Idnar Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Fikk noe juleservise til jul, og lurer på om det blir ødelagt hvis jeg vasker det i oppvaskemaskin. Det er gullkant på og serviset er av den "billige sorten". Det står ingen steder om det kan vaskes i oppvskemaskin, eller ei.. Noen som vet? Jeg har ikke lyst å ha serviset hvis jeg må vske opp for hånd! Selv om det var veldig fint..
Gjest Eurodice Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Fikk noe juleservise til jul, og lurer på om det blir ødelagt hvis jeg vasker det i oppvaskemaskin. Det er gullkant på og serviset er av den "billige sorten". Det står ingen steder om det kan vaskes i oppvskemaskin, eller ei.. Noen som vet? Jeg har ikke lyst å ha serviset hvis jeg må vske opp for hånd! Selv om det var veldig fint.. Hva er så ille med å vaske opp for hånd? Du fikk vel ikke så mye at det tar timer å vaske det. Det er nok fare for at gullkanten kan forsvinne hvis du vasker serviset i oppvaskmaskinen.
Idnar Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2009 Nei, kan fint vaske opp for hånd. Men å skulle ta oppvasken for hånd etter julemiddag til 10 personer er ikke noe jeg gleder meg til! Latskapen lenge leve!
kamela Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Test en tallerken og se om det går bra!
Draum Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Tipper hun tenker på å bytte det, og da kan man jo ikke akkurat teste en tallerken.
Idnar Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2009 Jeg vurderte å bytte hele greien, men har bestemt meg for å beholde det! Har vasket det i oppvaskemaskin, og det gikk fint. Vet at etter mange vask blir gullmønsteret svakere, men det er ikke så ofte man bruker juleservise, så det skal gå greit! Og jeg har innsett at det går greit å vsake opp for hånd, bare det ikke skjer så ofte! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå