Gjest utestengt Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Ja, nettopp: Hvor lang tid er normalt at det går før man blir introdusert for kjærestens familie, foreldre og søsken? Heller ikke denne jula passet det seg liksom sånn at jeg fikk møte dem. Og det er ikke den føste, eller andre... Litt sårt.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Har det gått flere år uten at du har blitt introdusert i det hele tatt? Det virket veldig spesielt. Julefeiringen derimot er det ikke gitt at man tar sammen selv etter flere år, eller noensinne. Der har folk ulike tradisjoner. Mange som alltid feirer med egen familie og ikke med kjærestens, eller bare med kjæresten.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Det kan jo være sånn at han ikke vil at du skal møte dem? Altså kontra at han ikke vil at de skal møte deg. Kanskje er familieforholdene dårlige? Kanksje han skjemmes over dem? Kanskje din "svigerfar" er kjent for å drikke seg drita og klå på svigerdøtrene? Kanskje han vil skåne deg for å møte dem? Jeg mener at det ikke nødvendigvis har med deg å gjøre. Snakk med kjæresten din du!
Gjest utestengt Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Skjønner det med selve julefeiringen, og det er helt greit. Men kunne jo vært hyggelig å få hilse på foreldrene og få ønske en god jul i det minste. Føler meg sær og uhøflig, men det er ikke meg det står på. Alltid dukker det opp noe som gjør at det passer dårlig at jeg får hilse på. Begynner å føle meg som en spedalsk som skal gjemmes bort.
MissStiles Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Hvor lenge har dere vært sammen? Forrige kjæreste ble presentert i løpet av den første måneden vi var sammen. På begge sin side. Med nåværende kjæreste så venter jeg litt. Siden han ikke har noe erfaring med å møte foreldre. Haster ikke akkurat. Men tenker vel at det hadde vært fint om han hilser på min familie når vi har vært sammen i 6 mnd. Gjerne litt før og.
Gjest utestengt Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Vi har vært sammen i tre år til våren. Forrige kjæresten ville at jeg skulle hilse på familien etter bare noen uker. Det finnes vel ingen skikk og bruk-regler for sånt, men når det blir snakk om år er da dette ganske spesielt? Har prøvd å ta dette opp flere ganger, men da bare maser jeg og viser ikke respekt. Kjenner at jeg blir trist og lei nå.
Gjest Diane Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Ja, nettopp: Hvor lang tid er normalt at det går før man blir introdusert for kjærestens familie, foreldre og søsken? Heller ikke denne jula passet det seg liksom sånn at jeg fikk møte dem. Og det er ikke den føste, eller andre... Litt sårt. Forstår godt at du synes det er sårt. Den første eksen introduserte meg for familien etter to måneder. Med den andre tok det tre uker. Sistnevnte var litt for kjapt for meg, kjente jeg, men han var veldig keen, så da ble det sånn.
Gjest yojo Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har heller ikke deltatt i familieselskaper før vi hadde vært sammen i to-tre år. Har jo selvfølgelig møtt de andre i ulike anledninger.. Nå har ikke vi vært samboere. Vi flytter sammen til våren, da har vi vært sammen i 4 år.
Gjest caramiacaramella Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Vel, jeg møtte kjærestens familie i løpet av de to-tre første ukene. Skjønner at noen vil si det er tidlig, men han er veldig sterkt knyttet til familien sin, og derfor var det naturlig for oss begge at jeg møtte dem Men det kommer jo selvfølgelig også an på om avstanden mellom dere er mye. Kjæresten min sin familie bor 10 min unna, men dersom din kjærestes familie bor på andre siden av landet skjønner jeg godt at det kan gå lengre tid før du møter dem. Men to-tre år? Det synes jeg er for lenge uansett avstand...
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 Hei... Jeg er vel neppe normalen, men møtte foreldrene til min kjære først på juleaften... Har sett pappan så vidt for ca 8 år siden, men ikke hilst på... Vi har vært sammen ca 9 år... og foreldrene bor 5 min herfra,,,
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Hvis det passer seg sånn så vil jeg si i løpet av de første 6 månedene. Vi ble sammen da vi hadde kjent hverandre i 4 mnd, og neste gang vi skulle noe med familiene våre ba vi den andre med. Kjæresten min hilste på 8 slektninger av meg da vi hadde vært et offisielt par i bare en uke. Men det var helt hans eget valg å bli med, jeg hadde ikke blitt sur om han ville vente litt. Er det kjæresten din eller foreldrene hans som står i veien for et møte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå