Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kamerat som for nesten 1 år siden møtte en jente på nett (visstnok ikke datingside) og som nå planlegger at de skal treffes. Så langt, så bra. Men, han har også en venninne (FB) han har holdt på med. Jeg synes det er feil av han å ha seg med sin FB når dette nye er blitt såpass "alvorlig" at de vil treffes. De har til og med snakket om mulig flytting...

Er det bare jeg som er rar, eller er dette typisk menn ? Altså, at så lenge de ikke har møtt hverandre så er de ikke kjærester og dermed er han fri til å gjøre som han vil (hans ord).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med FB antar jeg du mener fuckbuddy. Hvor gammel er han ? Kan virke som litt umodne...

Skrevet
Med FB antar jeg du mener fuckbuddy. Hvor gammel er han ? Kan virke som litt umodne...

De er alle i 30-årene, så nei, burde ikke være umodne. Det er vel egentlig derfor jeg lurer. Er det virkelig blitt så uforpliktende å date noen (må vel kunne kalle det det selv om det foregår på nettet) at man greit kan ha sex med andre ?

Skrevet

Jeg synes man bør bli enige om sånt før man begynner å date.

Hvis han ikke forteller det til dama han dater, og de har møttes regelmessig en periode, vil jeg faktisk si at det grenser mot utroskap, ja.

Det er iallfall nok til at jeg hadde droppet ham, om jeg fikk vite at han holdt på med en annen, uten å gi beskjed. Jeg hadde ikke datet en fyr med FB, heller, men det er jo en annen sak.

Skrevet

Er det bare jeg som er rar, eller er dette typisk menn ?

Ikke skjær alle menn over en kam, da.

Finnes da vitterligen kvinner som er akkurat slik du beskriver din kompis. Helt greit det.

At din kompis vil ha det slik, må han vel for all del kunne ha det?

La de nå møtes, premissene lager de selv, og funker det så gjør det det. Og ikke, neivel, så hva så? *sukk* Ikke noe du har noe med, iallefall.

Skrevet
Er det bare jeg som er rar, eller er dette typisk menn ?

Ikke skjær alle menn over en kam, da.

Finnes da vitterligen kvinner som er akkurat slik du beskriver din kompis. Helt greit det.

At din kompis vil ha det slik, må han vel for all del kunne ha det?

La de nå møtes, premissene lager de selv, og funker det så gjør det det. Og ikke, neivel, så hva så? *sukk* Ikke noe du har noe med, iallefall.

Neida, vet jeg ikke har noe med det. Ble bare nysgjerige på hvordan folk ser på dette med dating og sex med andre. Som relativt ny-singel skal jeg en gang ut på markedet igjen. Og blir jo da litt skremt, hvis dette er vanlig.

Skrevet
Jeg har en kamerat som for nesten 1 år siden møtte en jente på nett (visstnok ikke datingside) og som nå planlegger at de skal treffes. Så langt, så bra. Men, han har også en venninne (FB) han har holdt på med. Jeg synes det er feil av han å ha seg med sin FB når dette nye er blitt såpass "alvorlig" at de vil treffes. De har til og med snakket om mulig flytting...

Er det bare jeg som er rar, eller er dette typisk menn ? Altså, at så lenge de ikke har møtt hverandre så er de ikke kjærester og dermed er han fri til å gjøre som han vil (hans ord).

Han kan gjøre som han vil. Sånn jeg ser det har han ingen forpliktelser ovenfor hun han ikke har møtt ennå. Selv når de har møttes og eventuelt går inn i dating-periode kan han gjøre som han vil. Om hun aksepterer at han treffer sin FB når de er på dater'n er en helt annen sak. Alikevel vil jeg tro at han finner ut hva som er "riktig" å gjøre ettersom han har/får følelser (eller ikke) for date-dama underveis. ;)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

For meg virker det, som du skriver, som ein slags gråsone. Er de sammen, eller er de "muligens-kanskje-veitikkjeheilthvavier sammen"? Eg syns utroskap er alvorlig, men i den situasjonen der hadde eg ikkje syns det var utroskap egentlig, i og med at de aldri har møtt hverandre og bare chatta på nettet. Useriøs fyr ja, men utro, litt usikkert.

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet
For meg virker det, som du skriver, som ein slags gråsone. Er de sammen, eller er de "muligens-kanskje-veitikkjeheilthvavier sammen"? Eg syns utroskap er alvorlig, men i den situasjonen der hadde eg ikkje syns det var utroskap egentlig, i og med at de aldri har møtt hverandre og bare chatta på nettet. Useriøs fyr ja, men utro, litt usikkert.

Godt sagt. Enig med deg her. Kommer veldig an på hva de, han og date-dama, har definert seg som. Personlig hadde jeg neppe satt særlig pris på at han jeg datet hadde en FB mens vi datet. Men det er meg.

Skrevet

Hadde jeg vært en av de to jentene, og funnet ut hva han driver med, så hadde jeg blitt grusomt såret.

Skrevet
Hadde jeg vært en av de to jentene, og funnet ut hva han driver med, så hadde jeg blitt grusomt såret.

Ja kanskje du hadde blitt såret, men er ikke sikkert at disse jentene er det. For alt vi vet kan de begge være klar over hvor landet ligger, kanskje de selv driver med det samme. Denne FB'en til kompisen hennes kan jo ha flere FB'er selv og ikke være interessert i noe alvorlig. Ikke alle single vil ha et forhold.

Skrevet
Ja kanskje du hadde blitt såret, men er ikke sikkert at disse jentene er det. For alt vi vet kan de begge være klar over hvor landet ligger, kanskje de selv driver med det samme. Denne FB'en til kompisen hennes kan jo ha flere FB'er selv og ikke være interessert i noe alvorlig. Ikke alle single vil ha et forhold.

FB'en vet om date-dama, men ikke omvendt. Jeg tror kanskje at FB ønsker seg noe mer, men så lenge hun vet at han "dater" ei på nettet er han jo ærlig på det. Men kanskje litt useriøs, som det ble skrevet over.

Skrevet

Helt klart. Men da bør man være så åpen om det at man er 110% SIKKER på at alle vet og alle er enige. Som regel er det en som sitter der og er som meg.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...