Gå til innhold

Da barna skulle sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste har vel hørt at barna ikke har turt å sove en eller annen gang fordi det kanskje var et monster i skapet eller under senga.

Så ser dere bare "gå og legg deg, det finnes ikke monstre".

Hvorfor lyver dere for barna deres? Bør ikke barna få høre sanheten? Det finnes faktisk monstre. De er mest sansynlig ikke under barnas seng, men de finnes, de går rundt blant oss og gjør onde handlinger mot andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen monstre under senga, bare på senga.

Skrevet
De fleste har vel hørt at barna ikke har turt å sove en eller annen gang fordi det kanskje var et monster i skapet eller under senga.

Så ser dere bare "gå og legg deg, det finnes ikke monstre".

Hvorfor lyver dere for barna deres? Bør ikke barna få høre sanheten? Det finnes faktisk monstre. De er mest sansynlig ikke under barnas seng, men de finnes, de går rundt blant oss og gjør onde handlinger mot andre.

Det finnes "monstre" ja, men det er jo ikke den typen "monstre" barn tenker på når de ikke tør og sove fordi det er et monster i skapet eller under senga. Men den type monstre trenger ikke barn å høre om når de er liten...De finner fort nok ut av akkurat det etterhvert som de blir eldre, som f eks "lokkemenn".

Men monstre som man hører om i eventyr, nei de finnes ikke :)

Skrevet

"MAMMA!!!! Jeg er redd, jeg får ikke sove, monstrene er der!"

"Sååååså lille venn, Pedo Per står nede på hjørnet sitt og jakter på de barna som er så dumme at de ikke er hjemme i sengen sin enda. Og lenger nede i gata går Ville Villy og voldtar en stakkars jente på vei hjem fra kafebesøk. Men hun er heldig, for på en annen kant av byen går nemlig Morder Morten løs etter perm fra fengslet der han er fordi han knivstakk og drepte sin kone. Han har funnet seg et annet offer, så han er også opptatt nå. Hyyyyysh, sove godt nå jenta mi. En dag skal du også måtte forsvare deg og dine mot disse menneskene"

Ja, jeg syns jeg hører det allerede!

Skrevet

For å betrygge barna slik at de slipper å være våkne om nettene og være skremt og redd for monstre under senga. Derfor.

Skrevet

Det har dukket opp en hel del artige tråder startet av gjester i jula synes jeg!

:popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...