Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strøk på en eksamen nå til jul. Da skal det vel være en konteeksamen rundt februar?

Men jeg finner ingenting om konteeksamener når jeg prøver å lese på internettsidene til ntnu, og ikke finner jeg noe på studentweb.

Det eneste jeg finner er på studentweb er når jeg søker opp fagkoden så kan jeg melde meg opp til den offisielle neste eksamen som skal være i juni...

Blir litt stressa, for det er vel frister og sånt man må forholde seg til også ved oppmelding av konteeksamen..?

Help anyone?

Skrevet

Pleier å være i august (aldri sett noe fag som har det i februar)

Skrevet

August?

Det virker jo litt rart, for da kan jeg like godt ta den opp igjen på den offisielle neste eksamensdagen til dette faget som jo er i juni..

Skrevet

Jeg spurte en av foreleserne mine om dette i høst, og han sa at NTNU ikke har konteeksamner fordi det er eksamen i alle emner hvert semester. Altså at du må vente til neste ordinære eksamen er, fordi den arrangeres neste semester. Konteeksamen er visst bare dersom det ikke arrangeres ny eksamen før neste skoleår. Men jeg strøyk ikke, så jeg har ikke sjekket dette nærmere, kan jo være han misforstod meg eller ikke vet helt hva han snakker om.

Skrevet

Alle emner har ikke eksamen hvert semester. Gløs har masse konter i august.

Skrevet
Jeg spurte en av foreleserne mine om dette i høst, og han sa at NTNU ikke har konteeksamner fordi det er eksamen i alle emner hvert semester. Altså at du må vente til neste ordinære eksamen er, fordi den arrangeres neste semester. Konteeksamen er visst bare dersom det ikke arrangeres ny eksamen før neste skoleår. Men jeg strøyk ikke, så jeg har ikke sjekket dette nærmere, kan jo være han misforstod meg eller ikke vet helt hva han snakker om.

Det er mulig, jeg går på Dragvoll og gjenforteller bare det min foreleser sa til meg. Alle emnene jeg har sett på har iallefall eksamner begge semestrene, men det kan være forskjell på Dragvoll og Gløs.

Konter i August er jo for eksamener man strøk på til sommeren? Som jeg skrev så fortalte denne foreleseren at konter er for eksamner man ikke kan ta ordinært før neste skoleår, altså dersom man stryker til sommeren. Men kjenner flere på HIST som skal ta konter i mars, fordi eksamenen ikke arrangeres igjen før til neste jul

Skrevet

Jeg studerer på Dragvoll, og som jeg skrev ovenfor arrangeres det jo en ny eksamen til våren i det emnet jeg strøk i...

Veldig dumt hvis de ikke har konteeksamener da.

Trodde de hadde de litt også fordi de ikke skulle kræsje med neste semesters eksamener..

Skrevet

Det er mulig, vet som sagt ikke så mye om kontene. Men kan du ikke se på NTNUs sider om det kommer til å krasje med de andre eksamenene du skal ha til sommeren? De fleste datoene ligger ute nå. Du kan jo sende mail til studentveiledning og spørre, men tviler vel litt på om du får svar før over nyttår.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Da jeg gikk på NTNU Dragvoll for tre-fire år siden var det ulike regler for allmennvitenskaplige studier og siv.ing. Siv.ing har konteeksamen i august fordi mange må ha avlagt eksamen i fagene for å kunne fortsette (pga. regler om hengefag), men det gjelder ikke studenter på allmennvitenskaplige fag. Såvidt jeg husker hadde man bare rett til konteeksamen på Dragvoll om man hadde legeerklæring fra eksamensdagen. Mulig du kan henge deg på hvis det arrangeres konteeksamen i faget (hør med Studentservice), men mest sannsynlig må du vente på neste ordinære eksamen. Kjipt, men det er jo ikke NTNUs problem at du ligger etter i progresjonen.

Skrevet (endret)
Såvidt jeg husker hadde man bare rett til konteeksamen på Dragvoll om man hadde legeerklæring fra eksamensdagen.

:jepp: Det blir arrangert eksamen for de som har legeerklæring etter jul, men jeg tviler på at man kan "henge seg på" den; da kan jo alle som prøver - og stryker - eller de som leverer blankt, dukke opp. Jeg er ganske sikker på at fag som arrangerer to eksamener i året (høst/vår), ikke har konteeksamen. Man må nok vente til neste ordinære eksamen; trodde NTNU kun hadde konteeksamen i visse siv.ing fag.

Studenter som ikke kan møte til avsluttende eksamen på grunn av sykdom kan søke om å få fraværet godkjent som gyldig fravær. Det er et krav at fraværet er dokumentert (legeattest). Studenter som har hatt gyldig fravær, vil ha rett på utsatt eksamen hvis ordinær eksamen avholdes kun én gang i studieåret. Studenten sender søknad til Studieavdelingen som avgjør om studenten skal få innvilget gyldig fravær.

Endret av ninuska_
Gjest Lille Gumman
Skrevet

Konteeksamen er kort for kontinuasjonseksamen.

I noen emner ved NTNU, i alle fall emner som tilhører master i teknologi/siv.ing.-studiet er det avsluttende eksamen kun en gang i året. For at kandidater som ikke består eksamen skal få mulighet til å komme ajour vil det normalt bli arrangert konteeksamen i disse emnene i august hvert år (uavhengig av om den opprinnelige eksamenen ble avholdt i vår eller høst-semesteret).

Gjest Lille Gumman
Skrevet

Så svaret på spørsmålet ditt blir vel at du må ta eksamen i juni på normal måte.

Sorry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...