Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kona og jeg dro på tur til Dubai i mai 2009 etter at vi fant et godt Lufthansa tilbud. Nå har jeg endelig klart å ferdigstille reisebrevet og jeg har lagt det ut sammen med bilder, videoer og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm . Jeg har også laget et Dubai Google kart som viser hvor noen av attraksjonen ligger og du finner kartet på http://gardkarlsen.com/Dubai_Google_map.htm . Ta kontakt dersom du har spørsmål eller kommentarer ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Kona og jeg dro på tur til Dubai i mai 2009 etter at vi fant et godt Lufthansa tilbud. Nå har jeg endelig klart å ferdigstille reisebrevet og jeg har lagt det ut sammen med bilder, videoer og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm . Jeg har også laget et Dubai Google kart som viser hvor noen av attraksjonen ligger og du finner kartet på http://gardkarlsen.com/Dubai_Google_map.htm . Ta kontakt dersom du har spørsmål eller kommentarer ;-)

Går det an å finne steder og sole seg på der nede eller? Er jo et muslimsk land der vi damer kanskje helst ikke bør vifte med godsakene...:fnise:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ute i ørkenen i Sharjah finner en en zoologisk hage. Den ligger langt utfor alfarvei og nesten umulig å finne. (En finner den ved å følge motorveien utfor Sharjah Airport østover. Det vil si at en skal ha flyplassen på venstre side). Anbefaler alle på det sterkeste å oppsøke denne. Den er uten tvil den beste zoo jeg noen gang ha besøkt. Respekt for dyrene som er der, og en glimrende presentasjon av dyrelivet i Arabia.

Skrevet

Hvordan reagerer de i kontrollen på flyplassen dersom man har stempel fra Israel i passet?

Og hvordan er prisnivået?

Skrevet
Går det an å finne steder og sole seg på der nede eller? Er jo et muslimsk land der vi damer kanskje helst ikke bør vifte med godsakene...:fnise:

Hotellene på Jumeirah har strender som ser ut til å være reservert for hotellets gjester og jeg tror det går fint å sole seg i bikini. Men topless soling er nok helt utelukket og en bør også være anstendig kledd når en beveger seg rundt i byen.

Skrevet
Ute i ørkenen i Sharjah finner en en zoologisk hage. Den ligger langt utfor alfarvei og nesten umulig å finne. (En finner den ved å følge motorveien utfor Sharjah Airport østover. Det vil si at en skal ha flyplassen på venstre side). Anbefaler alle på det sterkeste å oppsøke denne. Den er uten tvil den beste zoo jeg noen gang ha besøkt. Respekt for dyrene som er der, og en glimrende presentasjon av dyrelivet i Arabia.

Glimrende! Tusen takk for tipset, skulle akkurat til å spør om muligheten til å besøke en slik park.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det finnes både offentlige og private strender å sole seg på. Meget bra strender med mulighet for både å få seg noe å spise og drikke. Samt anstendige toalett. Damene må selvfølgelig beholde bikinitoppen på. Husk og at det er noen strender som har egne dager der kun kvinner og barn har adgang.

Skrevet
Hotellene på Jumeirah har strender som ser ut til å være reservert for hotellets gjester og jeg tror det går fint å sole seg i bikini. Men topless soling er nok helt utelukket og en bør også være anstendig kledd når en beveger seg rundt i byen.

Kan du beskrive anstendig kledd? For eksempel en fin bukse, og en fin topp? Kjoler ned forbi knærne, uten for stor utringning? Eller bør ikke kvinner gå i jeans for eksempel? Trenger kanskje ikke å spør om hotpants en gang.. Men vanlig shorts eller skjørt?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Glimrende! Tusen takk for tipset, skulle akkurat til å spør om muligheten til å besøke en slik park.

Bare ha i mente at dette er IKKE Dubai Zoo jeg snakker om. Dubai Zoo er vel den værste zoo jeg noen gang har besøkt. Husker dessverre ikke navnet på zoo'en i Sharjah.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Kan du beskrive anstendig kledd? For eksempel en fin bukse, og en fin topp? Kjoler ned forbi knærne, uten for stor utringning? Eller bør ikke kvinner gå i jeans for eksempel? Trenger kanskje ikke å spør om hotpants en gang.. Men vanlig shorts eller skjørt?

Vel, russiske kvinner kler seg som, ha meg unnskyldt, horer i Dubai. Så du kommer unna med mye, men ren folkeskikk tilsier at en respekterer verten. En fin sommerkjole fungerer som bare nøkken den.

Skrevet
Bare ha i mente at dette er IKKE Dubai Zoo jeg snakker om. Dubai Zoo er vel den værste zoo jeg noen gang har besøkt. Husker dessverre ikke navnet på zoo'en i Sharjah.

Nei, den er det andre som også har kommet med dårlige erfaringer i fra, så den har jeg ikke lyst til å besøke.. Blant annet sure og traurige dyr, mye bråk og leven, dårlig tilpasset dyrehold i forhold til stress og besøk fra folkemengden har jeg fått høre? Derfor jeg ble glad for tipset om en annen og myye bedre zoo :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kudos til Gard for meget bra reiserapporter.

Skrevet
Vel, russiske kvinner kler seg som, ha meg unnskyldt, horer i Dubai. Så du kommer unna med mye, men ren folkeskikk tilsier at en respekterer verten. En fin sommerkjole fungerer som bare nøkken den.

Oi såpass, hvorfor det egentlig, hvorfor tar russiske kvinner seg slike friheter der nede?

Skrevet
Hvordan reagerer de i kontrollen på flyplassen dersom man har stempel fra Israel i passet?

Og hvordan er prisnivået?

Jeg kjenner ikke til hvordan de reagerer angående stempel fra pass.

Når det gjelder prisnivå...kjøpesentrene i Dubai er enorme og de har enormt utvalg. Men jeg synes ikke prisene var så fantastiske men nå har ikke jeg "svart belte i shopping" :-) Men vi shoppet veldig lite denne gangen.

Mat er billig når en går på lokale restauranter. Men dersom en vil ha litt vin til maten så må man gå på hotellrestauranter og da er prisene høyere. Jeg har gitt noen eksempler i reisebrevet.

Skrevet

Jeg har også lagt merke til at russere har en litt annen klesstil og jeg så noen eksempler på dette. Det er også en del prostitusjon i Dubai (selv om jeg antar at det er strengt forbudt) og hotellet som vi bodde på i 2002 var rene bordellet på kveldstid. Og da var det veldig mange lettkledde Østeuropeiske damer der.

Skrevet

Jeg fan forresten denne videoen som viser utsikten fra verdens høyeste bygning Burj Dubai:

Skrevet

Israelsk stempel i passet vil føre til at du nektes innreise og settes på første fly tilbake.

Skrevet

Så spennende! Jeg har skummet gjennom lesebrevet ditt og du har mange interessante fakta og tanker rundt det å besøke Dubai for en nordmann. Samboeren min og jeg har tenkt oss dit om ikke så lenge. Heldigvis har vi bekjente som bor der som vi kan bo hos og som kan guide oss rundt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...