Gjest kml Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har en venninne, og for to-tre års siden likte jeg godt hennes selskap. Nå føler jeg det er blitt strevsomt til det at jeg unngår å treffe henne. Hun er hele tiden alvorlig, og jeg har det aldri gøy med henne. Jeg ser ingen vits i å ringe henne opp, fordi om vi møtes blir det bare vanskelig å ha noe å snakke om bl.a fordi hun er stille, og svarer kort på mine spørsmål. Ifølge henne er vi "verdes beste venner". Om hun hadde problemer hadde jeg selvfølgelig vært der for henne, men dette har vart siden 2007. Overfladiske problemer som jeg ikke ser som et problem. Hun har også alltid vært halvveis depressiv, men hun nekter å lytte når vi prater sammen og nekter å få hjelp som psykolog. Hun blir også ofte sint på meg hvis jeg ikke gir henne nok oppmerksomhet når vi møtes. Jeg har så lyst til å si til henne at hun ikke kan klage over ting som lett kan ordnes om hun faktisk gjør noe med det istedenfor å klage. For jeg er så lei av å si det samme om og om igjen ettersom hun aldri tar til seg noe. Jeg forstår at hun har dårlig selvtillit, men jeg har også stilt opp i flere år nå, og føler jeg ikke orker mer. Føler meg dårlig hver gang hun sier vi er bestevenninner fordi vi ses jo kanskje en gang hver andre måned nå, og jeg ser på henne som en venn, eller en tidligere venn. Slemt av meg og tenke slik? Noen tips om hva man kan gjøre i en sånn situasjon?
Wonders Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 ikke føl nag ved å forbedre livet ditt. Du har brukt mye tid å krefter på å holde vennskapet nyttig og innholdsrikt. Kutt henne sakte men SIKKERT ut. Ikke vær sårbar, du skal ikke klandres for å ha gitt ditt beste. Trenger ikke si noe til henne om dette, handling er bedre. Hold henne på avstand et halvt år tid. Så går det naaturlig over, uten å brenne noe broer.
Brunhilde Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Vennskap går noen ganger ut på dato, og da er det beste å gjøre som Wonders foreslår, la det dø stille og rolig ut, uten stor dramatikk.
Gjest kml Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Problemet er at vi er i samme vennegjeng. Dvs at om jeg drar ut eller holder fest feks er jeg nødt til å invitere henne.. Selv om jeg ikke vil. Hun har ofte ødelagt stemningen for meg ved å gå rundt å sture og vil "prate" med meg når jeg holder noe. Er det mye av meg å be om at jeg har det gøy når jeg holder fest?
Gjest strykebrett Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Jeg kjenner igjen typen, hadde selv en slik venninne som alltid hadde noe alvorlig som måtte snakkes om men aldri var interessert i å gjøre noe med ting. Til slutt sprakk det for meg og jeg sa det rett ut som det var, at jeg var luta lei av alle "problemene" hennes. Drt var kanskje det lureste jeg har gjort, for hun har ikke kontaktet meg siden.
Amarone Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Jeg kjenner igjen typen, hadde selv en slik venninne som alltid hadde noe alvorlig som måtte snakkes om men aldri var interessert i å gjøre noe med ting. Til slutt sprakk det for meg og jeg sa det rett ut som det var, at jeg var luta lei av alle "problemene" hennes. Drt var kanskje det lureste jeg har gjort, for hun har ikke kontaktet meg siden. Signerer. Gjorde det samme selv for en fem års tid siden, og har sjelden vært så fornøyd med en avgjørelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå