Gjest ts Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Jeg fikk iPhone til jul, og da jeg tok den opp og koblet den til laderen skurdde den seg på med en gang av seg selv (ikke jeg som trykka på av/på knappen) og det viste seg at den hadde nok med strøm. Kan den har vært i bruk før? Altså blitt kjøpt, men så bytta inn igjen, for så å bi solgt igjen? Så vidt jeg vet er den bestilt gjennom telenor, så tror ikke den har vært i butikken... Slo meg ikke før nå at det kanskje var litt merkelig at den var "på" altså at jeg ikke måtte trykke på på-knappen, og at den hadde strøm. De fleste mobiler er da helt tomme for strøm når de er nye? Noen andre som opplevde dette da de kjøpte/fikk iPhone? Synes det er litt ubehagelig at noen skal ha hatt mobilen før meg...
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 De fleste mobiler har litt strøm når de slås på for første gang, men pga batteriets levetid er det alltid anbefalt at man lader mobilen en lang stund før første gang den taes i bruk for at batteriet skal holde lengst mulig! Og ja, både ipod og iphone skrur seg på om du kobler til laderen, eller kobler den til pcen.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 De fleste mobiler er da helt tomme for strøm når de er nye? Vet ikke med iphone, men andre mobiler er som regel ikke tomme for strøm. Det var slik tidligere, men ikke nå lengre.
Gjest Gjest_Lille_* Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Absolutt alle telefoner jeg noen gang har kjøpt har vært halvfulle med strøm.
Zzyzx Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Li-ion-batterier tåler mye bedre å ligge med strøm på, så derfor lades de litt fra fabrikk. Er ikke noe unormalt med det. Jeg har fått både fulle og halvfulle batterier til flere ting, deriblant mobiler, kameraer og mp3-spillere.
Gjest ts Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 oja, men daså hehe da kan jeg slappe av
aluminium Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Som nevnt lenger oppe skal lithium batterier lagres kaldt ca 40% oppladet, og derfor er de fleste mobiler og andre dingser oppladet. En annen ting er at de nye lithiumbatteriene ikke er så nøye med å lade fullstendig opp første gang. Det er faktisk en liten fordel om de blir klattladet, de varer lengre, men man må også huske på å ta en fullstendig ladesyklus innimellom. Det vil si at man lader fullt opp og lader fullstendig ut, altså til det er helt tomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå