Gå til innhold

Filming i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en til å videofilme bryllupet vårt. Han vil gjerne filme i kirken og det er forsåvidt greit nok (har ikke snakket med presten om det enda, men hvis det er greit for han så er det greit for oss), men han lurte på om han kunne følge meg oppover kirkegangen med kameraet (dvs. gå foran meg oppover), og det er jeg ikke helt sikker på om jeg vil. Det er jo et høytidelig og følelsesladet øyeblikk og jeg er redd for at dette vil ødelegge den stemningen jeg innbiller meg at jeg kommer til å være i da (om det ble forståelig). Noen som har noen synspunkter på/erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke villet dette, men han kunne godt stilt seg nærmest midtgangen på den benken nærmest alteret (på venstre side når du kommer inn) og brukt zoom for å filme meg da jeg kommer inn. Hadde ikke likt et kamera rett i fleisen på tur mot min elskede.....Zoom er flottingse greier :wink:

Skrevet

Har selv filmet under vielser å alltid stått langtfram i kirken å filmet når man kommet opp midtgangen samt sermonien. Han som filmet til oss sto ca midt i kirken å fikk med seg når døren ble åpnet og "bakdelen" av meg på vei ned, men hele utgangen.

Følelsene er garantert i sving hos deg den dagen, og da har ikke jeg ville hatt kameraet helt opp i ansiktet. Få han heller til å zoome litt slik at han ser ansiktet ditt.

Skrevet

Nå har ikke jeg vært oppi det selv, men jeg ville ikke hatt en som filmet rett foran meg. Fokuset skal jo være på deg, og jeg vil tro at det fort blir forstyrrende. Jeg var nettopp i et bryllup, der han som filmet stod foran, og ytterst på benkeraden. Med zoom, så vil ikke bildet bli "blafrende", slik som det lett hadde blitt om han skulle vandret (baklengs) oppover kirkegulvet.

Skrevet

Enig i zoomingen :) Skal også ha filming i kirken (to kameraer) en på meg når dørene åpnes, den andre på min kjære, vil jo se reaksjonen hans :lol:

Vil heller ikke ha en som går foran meg opp til alteret. Han skal stå sammen han som skal filme min kjære, litt på siden av alteret...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror nok ikke jeg ville latt ham gjøre det! Det er jo oppover midtgangen alle skal se på deg, ikke minst brudgommen som jeg regner med står ved alteret. Kameramannen får i så fall stå nesten oppe ved alteret (diskret på siden) og bruke zoom.

Det er ganske spesielt å gå oppover midtgangen, men bare positivt! Jeg angrer imidlertid litt på at jeg ikke holdt mer fokus på mannen min. Midtgangen i vår kirke er lang, så jeg rakk å "hilse" på gjestene oppover, før jeg kom så nærme at fikk øyekontakt med mannen. Men jeg skulle altså gjerne ha sett enda mer mot ham. Og hadde jeg hatt en kameramann foran meg, ville jo dette blitt enda mer "ødelagt".

Hilsen Lille meg

Skrevet

Vi hadde en som filmet i vårt bryllup.

Han sto oppe ved alteret og filmet der i fra når jeg kom inn.

Da jeg hadde kommet opp og satt meg løp han gjennom sakristiet og kom inn igjen bak i kriken og fortsatte å filme derfra.

Da vi hadde samtale med presten opplyste han om alt dette.

Og for at ikke kameramannen skal ta all fokus i fra brudeparet,

tror jeg de fleste kirker har 'faste' steder hvor fotografer/kameramenn skal og bør stå.

Kameraet dere skal filme med har vel zoom.

Det vil være litt for mye 'paparatsi' preget om han skal gå ned midtgangen sammen med deg. Han må jo også gå baklengs for å kunne filme det hele. Hva om han snubler! :hoho:

Ta en samtale med presten og/eller kirketjeneren du. De vet best hva som fungerer i deres kirke.

Skrevet

Jeg må bare få si meg enig i de som ikke vil ha kamera i fleisen på vei opp til alteret.

Det blir ikke aktuellt i mitt bryllup iallefall.

Skrevet

Det vil være litt for mye 'paparatsi' preget om han skal gå ned midtgangen sammen med deg.

Ja, jeg ser liksom for meg det jeg også. Masse gode tips her, i alle fall, vi får diskutere litt med presten og se om vi finner en god løsning.

Skrevet

Vi har leid en proff,

www.wischmann.no

som skal være en av de aller beste på markedet.

Han bruker også to kameraer, et som er øverst og ett litt fra siden på en måte, slik at han får med seg alt. Jeg hadde ikke overlatt denne jobben til amatører, denne sjansen har du bare en gang.....

Skrevet
Vi har leid en proff,

www.wischmann.no

som skal være en av de aller beste på markedet.

Han bruker også to kameraer, et som er øverst og ett litt fra siden på en måte, slik at han får med seg alt. Jeg hadde ikke overlatt denne jobben til amatører, denne sjansen har du bare en gang.....

Tør jeg spørre om hva du må betale for en proff?

Skrevet

Full pakke, dvs to kameraer i kirken, filming hos fotografen, samt filming av alle taler, bryllupskakeskjæring og brudevals pluss fra festen, samt redigering og video pluss musikkvideo koster 7000.

Skrevet

Du kan forresten bestille deg en gratis prøvevideo på

www.wischmann.no.

Fyren er kjempegrei.

Skrevet

God idè å leie inn en proff fotograf til den spesielle dagen. Som han også nevner i presentasjonen....usigelig trist om halve vielsen etc blir ødelagt av "Onkel X"'s ustødige hånd, du hører høy pusting på video'n etc *uff*

7000 var vel ikke så "ille" med tanke på hva du får? En lage en kopi (kan man jo også lage selv) til forlovere/besteforeldre/foreldre er jo også være en kjempefin gave også :)

I min venninnes bryllup i fjor hadde de ordnet med kompisen av brudgommen (som jobber på NRK Troms som fotograf) til å filme i kirken. Han hadde plassert seg helt nesten helt bak i kirken (sakristiet heter det vel?!) - hadde kameraet på stativ - satt opp mikrofoner på strategiske plasser og hadde MAX oversikt og skue utover kirken, paret, forloverne, gjester, presten etc.

NYYYDELIG arbeid (etter proff redigering) gjorde han og jeg om min kjære har et hyggelig minne (vi fikk en kopi -VHS- i julegave :) ) Jeg mener de bare betalt han for selve kassetten som ble brukt og littegranne for redigeringsarbeidet. Hva de bet. vet jeg ikke men en slags "symbolsk" sum ble gitt....1000-lapp eller så?!?

Håper iallefall du finner det du ønsker til DERES dag :)

Skrevet
Jeg må bare få si meg enig i de som ikke vil ha kamera i fleisen på vei opp til alteret.  

Det blir ikke aktuellt i mitt bryllup iallefall.

Må si meg enig der gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...