Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Hva synes du om å bytte gaver man ikke liker? Er det greit? Nå mener jeg kun gaver man ikke liker eller ikke vil ha, og ikke gaver man alt har.
kim_84 Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Det er vel en grunn til at de tar med byttelapp Er vel bedre for deg å ha noe du liker også?
Kosemose Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Jeg må si jeg HÅPER folk bytter gavene jeg gir hvis de ikke faller i smak. Heller det enn at de legges i en skuff.
Julebrus Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Jeg synes helt det er helt greit å bytte gaver hvis man får noe man ikke liker og ikke kommer til å bruke. Da er det bedre å bytte det til noe man vil ha nytte av.
MarianneE Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 (endret) Jeg synes helt det er helt greit å bytte gaver hvis man får noe man ikke liker og ikke kommer til å bruke. Da er det bedre å bytte det til noe man vil ha nytte av. Endret 28. desember 2009 av MarianneE
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Jeg må si jeg HÅPER folk bytter gavene jeg gir hvis de ikke faller i smak. Heller det enn at de legges i en skuff.
Harlekin Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Ja, for all del, bytt, men jeg vil helst ikke vite om det ... jeg er en person som lett blir lei meg (for lett, jeg er klar over det selv). Men, hvis alternativet er at gaven ikke blir brukt og står og støver bort i en krok (eller enda verre, kastet), så skal man selvfølgelig bytte den!
mysan Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Alltid lurt å legge ved byttelapp når man gir bort gaver, dersom man ikke vet at personen ønsker seg akkurat den tingen... faren er forøvrig alltid tilstede for at mottakeren har fått det samme av noen andre også, så... byttelapp er en fin ting, og det er ikke noe å være lei seg for hvis noen bytter gaven. Man vil jo at de skal bli fornøyd?
Harlekin Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Alltid lurt å legge ved byttelapp når man gir bort gaver, dersom man ikke vet at personen ønsker seg akkurat den tingen... faren er forøvrig alltid tilstede for at mottakeren har fått det samme av noen andre også, så... byttelapp er en fin ting, og det er ikke noe å være lei seg for hvis noen bytter gaven. Man vil jo at de skal bli fornøyd? Jo, jeg vil at de skal bli fornøyd, men jeg blir lei meg fordi de ikke liker det jeg har valgt ut. Jeg sa ikke at det var rasjonelt
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Jeg synes bytting av gaver er en uting, om det ikke er enten fordi et plagg e.l. ikke passer, eller man har to like av feks en bok. Eller om giveren spesifikt sier det er greit, da. Jeg for min del har aldri fått pakke med byttelapp inni, er det vanlig? Det er jo forsåvidt en grei måte å signalisere at det er greit å bytte. Jeg er nok strengere mot meg selv enn mot andre, jeg kunne ikke drømt om å bytte noe andre har brukt tid og ettertanke på å gi meg. Hvis noen byttet noe de fikk av meg ville jeg ikke gjort noe stort nummer av det, men kanskje tenkt mitt og lagt mindre omtanke i gaven neste år. Dere som er ivrige byttere, er det vanlig å fortelle giveren at man har byttet gaven?
aline Skrevet 28. desember 2009 #11 Skrevet 28. desember 2009 Jeg foretrekker også at ting byttes om de ikke falt i smak, og tar meg ikke nær av det. Eller, det kommer nok LITT an på... hadde jeg brukt laaaaang tid på å finne en gave jeg trodde var perfekt til f.eks kjæresten eller noe slikt, og vedkommende byttet, så kunne jeg nok blitt litt sår... men jeg ville likevel at han skulle byttet, fordi det viktigste dog er at mottakeren får noe han/hun har lyst på.
Harlekin Skrevet 28. desember 2009 #12 Skrevet 28. desember 2009 Jeg foretrekker også at ting byttes om de ikke falt i smak, og tar meg ikke nær av det. Eller, det kommer nok LITT an på... hadde jeg brukt laaaaang tid på å finne en gave jeg trodde var perfekt til f.eks kjæresten eller noe slikt, og vedkommende byttet, så kunne jeg nok blitt litt sår... men jeg ville likevel at han skulle byttet, fordi det viktigste dog er at mottakeren får noe han/hun har lyst på. Ikke være så rasjonell da, Aline ...
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 Jeg må si jeg HÅPER folk bytter gavene jeg gir hvis de ikke faller i smak. Heller det enn at de legges i en skuff. Veldig enig!
aline Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 Ikke være så rasjonell da, Aline ... hehehe.. alltid rasjonell min kjære Harlekin! *humrer*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå