Gå til innhold

Hvor lang tid tar det!?

Anbefalte innlegg

Gjest januar brud
Skrevet

Nå er jeg hjemme på østlandet i julen og må sende min forlovers og mitt utfylte skjema til min forlovede på vestlandet. han må fylle ut "sine" skjemaer før han sender det videre til skattekontor.

Så det kommer vel fram til skattekontoret om en uke.....!!!!! (hvis vi er heldige... pga helligdager osv..!)

og vi gifter oss 23. jan!!!!!!!!!!!!

hvor lang tid tar det før prøvingen er gyldig og vi får bekreftelse tilsendt???

Blir helt stressa her!!!!

Jeg kan ikke tro at jeg ikke har fått dette til før! og jeg er LIVREDD for at 23 jan kommer og vi ikke kan gifte oss den dagen fordi PAPIRENE ikke er i orden!!!!!!!! med alle gjester og alt!!!!!

Hadde vært kjempeglad hvis noen visste hva jeg bør regne med her!!!!!

Hilsen frustrert, flau og pinlig stresset brud....!!!! :tristbla::sjenert:

Skrevet

"Selv om skattekontoret har som målsetting å sende prøvingsattest innen 14 dager etter mottak av egenerklæringer og evt. andre nødvendige dokument, så bør man for sin egen del sørge for at prøvingsattest er utstedt før man bestiller tid for vielse. Det vil jo alltid være en mulighet for at det kan være mangler i den innsendte dokumentasjon. Prøvingsattesten er gyldig i 4 måneder så man skulle normalt ha bra med tid på seg. Ferieavvikling gjør at det kan bli vanskelig for skattekontorene å holde 14-dagersfristen gjennom sommeren. Planlagt vigselsdato bør påføres egenerklæringen."

Fra skatteetaten sine sider. Jeg tror det betyr at de kan gjøre det iløpet av 14 dager, men det hjelper helt sikkert å skrive vigselsdato på papirene, samt ringe å presse litt på! Det går nok bra!

Lykke til iallefall! :klem:

Gjest Hegejenta
Skrevet

Selv om det helt sikkert kommer til å gå bra så må jeg jo si at du burde ha tenkt på dette litt tidligere...

Sånn for å unngå den stress-panikken som du tydelig har for akkurat dette.

Iallfall når en slik prøving av papirene er gyldige i 4 mnd.

Men krysser helt klart fingrene for at det går bra!

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Ja, det er vel litt sent ute :sjenert:

Men tusen takk for svar:)

Da satser jeg på å sende det så fort som mulig og purre og ringe så mye jeg kan;)

Håper alt går bra...:)

Skrevet

våre papirer ble ferdige på under 2 uker. vi leverte på liknings kontoret, måtte få et ark i retur, så sende det inn igjen.. likevel tok det under 2 uker :)

men jeg ringte å sa at det hastet :)

om du ringer, forklarer saken og er snill og grei hjelper de deg nok :D

lykke til!

(om 12 timer er jeg fru!!)

Gjest Southern Star utlogget, til NoAn
Skrevet
våre papirer ble ferdige på under 2 uker. vi leverte på liknings kontoret, måtte få et ark i retur, så sende det inn igjen.. likevel tok det under 2 uker :)

men jeg ringte å sa at det hastet :)

om du ringer, forklarer saken og er snill og grei hjelper de deg nok :D

lykke til!

(om 12 timer er jeg fru!!)

NoAngel, gratulerer så mye med bryllupet ditt som er i morgen, jeg kommer meg ikke inn på guiden nå, og jeg vil så gjerne gratulere deg. Får ikke skrivd i dagboka di som gjest, og jeg tør ikke å starte ny snikksnatt tråd, håper du ser dette :fnise:

Du kommer til å bli en fantastisk kone, det er jeg helt sikker på, du har ingenting å frykte!

:klem:

Skrevet

det er noe veldig galt her! alt er bare hvitt... merkelig!!

men tusen takk!!

litt skummelt er det jo da!

jeg blir her litt til, håper kg er i orden igjen snart og at du får kommet deg inn i boka mi !!

Skrevet
det er noe veldig galt her! alt er bare hvitt... merkelig!!

men tusen takk!!

litt skummelt er det jo da!

jeg blir her litt til, håper kg er i orden igjen snart og at du får kommet deg inn i boka mi !!

Wæææh, nå ble alt SKIKKELIG sært, hvitt og stort og ute av perspektiv. Håper det skjerper seg!

Gjest Gjest_pastor knut_*
Skrevet
Nå er jeg hjemme på østlandet i julen og må sende min forlovers og mitt utfylte skjema til min forlovede på vestlandet. han må fylle ut "sine" skjemaer før han sender det videre til skattekontor.

Så det kommer vel fram til skattekontoret om en uke.....!!!!! (hvis vi er heldige... pga helligdager osv..!)

og vi gifter oss 23. jan!!!!!!!!!!!!

hvor lang tid tar det før prøvingen er gyldig og vi får bekreftelse tilsendt???

Blir helt stressa her!!!!

Jeg kan ikke tro at jeg ikke har fått dette til før! og jeg er LIVREDD for at 23 jan kommer og vi ikke kan gifte oss den dagen fordi PAPIRENE ikke er i orden!!!!!!!! med alle gjester og alt!!!!!

Hadde vært kjempeglad hvis noen visste hva jeg bør regne med her!!!!!

Hilsen frustrert, flau og pinlig stresset brud....!!!! :tristbla::sjenert:

Hei.

Det er så forskjellig fra kontor til kontor hvor lang tid dette tar. Noen ganger kommer papirene raskt, andre ganger seinere. Det positive er jo at dere gifter dere i en måned som ikke er høysesong for viesler. Så da går det kanskje raskt.

Uansett. Lykke til. Jeg tror det går greit.

Skrevet

Jeg hadde fått mild panikk.

Tror jeg ville gått ned og levert dem, ikke sendt dem. Og presisert at det hastet.

Da vi giftet oss rotet de bort papirene våre, så vi måtte sende dem to ganger. Og presten ville helst ha dem en uke før vielsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...