Gå til innhold

Julen er over

Fremhevede innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Da er julen heldigvis over for denne gang. folk springer rundt med dårlig samvittighet for alt de har spist, og magesår på grunn av slunken konto. Byttedagen står for døren og siste krampetrekk av handlemani står som nummer to. Men hva nå?

Nå kommer hverdagen med sine vanlige grå dager. Dager med skole og jobb. Unger som skal hentes og bringes. Familier som skilles, og noen nye dannes. Verden går i store trekk videre akkurat som før. Men i denne hverdagen, evner vi å se lyset? Klarer vi å kjenne på de små øyeblikk av glede som oppstår? For det er, på tross av hvor mørkt livet kan synes å være, i disse små gledelige stunder at vi kan hente krefter til å leve gjennom den neste grå dagen også.

Jeg håper alle kommer dit i livet sitt at de virkelig kjenner glede ved de små øyeblikk. At en nyter disse fløtekaramellene av enkeltopplevelser. For samlet så blir de store og kraftige. Samlet så skinner de kraftig nok til å lyse opp den mørkeste krok.

Gå inni det nye året uten å bekymre dere for de potensielle problemene, men gled dere heller over de små gledene. Snart kommer det noen sommerdager flyvende forbi. Ta vare på dem som dere tar vare på de som betyr noe for dere. Ikke gråt om det bare blir en fattig sommerdag. For den ene dagen var en dag vi tross alt levde. Og så lenge vi lever kan vi fremdeles oppleve glede.

Mvh

BM

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra skrevet :) Jeg trengte å høre dette akkurat nå, så takk.

Skrevet

Hm...har noen stjålet nicket ditt, brutal_mann?

Eller kan det være at personligheten er noe...spaltet?

Uansett, et bra innlegg!

Skrevet
Hm...har noen stjålet nicket ditt, brutal_mann?

Eller kan det være at personligheten er noe...spaltet?

Uansett, et bra innlegg!

Vel..innlegget er greit dersom man ser bort i fra at han måtte starte med at julen heldigvis er over. Kan man ikke se litt mer positivt på det da? Julen er heldigvis IKKE over ennå. Det er ennå flere dager hvor vi kan kose oss med god mat og nyte alle de små tingene.

Skrevet

Jeg er så glad julen er over! Barna kan tilbake i barnehage og skole, hverdagsmat på bordet, alle begynner på trening igjen. Folk LEVER i gatene igjen!

Vi har kost oss og hatt det bra, men vi er så ALEINE i alle høgtider! Ikke en sms tikker inn engang, alle er så opptatt med egen gård, egen familie, egne venner. Vi er innflyttere og blir visst aldri noe annet heller. Ingen invitasjoner, ingen å be inn.

Dagene går så tregt, vi henger forran tv og trøstespiser.

Jeg vil ha HVERDAG! Åpne butikker, folk som krangler og bråker, elsker og gråter. Jeg vil ha havregrøt og to timers trening på mandags formiddag!

Jeg har ikke dårlig samvittighet for noe som helst. Barna har fortjent alt de har fått. Vi har spist godter for en gangs skyld UTEN å tenke på helsa!

Jeg vil ha problemer å løse! Oppgaver som må gjøres. Jeg hater å sitte på pynt og leve gjennom internett fordi det ikke er noe annet å gjøre.

VELKOMMEN HVERDAG jeg ELSKER hverdager! :rødme:

Skrevet

Ja vet du hva, jeg får i blant litt hjerteklapp når jeg tenker på hvor flyktig livet er. Hvordan er nå dette sitatet... "alle dagene som gikk, ikke visste jeg at det var livet" eller noe i den duren. Det er noe med å se ting i perspektiv, lage seg bittesmå oppnåelige delmål og glede seg over dem, kjenne på at ting er greit. Det er en kunst, men tror det skal være mitt nyttårsforsett så takk for at du minnet meg på det, du brutale mann :)

Skrevet
Jeg vil ha problemer å løse! Oppgaver som må gjøres. Jeg hater å sitte på pynt og leve gjennom internett fordi det ikke er noe annet å gjøre.

Men hvorfor ikke bruke dagene på ting man ellers aldri rekker da? Spille spill sammen, lese bøker, bunkre opp en stabel filmer, lage avansert mat som tar hele dagen, rydde på loftet, osv. Man trenger jo ikke gjøre juleting i juledagene :)

Skrevet

Jeg er så enig, så enig brutal mann!

Veldig godt skrevet. :)

:klemmer:

Skrevet
Jeg er så glad julen er over! Barna kan tilbake i barnehage og skole, hverdagsmat på bordet, alle begynner på trening igjen. Folk LEVER i gatene igjen!

Vi har kost oss og hatt det bra, men vi er så ALEINE i alle høgtider! Ikke en sms tikker inn engang, alle er så opptatt med egen gård, egen familie, egne venner. Vi er innflyttere og blir visst aldri noe annet heller. Ingen invitasjoner, ingen å be inn.

Dagene går så tregt, vi henger forran tv og trøstespiser.

Jeg vil ha HVERDAG! Åpne butikker, folk som krangler og bråker, elsker og gråter. Jeg vil ha havregrøt og to timers trening på mandags formiddag!

Jeg har ikke dårlig samvittighet for noe som helst. Barna har fortjent alt de har fått. Vi har spist godter for en gangs skyld UTEN å tenke på helsa!

Det er ingen som nekter deg å spise havregrøt i jula. Jeg skjønner ikke hvorfor dere som synes julen er så grusom feirer jul? Jeg gleder meg også til å gå på jobb igjen i morgen, men man kan da nyte julen den tiden den varer. Hvis du vil spise havregrøt og trene, så spiser du havregrøt og trener. Hvem har forresten tid til to timers trening mandag formiddag? Folk flest har bare denne muligheten i julen og andre ferier.

Skrevet
Men hvorfor ikke bruke dagene på ting man ellers aldri rekker da? Spille spill sammen, lese bøker, bunkre opp en stabel filmer, lage avansert mat som tar hele dagen, rydde på loftet, osv. Man trenger jo ikke gjøre juleting i juledagene :)

Fordi når du har så godt tid som du har når du er så alene som oss, så rekker du å rydde loftet NOEN ganger.. du rekker å spille EN DEL spill. Du ser MANGE filmer. Et sted stopper det bare. :trist:

Skrevet

Huh? Den er da vel ikke over før 13.dag jul - altså den 6. januar. Og nåde den som med onde hensikter fikler med julepynten min, før det!

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Takk for flotte ord, brutal_mann! :)

Skrevet
Fordi når du har så godt tid som du har når du er så alene som oss, så rekker du å rydde loftet NOEN ganger.. du rekker å spille EN DEL spill. Du ser MANGE filmer. Et sted stopper det bare. :trist:

Man er ikke alene når man er sammen med noen.

Skrevet

Jammen det er da ikke vanlig å være sammen med naboer og venner julaften og de to-tre første juledagene. Da er de fleste sammen med den nærmeste familie. Noen har kanskje besteforeldre, tanter, onkler, kusiner og fettere de har en middag eller kaffe med. Jeg er også bare sammen med de jeg til vanlig bor sammen med, bortsett fra at vi har spist middag med nær familie og et kaffeselskap hos onkel og tante.

Og altså, det er prat om julaften, 1.dag, 2.dag og 3.dag. Fire dager. Hvorav i allefall en går med til julaften (hvis dere feirer jul). Da er det tre stille dager, en langhelg uten shopping, barnehage, skole og nabobesøk.

Skrevet
Huh? Den er da vel ikke over før 13.dag jul - altså den 6. januar. Og nåde den som med onde hensikter fikler med julepynten min, før det!

Jula her er ikke over før 20.dag jul . Altså 13 Januar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...