Gjest yojo Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 min hund ble påkjørt og drept momentant, et forsikringselskap dekker dette når man har livsforsikring? noen som vet, fant lite om dette på AGRIA sine sider
Gjest mil Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Så trist :/ http://www.agria.no/norge/bilder.nsf/LookU...ND_broschyr.pdf Agria Liv Agria Liv gir deg erstatning hvis hunden dør som følge av sykdom eller ulykke. Du kan tegne denne forsikringen etter at hunden er blitt seks uker gammel, men ikke hvis den har fylt seks år. Hunden kan være livsforsikret til den fyller ti år. Hundens livsforsikringsbeløp skal tilsvare markedsverdien, så langt det er mulig. Verdien blir avgjort ved hjelp av innkjøpspris og hundens meritter. Når hunden blir premiert og blir mer verdt, kan du kontakte oss for å øke livsforsikringsbeløpet. Du kan øke beløpet helt til hunden fyller seks år. Agria Ulykke Liv Agria Ulykke Liv gir erstatning hvis hunden dør som følge av en ulykke. Du kan tegne denne forsikringen når hunden er blitt seks uker gammel, men ikke hvis den har fylt sju år. Hunden kan være livsforsikret til den fyller ti år. Så ja, forutsatt at hunden ikke har fylt 10 år, og du har en av disse forsikringene på den, skal du få utbetalt livsforsikringen, som skal tilsvare markedsverdi på hunden.
Gjest yojo Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Ja, det er utrolig, utrolig trist. Gikk heldigvis fort så hun led ikke.. Rart det, men hunden vår var en "lillesøster" Hun var bare 2 år, og har livsforsikring på henne i Agria, hun er da forsikret med den summen jeg kjøpte henne for, altså 12000. Jeg vil veldig gjerne ha ny fortest mulig. urtolig tomt og stille uten henne
NoAngel Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 min hund skal bli pappa om et par dager du får kjøpe en av hans mine dyr er fullverdige familie medlemmer det er forferdelig å miste noen av dem hva slags rase var hun?
Gjest yojo Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Det var en liten en, chihuahua Men hun var verdens fineste, veldig tillitsfull, sosial og barnevennelig
NoAngel Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 jeg håper du finner en hund du kan bli like glad i som du var i henne. selv om det kan virke vanskelig nå de gir så mye glede de små firbente
Gjest mil Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Ja, det er utrolig, utrolig trist. Gikk heldigvis fort så hun led ikke.. Rart det, men hunden vår var en "lillesøster" Hun var bare 2 år, og har livsforsikring på henne i Agria, hun er da forsikret med den summen jeg kjøpte henne for, altså 12000. Jeg vil veldig gjerne ha ny fortest mulig. urtolig tomt og stille uten henne Det er grusomt å miste et familiemedlem. Jeg mistet selv en to og et halvt år gammel hund i akutt sykdom tidligere i år, gjorde ikke stort annet enn å gråte resten av den dagen - og for øvrig store deler av resten av uka. Det er bra det er begynt å bli litt mer forståelse for at en hund også er et familiemedlem, så man opplever litt forståelse for sorgreaksjonen. Da fikk vi for øvrig mer igjen enn avtalt livsforsikringssum, trolig pga at hunden var blitt champion, men vi hadde ikke bedt om økt beløp, så det var jo en positiv overraskelse. Vi hadde også Agria. Håper du finner deg et nytt familiemedlem, men husk: Ikke ta det første og beste bare for å få en slags erstatning så fort som mulig. Nå må du begynne helt på nytt med å se på linjer og kull, finne en god oppdretter som sosialiserer og vaksinerer hundene riktig, og friske foreldredyr. Du ønsker jo ikke å miste neste hund i sykdom 2-3 år gammel bare fordi du ikke sjekket ut linjene godt nok... Kanskje har du en nabohund du kan få passe litt og gå litt turer med for å korte ned ventetiden?
Gjest yojo Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 (endret) Har en venninne som har hund som jeg kan få låne så mye jeg vil Leter godt rundt for å finne en som er "bra nok" Nå er det styr med forsikring, men satser på at det går av seg selv. Takk for omtanken, veldig hyggelig Er det noen som vet om jeg må ha politianmeldt føreren i forhold til forsikring? Har hverken navn, bilnr eller noe på han.. Var jo i sjokk, tenkte ikke over det i det hele tatt Endret 28. desember 2009 av isse
Gjest mil Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Er det noen som vet om jeg må ha politianmeldt føreren i forhold til forsikring? Det tror jeg ikke, men jeg regner med du må ha attest fra veterinær el.l. på at hunden er død som følge av ulykke. Slik at forsikringsselskapet har bevis på at du ikke bare har solgt hunden. Men nå har vi jo et par hverdager, det er nok lurt å snakke med forsikringsselskapet så fort som mulig. Gå inn på agria.no, og "Kontakt oss", så kan du sende mail eller ringe for å få hjelp. For øvrig kan du vel politianmelde, selv om du ikke har noen å anmelde? Hvis ulykken skyldtes bilførers uaktsomhet, og ikke din egen, ville jeg anmeldt bare for å ha det gjort. Har ingen tro på det norske politi når det gjelder dyresaker, men greit å få saken ned i papirene.
Troyamin Skrevet 28. desember 2009 #11 Skrevet 28. desember 2009 Er det noen som vet om jeg må ha politianmeldt føreren i forhold til forsikring? Har hverken navn, bilnr eller noe på han.. Var jo i sjokk, tenkte ikke over det i det hele tatt Da min søsters chi ble påkjørt fikk hun høre av politiet at de ikke kunne gjøre noe. Eneste bilfører kan "tas" på er dersom h*n ikke stopper og sjekker hvordan hunden har det. Dette er hvis hunden gikk løs i båndtvangsperioden. Kjører man derimot på en katt, er man erstatningsansvarlig... Dette var også en uttalelse fra politiet.
Maxi Skrevet 28. desember 2009 #12 Skrevet 28. desember 2009 Så trist dette var da. Jeg opplevde akkurat det samme for 4 år siden så jeg vet hvordan det føles. Var du hos dyrlege med hunden etterpå? Jeg vet ikke om det er et krav, men jeg var det og måtte da få dyrlegen til å skrive dødsattest på hunden. I tilegg måtte jeg gå til politiet å anmelde påkjørselen og sende inn en kopi på den. Og ja, jeg fikk igjen på livsforsikringen.
Gjest yojo Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 Sjåføren stoppet, men hunden var jo død, så var ikke mye å gjøre. Han unnskylte seg jo selvfølgelig, og jeg spurte hverken etter navn, nr eller tok bilnr. Kan dette være et problem i forhold til forsikring da? Ja, jeg var hos dyrelegen, slik at veterinæren kunne skrive dødsattest, og for å sende hunden til kremering.
Maxi Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 Såføren som kjørte på min hund stoppet ikke så jeg vet ikke hvem det var. Skrev bare det i anmeldelsen også så det var ikke noe problem.
Troyamin Skrevet 28. desember 2009 #15 Skrevet 28. desember 2009 Sjåføren stoppet, men hunden var jo død, så var ikke mye å gjøre. Han unnskylte seg jo selvfølgelig, og jeg spurte hverken etter navn, nr eller tok bilnr. Kan dette være et problem i forhold til forsikring da? Ja, jeg var hos dyrelegen, slik at veterinæren kunne skrive dødsattest, og for å sende hunden til kremering. Det skal ikke være noe problem i forhold til forsikringen. Hadde du din hund i bånd, så er det faktisk sjåføren som må erstatte hunden. Har til og med blitt fortalt (igjen av politi) at dersom hunden er i fleksi eller langline, så er den i bånd. Ergo er den under kontroll av eieren. Og dersom man da kjører på hunden, må man erstatte tapet. Uansett så tror jeg neppe forsikringen krangler med deg Er bare så trist på dine vegne som har mistet hunden din. Spesielt nå som det er jul og alt skal være hyggelig...
Gjest yojo Skrevet 28. desember 2009 #16 Skrevet 28. desember 2009 Er jo bare det at hun ikke gikk i bånd......
Maxi Skrevet 28. desember 2009 #17 Skrevet 28. desember 2009 Er jo bare det at hun ikke gikk i bånd...... Min hund gikk heller ikke i bånd. men var ikke noe problem det.
Gjest yojo Skrevet 28. desember 2009 #18 Skrevet 28. desember 2009 Min hund gikk heller ikke i bånd. men var ikke noe problem det. Godt å høre.. Synes det er veldig leit at det skjedde når hun ikke hadde bånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå