danmark eller hjemme på nyttårsaften, hadde jeg helt klart valgt Danmark. Det høres også ut som om du kan være med dersom du har lyst til det, og dermed er du også inkludert i de planene. At du ikke har råd til å reise er ikke din venninnes skyld.

vel hun har ikke bedt meg med da. kommer ikke til å invitere meg selv med akkurat. hadde hun villet hatt meg med hadde hun spurt meg! noe hun ikke har. og vi hadde en avtale om å gå sammen på nytårsaften og den brøyt hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...