Gjest Pyntedama Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Heihei! Jeg har lagt fransk manikyr med god hjelp av sjablonger til tuppene i noen år, og var lenge på leting etter en hvit lakk som holdt en stund, de jeg brukte først flasset etter et par timer, muligens fordi lakken på tuppen måtte være tykk for å bli ordentlig hvit? Uansett, jeg fant ihvertfall Maybelline's "Forever Strong Professional +Iron" for 1 år siden, som jeg synes holder ganske bra, ihvertfall best til nå! Lurer likevel på om det er noen andre som kan anbefale en hvit til fransk manikyr? Har lest om O.P.I bl.a! Tenkte ihvertfall å prøve O.P.I's top coat, da jeg har lest om denne, og at den skal være meget holdbar, er det noen som har erfaringer og vil dele evt.? Har heller aldri brukt såkalt "base coat", er dette viktig? Neglene mine er rene/fettfrie før lakkering, og har alltid trodd at det viktigste for å få neglelakken til å sitte var dette + en bra "top coat"..?! Ellers bruker jeg relativt lite neglelakk, og synes det er like greit å kjøpe små flasker, da jeg bruker sjeldent og fordi jeg har inntrykk av at lakken i store flasker ofte blir seig/tjukk når man er halvveis nedi.. kanskje ikke så rart når korken har vært av-og-på en del ganger og luft har kommet til! Bruker Depend sine mini-flasker til tærne, da all slags lakk holder på dem, og de finnes i utrolig mange farger.. Dessverre holder de ikke på fingerneglene mine. Så tips mottas med takk!! Både til base coat og top coat, samt hvit lakk til fransk manikyr, men gjerne også til neglelakk generelt PS: Og god jul til dere alle sammen, forresten!!
Tequila!! Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 TL Design har et minikit til fransk manikyr der det følger med både basecoat og topcoat. Disse neglelakkene sitter veldig godt, og har blitt "best i test" flere ganger. Dette settet koster ca 200,- for 4 flasker. Hvis du har broblemer med ar neglelakken blir for tykk kan du blande den ut med litt neglelakkfjerner. Jeg synes ihvertfall TL Design er langt bedre enn O.P.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå