Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Føler alle jeg rører (av gutter jeg involverer meg med) bare går inn for å såre meg.. Til og med de jeg aldri kunne se for meg ville såret meg gjør det. Jeg vet at jeg er en kjempesnill jente som alltid vil det beste for en jeg har følelser for, men hvorfor må jeg alltid få så mye dritt tilbake? Synes det er så ufortjent.
kim_84 Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Det er ikke godt å si hvorfor du får det. Jeg hadde noe kjempesmart å si, men nå har jeg glemt det Men det kan jo være det at når dem vet at du er så snill og aldri gjør noe galt, kan det være lettere å gjøre litt som dem vil. Sett hardt mot hardt
Gjest jenta31 Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Vi har samme syndrom du og jeg. Har ikke helt forstått hva det kan være jeg heller. Har gitt opp å finne ut av det.
vidvandre Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Føler alle jeg rører (av gutter jeg involverer meg med) bare går inn for å såre meg.. Til og med de jeg aldri kunne se for meg ville såret meg gjør det. Jeg vet at jeg er en kjempesnill jente som alltid vil det beste for en jeg har følelser for, men hvorfor må jeg alltid få så mye dritt tilbake? Synes det er så ufortjent. OK, her er en klem, den er i alle fall ment positivt
LineGourmet Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Føler alle jeg rører (av gutter jeg involverer meg med) bare går inn for å såre meg.. Til og med de jeg aldri kunne se for meg ville såret meg gjør det. Jeg vet at jeg er en kjempesnill jente som alltid vil det beste for en jeg har følelser for, men hvorfor må jeg alltid få så mye dritt tilbake? Synes det er så ufortjent. Er du for snill? Det er viktig å sette grenser også. Ta vare på deg selv. Vær snill mot deg selv - ikke finn deg i dritt.
kim_84 Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Er du for snill? Det er viktig å sette grenser også. Ta vare på deg selv. Vær snill mot deg selv - ikke finn deg i dritt. enig!
Gjest ts Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Hva er galt med å være for snill mot de man liker/er glad i? Skjønner ikke hvorfor man alltid skal spille et teit spill når man er i et forhold eller holder på med en person. Hvorfor skal man være mindre snill for å få noe til å funke? Jeg skjønner ikke logikken. "Fordi det blir for kjedelig" er sikkert svaret. Er så lei av det der. Betyr det at jeg aldri kommer til å oppleve å være i et bra og lykkelig forhold, bare fordi jeg er snill?
Ellevill Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Du skal være deg selv, du skal være så snill som er naturlig for deg og du skal ikke spille noe spill. Men du skal heller ikke gjøre deg selv utydelig, du må ha dine meningers mot. Utover det, rist det av deg, gå videre! Du er sikkert ganske ung? Du har nok ikke møtt den rette enda, men må kysse en del frosker osv., vet du.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 jah... Det er vel fordi du tenner på drittsekker det.
Tante Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 Er du for snill? Det er viktig å sette grenser også. Ta vare på deg selv. Vær snill mot deg selv - ikke finn deg i dritt. Skulle akkurat til å si det samme. Kanskje det desverre rett og slett er for lett å såre deg fordi du er for snill? Og kanskje du også er en av de personene (som meg) som gjerne tar ting tyngre enn andre? Det er uansett innmari trist, så jeg vil bare si og håper du finner noen som behandler deg slik du fortjener
Gjest brutal_mann Skrevet 27. desember 2009 #11 Skrevet 27. desember 2009 Hva er galt med å være for snill mot de man liker/er glad i? Skjønner ikke hvorfor man alltid skal spille et teit spill når man er i et forhold eller holder på med en person. Hvorfor skal man være mindre snill for å få noe til å funke? Jeg skjønner ikke logikken. "Fordi det blir for kjedelig" er sikkert svaret. Er så lei av det der. Betyr det at jeg aldri kommer til å oppleve å være i et bra og lykkelig forhold, bare fordi jeg er snill? Aner ikke. Men å være snill er en uting om en vil ha et langvarig forhold. Vi snille blir rævpult så fort som mulig og byttet ut over en alv sko. Bli tøffere i trynet. Bli arrogant og nedlatende. Det hjelper merkelig nok.
LineGourmet Skrevet 27. desember 2009 #12 Skrevet 27. desember 2009 Hva er galt med å være for snill mot de man liker/er glad i? Skjønner ikke hvorfor man alltid skal spille et teit spill når man er i et forhold eller holder på med en person. Hvorfor skal man være mindre snill for å få noe til å funke? Jeg skjønner ikke logikken. "Fordi det blir for kjedelig" er sikkert svaret. Er så lei av det der. Betyr det at jeg aldri kommer til å oppleve å være i et bra og lykkelig forhold, bare fordi jeg er snill? For snill = DØRMATTE!
Tante Skrevet 27. desember 2009 #13 Skrevet 27. desember 2009 Hva er galt med å være for snill mot de man liker/er glad i? Skjønner ikke hvorfor man alltid skal spille et teit spill når man er i et forhold eller holder på med en person. Hvorfor skal man være mindre snill for å få noe til å funke? Jeg skjønner ikke logikken. Det burde absolutt ikke være sånn, men nå er det en gang slik at det er veldig lett å benytte/utnytte de som alltid er snill. Jeg er f.eks ikke i stand til å si nei, men har til slutt være nødt å heller unngå de situasjonene der jeg blir spurt om å gjøre ting jeg ikke har lyst nettopp fordi jeg ender opp med å føle meg brukt. Det handler forsåvidt ikke om forhold, men om verden generelt. Jeg skulle også inderlig ønske at man bare kunne være seg selv og slappe av. Nå har jeg imidlertid klart å finne en mann som jeg kan være 100% meg selv sammen med, så kanskje du bare må bli mer kritisk? Skjønner godt at dette er vanskelig jeg, verden er rar.
I Grosny Skrevet 27. desember 2009 #14 Skrevet 27. desember 2009 Du framstår ikke som den tøffeste jenta i klassen. Du er pr dags dato ikke kvalifisiret til å håndtere frekke, egoistiske og manipulerende menn (snakker vi om normale menn nå?). Jeg tror du bør kose en snill mann med høy moral og integritet. Slike menn finnes. Hvis du prøver deg på en vanskeligere mann, så må du bli tøffere selv for å håndtere han.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 27. desember 2009 #15 Skrevet 27. desember 2009 Det er vel også ganske stor forskjell på snill og dumsnill som enkelte er inne på her. Er man så "snill" at man på en måte ofrer seg selv oppi det hele, så bikker det fort over og du "krever" på en måte mer av andre enn de har mulighet til å gi. Et eksempel kan være at om du er sååå snill at du gjør aaaalt for en person og ofrer deg, så føler man selv at man er sååå snill at man forventer at andre skal ofre seg tilbake, og når de da ikke gjør det (noe som selvfølgelig er helt menneskelig) så tar du alt mye sterkere innover deg og du føler deg sviktet og såret over noe som egentlig ikke er ment som sårende oppførsel.. Skjønner du hvor jeg vil? Kan det være noe sånt, at du rett og slett er for snill, så snill at det bikker over til å ikke være snilt lenger, men nesten belastende? Det kan være slitsomt med noen som er så "snille" at man omtrent ikke får sjansen til å være snill og gledene selv, og det er lett å miste respekten for noen som er alt for snille. Jeg mener langt ifra at du skal være slem eller ekkel ellernoe, men det handler vel kanskje om å være snill men samtidig tenke på seg selv og ikke bli oppofrende. Det kan være en vanskeli balansegang..:s
Gjest FargeLars Skrevet 27. desember 2009 #16 Skrevet 27. desember 2009 jah... Det er vel fordi du tenner på drittsekker det. På samme måte som du åpenbart bare tenner på kjipe, utro kjærringer (siden det bare er de du velger mener jeg)?
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 27. desember 2009 #17 Skrevet 27. desember 2009 (endret) Kjære TS - jeg har opplevd det samme de siste årene. Jeg jobber nå, etter ett år som singel, med å være tøffere i trynet, sette grenser, men samtidig være avslappet og... kul. Det fungerer faktisk, og jeg har aldri følt meg mer avslappet og trygg på meg selv før! Det blir litt flørting her og der, men jeg bryr meg ikke akkurat nå om å finne en partner. Jeg er bare tjue år. Det at jeg ryddet opp i mesteparten av mine problemer ved hjelp av en psykolog, hjalp veldig også. Endret 27. desember 2009 av sunglasses
Gjest Gjest_Julia_* Skrevet 28. desember 2009 #18 Skrevet 28. desember 2009 Det er selvølgelig ikke noe problem å være snill eller for snill osv. Det er bare hvem du er det mot i tilfelle? For snille, oppofrende og "brukbare" mennesker tiltrekker seg gjerne utnyttende og "brukende" mennesker. Selvfølgelig er ikke alt DIN skyld, men du har en gyllen mulighet til å forandre på ting( altså slippe å bli brukt, skuffet, utnyttet osv..) hvis du bare retter den gode energien din mot de mer gode folka;-) Prøv å les og kjenne menneskene litt bedre før du gir alt av deg selv. Og lær deg at du fortjener det samme som du gir andre. Ferdig med det :-)
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 29. desember 2009 #19 Skrevet 29. desember 2009 Det er selvølgelig ikke noe problem å være snill eller for snill osv. Det er bare hvem du er det mot i tilfelle? For snille, oppofrende og "brukbare" mennesker tiltrekker seg gjerne utnyttende og "brukende" mennesker. Selvfølgelig er ikke alt DIN skyld, men du har en gyllen mulighet til å forandre på ting( altså slippe å bli brukt, skuffet, utnyttet osv..) hvis du bare retter den gode energien din mot de mer gode folka;-) Prøv å les og kjenne menneskene litt bedre før du gir alt av deg selv. Og lær deg at du fortjener det samme som du gir andre. Ferdig med det :-) Å, gid det var så enkelt. Blant disse "onde" menneskene finnes det gjerne meget gode manipulatører som kan få deg til å tro all verdens ting. Når du først innser hva som foregår, er det kanskje for seint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå