Sort Pastill Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Vi er en vennegjeng på fem par, som har tenkt til å ta en storbyferie (weekend) i løpet av våren (helst tidlig vår/sen vinter). Vi har sett litt på Milano og Amsterdam, men trenger flere forslag. Vi må dra til et sted med noe for enhver smak; vi har gutter som liker å ta en pubrunde, jenter som liker shopping, noe kulturinteressert, litt sightseeinginteresse, gjerne mulighet for å se en forestilling/konsert av noe slag, viktig med god mat og mye interessant å gjøre/se. London tror jeg kanskje er uaktuelt, for så mange har vært der før. Kom med deres beste tips:D
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Dublin er bra på publiv og kultur.
Alladin Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Da vil jeg anbefale New York. Masse gøy å se på, bra butikker, fantastisk koselige pub'er. Har vert der to ganger i de siste årene. Blir aldri lei den plassen. Trenger ikke å bli så dyrt heller på den tiden av året. Sist vi reiste var vi der fra onsdag til søndag. Går kjempe bra selv om flyreisen er litt lang.
ToveM Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Dublin er nevnt her, der har vi vært som vennegjeng på 8 pers. Iår var vi med samme gjeng i Lisboa. Begge steder kan anbefales på det varmeste
Gjest Peon Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Nice. Veldig hyggelig middelhavsby. God mat, utsøkt vin, gode shoppingmuligheter, yrende folkeliv, masse hyggelige kafeer og spisesteder, flott strand og strandpromenade, koselig gamleby etc. etc. Ta gjerne toget en avstikker til Monaco og titt på lukuslivet der.
MissStiles Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Både London og New York er to storbyer jeg vil anbefale. Masse å se av severdigheter. Shopping. Musikaler.
^^Belle^^ Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Barcelona. Utrolig bra uteliv, mye shopping og veldig mye sightseeing.
mowgli Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 New York hadde vært mitt førstevalg! Amsterdam er min favoritt nr 2! Lisboa er bra! Krakow kan by på det meste til en slikk og ingenting :o)
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Jeg er veldig glad i Firenze. Ellers er Glasgow, Berlin og Stockholm veldig fine steder. (Kanskje ikke så eksotiske, men det var vel ikke et krav?)Sevilla er en flott by som ikke så mange reiser til. Ellers kunne jeg godt tenkt med en tur til Reykjavik eller Moskva.
Gjest Gjest_Mata Hari_* Skrevet 31. desember 2009 #10 Skrevet 31. desember 2009 Paris! Denne byen har alt dere er på jakt etter-kultur, shoping og pub for gutta:) Har dere muligheten bør dere dra opp til Montmartre og besøke Moulin Rouge - god underholdning med historisk sus. Skal dere spise, anbefales latinerkvarteret. Mye god mat og drikke for en billig penge På http://www.flaneur.no kan du også finne flere gode reisetips til andre storbyer
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #11 Skrevet 31. desember 2009 Paris! Denne byen har alt dere er på jakt etter-kultur, shoping og pub for gutta:) Har dere muligheten bør dere dra opp til Montmartre og besøke Moulin Rouge - god underholdning med historisk sus. Skal dere spise, anbefales latinerkvarteret. Mye god mat og drikke for en billig penge På http://www.flaneur.no kan du også finne flere gode reisetips til andre storbyer Hvis man ønsker franks hovedstadsarroganse er dette definitivt byen og reise til.
Lady Lovelylocks Skrevet 31. desember 2009 #12 Skrevet 31. desember 2009 Jeg anbefaler Edinburgh. Den fineste byen jeg har vært i noen sinne.. Helt fantastisk. Masse shopping og pub'er.
Torine Skrevet 31. desember 2009 #13 Skrevet 31. desember 2009 Jeg syns Praha er fantastisk. Var der i fjor og der er det utrolig bra shoppingtilbud, massevis av store kjøpesenter, mange puber og kulturopplevelser.
Mermaid Blues Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 (endret) Hvis man ønsker franks hovedstadsarroganse er dette definitivt byen og reise til. Hvem er Frank, og hva har han gjort deg? Paris er trivelig Støtter også forslagene om Praha, Berlin og Amsterdam! Utover det som er nevnt er Budapest en real finingby som ikke tar livet av lommeboka Vi drar til Edinburgh, Newcastle, Glasgow samt øyhopper forhåpentligvis litt i Hebridene på vennetur i år, satser på at det blir stilig Endret 26. februar 2010 av Mermaid Blues
Gjest Gjest_reiseglad_* Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 New York er vel kanskje litt langt å reise for ei helg..? Ville definitivt reist til Barcelona!
Lizzee Skrevet 26. februar 2010 #16 Skrevet 26. februar 2010 (endret) Barcelona. Byen har alt. Restauranter, tapasbarer, barer, shopping, museum/kunst/kultur (Sagrada Familia, Gaudi/Park Guell, Picasso-museum), strand, sport (OL-anlegget og fotballstadion), dyrepark, aquarium, gamlebyen Barri Gotic, taubanen fra Port Vell opp til Montjuïc - fantastisk utsikt! (se dette reisebrevet i Aftenposten, som har mase bra tips) og drikk cava på El Xampanyet (ligger rett ved Picasso museet) Les også Barcelona for gutta og Barcelona for jentene Har vært der både med venninner, jobb, kjæreste og barn - og ALLE har trivdes og hatt nok å finne på. Endret 26. februar 2010 av Lizzee
Vindmølle Skrevet 26. februar 2010 #17 Skrevet 26. februar 2010 Hva med Berlin? Det er en kul by som har noe å by på for de fleste. Masse kultur, god shopping og massevis av pub´er og barer. Ellers er Dublin en favoritt hos meg. Jeg har bare vært der en gang, og har siden da ønsket å reise tilbake. Ellers synes jeg ikke man skal glemme København og Stockholm. Begge er kjempekoselige byer med mye forskjellig å by på. Er det kun en weekendtur så synes hvertfall jeg det ikke er noe poeng i å bruke mer tid enn nødvendig til transport. Helsinki neste storbyferie som står på planen hos oss. Har ikke vært der før, så skal være litt forsiktig med å anbefale byen, men har hørt masse positivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå