Gå til innhold

Til mandag får jeg ellipsemaskinen!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siss_*
Skrevet

Ja, som mange andre har også jeg tenkt å gå ned i vekt i 2010. Som mange andre har jeg også forsøkt før. Som mange andre, ble det ikke vellykket.

Jeg og samboer har nå bestilt en flott crosstrainer. Vi ønsket oss en stabil og god maskin, så dette må vi bare bruke.

Hvor flink er du selv til hjemmetreningen, og hva trener du ? Jeg tenker bli enda flinkere med kostholdet, og ta 1 time på maskinen de dagene jeg ikke jogger ute.

Fortell din historie?=)

Videoannonse
Annonse
Gjest trude.lutt
Skrevet (endret)

Jeg har også en maskin hjemme, ellipse. Og den har jeg også tenkt å bruke mere i 2010 enn det jeg gjorde i 2009! Har tenkt å prøve meg på Intervalltrening. det skal være bra i forhold til å få av noen kg! Lykke til!

Endret av trude.lutt
Skrevet

Jeg har en, men bruker den desverre ikke så ofte. Kanskje det bare MÅ bli nyttår for å få det ordentlig i gang igjen? ;-)

Skrevet

Mandag: 50 min ellipse trening 20 min styrke

tirsdag: intervall løping

onsdag: 40 min ellipse 30 min styrke

torsdag: intervall løping

fredag: 1 time ellipse

lørdag: løpe/gåtur i skogen/fjellet.

Jeg har holdt på en stund da, men dette programmet passer meg fint, og er ikke for tungt :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i trimsykkel, og når jeg setter den foran TV går økta som en lek. Enda bedre; spille nintendo fra trimsykkelen! Nå for tida driver jeg bare med styrketrening hjemme, noe som også fordrer litt TV-underholdning. Jeg har ikke noe problem med å motivere meg, ser på det som underholdnings-tid framfor treningstid pga tv-tittingen.

Skrevet

Jeg har funnet ut at jogging kombinert med styrke er tingen. det gir max uttelling.

Trener tre ganger i uken: løper 1 mil hver gang og trener med frivekter (overkropp) i 20 minutter etterpå.

Jeg er i full jobb og har to små barn. Jeg har funnet ut at dette var treningsformen som ga mest uttelling og som var mest lystbetont for meg.Den er gjennomførbar og jeg slipper å bruke verdifull tid på å reise til gymmen.For meg er løpeturene mine en avkobling og meditasjon.

En bieffekt er at jeg har tatt av 18 kilo på 9 mnd :) det motiverer meg også.

Skrevet
En bieffekt er at jeg har tatt av 18 kilo på 9 mnd :) det motiverer meg også.

Wow! Gratulerer! Jeg skal prøve å få meg en joggetur minst en gang i uken jeg også, i tillegg til et annet program jeg har startet, men jeg er utrolig dårlig på jogging, blir anpusten og tørr i halsen med en gang, mens jeg ikke føler det slik når jeg trener med ellipsemaskin. Dessuten må jeg drikke utrolig mye vann, når jeg trener en halvtime med ellipsemaskinen drikker jeg ofte en og en halv liter vann, dette er vanskelig hvis det er joggetur..

Gjest Gjest_Siss_*
Skrevet

Ja dette var imponerende må jeg si La Guapa =)

Jeg har selv jogget kun 15 km per uke siden i sommer, så det er jo ikke noe å skryte av, men det er slike historier som din at det blir motiverende!!

Ellipsemaskinen er helt konge, og jeg er så glad vi har investert i dette! Om et par måneder har vi "spart inn" penger på å gå til treningssenteret, og gud så mye tid vi også sparer!

Skrevet (endret)

Jeg satt faktisk og så på ellipsemaskiner på nettet nå. Fant en jeg forelsket meg litt i (går det i det hele tatt an å si det om et treningsapparat!?), men er litt nervøs for å betale over 6000,- for et klesstativ som kommer til å ta myyye plass på hybelen min.

Jeg tror jeg kjenner meg selv godt nok til å vite hva trikset er for å klare å fortsette å trene:

1. gjøre det til en vane, og

2: tineline sin strategi

Men merker jeg er veldig flink til å bortprioritere fysisk aktivitet når det er studier og vasking og klesvask og kjæreste og... sånt.

Noen som har noen gode råd? Handler det bare om viljestyrke av stål?

Endret av Pingting
Skrevet

Heisann

Vi har nettopp fått ellipsemaskin, og vi la ut 5500 for den. Dette fordi vi ikke har tid/ork til å reise på treningsstudio, og pengene brukt på maskinen tjener vi raskt inn istedetfor å gå på gymmen! HEr bruker vi den begge hver eneste dag nå, 30 minutter! Jeg har selv eksamensperioder nå, men jeg føler meg så fresh hver gang etter jeg er ferdig at jeg liksom får ny energi til andre ting føler jeg.

Individuelt selvfølgelig =) Få med deg kjæresten da, så blir det mer motiverende ?

Jeg kan selv tenke, "Neeei..orker ikke". Men så vet jeg innerst inne hvor utrooolig godt det er å stå i dusjen etterpå å føle velvære!

Skrevet

Dere høres jo superflinke ut, Mir :) Det å vite hvor godt det føles etterpå er nok en god motivasjon.

Det virker så deilig å kunne trene hjemme, jeg VET at jeg kommer til å nedprioritere det om jeg får meg medlemsskap på treningsstudio. Tar alt for mye tid å reise til og fra, så da blir det en fin unnskyldning for å sitte hjemme og glo på TV i stedet. Jeg ser litt for mye på TV/serier allerede, om jeg kunne gjort noe fornuftig samtidig tror jeg samvittigheten hadde lettet på alle kanter.

Har du fått testa maskina di, TS? :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Så kjekt å lese positive og entusiastiske erfaringer fra andre med ellipsemaskin! :biggrin: Jeg har nettopp gått til anskaffelse av en selv, og har seriøse planer og å klare å bruke den jevnlig! Kjøpte en Kettler verso 309 på tilbud til 4000 kr på XXL, og ble anbefalt å ikke kjøpe noe billigere.

Jeg har tidligere hatt mye "vondter" i kroppen, bl.a. rygg og knær, så denne treningen ble jeg faktisk anbefalt av kiropraktor. Det er jo ingen belastning/støt/smell som jeg opplevde som smertefullt på aerobic i hall.

Foreløpig har jeg ikke fått tid til å sette meg inn i alle mulighetene for programmering, lagring, osv, ettersom den først ble tatt i bruk søndag kveld. Men den kan også brukes uten spesielle innstillinger. Foreløpig har jeg bare "trødd" rundt 10 minutter, gjerne med en liten pause midt i. Vil etterhvert utvide og holde på litt lenger. Setter på god musikk og trør i vei! :digge: Har plassert maskinen foran storskjerm i kjellerstua, og kan også se film eller konsert mens jeg trør, så det blir bra!

Har egentlig altfor liten peiling på trening, hva som er lurt og bra; trene litt hver dag - eller lengre økter f.eks. annenhver dag? Jeg ser ikke for meg å greie å kombinere med annen type trening, så det blir dette jeg satser på å klare å gjennomføre...

Synes ellipsemaskinen min så langt er helt super!!! :yvonne:

Skrevet

så bra =)

Jeg tar 30 min på ellipsen ca 6 dager i uken, fordi jeg ønsker å forbedre kondis og gå ned i vekt. Jeg tar kun 30 min, og øker litt i hastighet. Vil etterhvert øke mer :)

Ellipse er best : )

Skrevet

Jeg har også kjøpt maskin! Jeg har nå en 70 kg tung pappeske stående midt på gulvet mitt. Den er full av deler som visstnok til sammen skal bli en ellipsemaskin - hvis jeg setter den sammen riktig da ;) Jeg fant en kjekk spacesaver-variant jeg da; denne. Litt skeptisk til sånne sammenbrettbare saker, men denne har kun ett bevegelig ledd, og det er plassert på et lurt sted. Kan komme med tilbakemelding på den når jeg har fått testa den!

Jeg lurer egentlig også på litt av det samme som Væren, hvor ofte er dte lurt å trene? Særlig når man er i oppstartsfasen? 30 minutter hver dag høres litt vel dristig ut å hoppe rett på, men kanskje det er det som er lurt? Hmm...

Skrevet
Jeg lurer egentlig også på litt av det samme som Væren, hvor ofte er dte lurt å trene? Særlig når man er i oppstartsfasen? 30 minutter hver dag høres litt vel dristig ut å hoppe rett på, men kanskje det er det som er lurt? Hmm...

Å trene 30 minutter på en ellipsemaskin er isolert sett ikke spesielt belastende (men god trening), så det skal absolutt være overkommelig fysisk sett å begynne med 30 minutter hver dag. Men hvis du tidsmessig og personlig sett foretrekker 30 minutter annenhver dag eller 20 minutter hver dag er det en fin begynnelse det også. :)

Hvis du skal trene uten å oppnå noen bevisste sportslige mål, men bare komme i bedre form og/eller gå ned i vekt, vil jeg påstå at det beste er å trene slik det passer deg. Hvis en liten økt hver morgen/kveld passer deg så gjør du det. Hvis du foretrekker 2-3 timeslange økter foran tven i uka så gjør du det. Det viktigste er at du får inn et par økter i uken!

Skrevet

Med min eleeeendige kondis er 10 minutter mer enn nok nå i starten... :fnise: Men med et dårlig utgangspunkt merkes vel kanskje framgangen relativt kjapt - det kan jo liksom bare bli bedre... Jeg har for øvrig samme ønske som deg, Mir; bedre kondisjon og å gå ned i vekt.

Jeg tenker vel egentlig at en liten "dose" hver dag er av det gode for meg, så sant jeg får det til. Og så tenker jeg at det må være lystbetont og at jeg ikke må "kjøre for hardt ut" - for da blir jeg fort lei, og så har jeg plutselig et altfor dyrt tørkestativ stående i kjellerstua... :gjeiper:

Spacesaver maskinene virket jo veldig greie, så en slik utstilt da jeg kjøpte min.

Lykke til med treninga, folkens! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...