Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Jeg vurderer å bytte kattesand fordi den siste jeg kjøpte viser seg å være forferdelig udryg i tillegg til at pus blir hvit i rompa av den. Hva slags sand bruker du/dere? Hva koster den, og i hvor store sekker kan den fås?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Jada...Her går det fort ja. Det skal selvfølgelig stå kattesanD i tittelen.
Gjest asanti Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Jeg bruker Everclean, fikk det anbefalt fra oppdretter og er fornøyd sålangt. Støver mye mindre enn de jeg har prøvd tidligere. Koster vel 229kr for 10kg. Kjøpte den hos dyrelegen.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Hvor lenge har du en slik ti kg sekk?
Gjest mil Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Bruker Cat Exclusive, den for langhårskatter fordi sandkornene er litt større og dermed ikke dras rundt i huset like lett. Akkurat når man heller i ny sand støver det noe forferdelig og babypudderlukta er grusom, men så snart sanda har lagt seg er den ikke problematisk. Betaler 239 kr for 15 kg. Sanda kommer i plastsekker, noe jeg syns er mer renslig og lettere å håndtere enn pappeskene som Everclean kommer i. Men ser at mange sverger til Everclean, så du bør sikkert prøve den også
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Det er Cat Exclusive jeg har nå, men jeg synes jeg går gjennom en sånn sekk på et par uker i motsetning til da jeg kjøpte sekker med BioCat. Cat Exclusive klumper veldig bra da. Du har rett i den pudderlukta ja. Da jeg først helte oppi den sanda, tenkte jeg at dette kommer pus aldri til å godta.
Minttu Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Vi har også Everclean, kjøper den på dyrebutikken. Men aner ikke hvor stor den er eller hvor mye den koster.
Gjest asanti Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Har akkurat kjøpt den så er litt usikker på hvor lenge den varer. Tar bort klumper ca hver dag og bytter alt når det blir bare vas igjen. Er fornøyd med den til nå. Pus er veldig glad i vann og er langhårete, har opplevd med andre merker at det blir mye potemerker rundt i huset og sand under potene. Har minimalt av det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå